Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

spint en toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    spint en toppen

    Korting op 420shop
    beste allemaal,

    ik ben aan het verduisteren, en mijn mooie planten staan al volop in bloei, maar nu komt het..
    mijn tuin is een gigantisch oerwoud, echt super vet, maaar beestjes zijn niet te ontkomen.
    Nou staan mijn planten wel op mijn balkon, maar alsnog zit er wat spint in..

    ik heb ooit een zon gifje gekocht bij tuincentrum, tege van alles en nog wat,, maarik heb nu toppe dus ik wil er niks chemisch of troep op doen..

    ik heb aantal dage er groene zeep oplossing over heen gespoten ( 8 ml per liter water).
    zit echter nog wel spint op,, weet niet echt of het de nakomelingen zijn of niet, maar ik las net ook dat groene zeep niet geheel werkt bij spint..?
    echter had ik vorig jaar ook spint en bladluis en na paar goede behandelingen was het wel weg, met enkel groene zeep.


    ik heb ook geleze over spiritus, maar me planten bloeien al volop, dus lijkt mij niet slim..? iemand tips..?

    ga nu weer xtje spuite met groene zeep.

    morge weer een dag voor beter resultaten.. :p

    grtz

    #2
    Re: spint en toppen

    Ik heb gisteren al mijn planten moeten afsproeien met peper/nicotine water, heb ik ergens online opgepikt en geprobeerd , schijnt dat gehele bloei gebruikt kan worden
    alleen dat natspuiten zit me dwars , mijn toppen gaan naar de klote als het niet door spint is dan door het sprayen en lichtjes sprayen heeft geen zin want die webben kunnen best hardnekkig zijn ook. Klotezooi! Ik zit in me laatste week ofzo dus het wordt een interresante oogst die ik ga water curen waarschijnlijk om alle dode spint en webben uit me toppen proberen te krijgen. Ik rook liever geen dode insecten alhoewel de wiet van de shop er ook vol mee zou kunnen zitten.

    Hebben ze geen spray die die beestjes en webben gewoon oplost? Waar zijn al die medicinale proffessionals mee bezig man? Kom met een goed middel voor spint ipv van al die ontelbare flutpogingen die niet efficient genoeg zijn of je toppen chemisch maken. Btw dat stofzuigen doet mijn planten meer kwaad dan goed, zuig al mijn bladeren kapot, toppen durf ik niet te proberen.

    Ik ga hardcore spuiten denk ik, vanwege alleen maar opgekropte woede voor spint hahaha

    gvd kut spint! Het moet dood en wegblijven!!!en dat geldt voor al het ongedierte dat niet op mijn plant thuishoort.
    Ik wil ook gewoon schone planten die ik kan aanraken zonder druk te maken of er een beestje me hand opkruipt of aan een top kunnen ruiken zonder spinneweb in je neus te krijgen. wat een geklooi zeg

    Nu proberen me planten te helpen door te bloeien en daarna maar watercuren als dat helpt. Voor me gevoel rook ik dan iig een wat schoner wietje.

    Voor de volgende kweek ga ik wel hardcore chemisch spuiten, alles wat die beesten weghoudt dat is hoofdprioriteit. Laat bio en organisch maar voor outdoorgrow anders hoor pffff

    Zijn er experts hier die me kunnen helpen met dit spintprobleem?

    Comment


      #3
      Re: spint en toppen

      hallo spintprobleem

      Probeer het spul van A.R.T.S is.Das een spray die ook de webben oplost.Ook kun je een panty op je stofzuiger maken en zo op half vermogen je webben verwijderen.Ook kun je takken in je planten steken die boven je toppen uitkomen.De spinten zullen hier naar het hoogste punt kruipen.Dat maakt het makkelijk om ze op te zuigen.Ook kun voordat je een kweekie zet roofmijten uitzetten.Voor de rest als je geoogst hebt zul je heel je hok moeten gaan cleanen want die spinten kruipen in elk gaatje en naadje.Ik heb zo jaar lang last gehad van spint omdat ik zo nodig stekken moest kopen.Krijg je dus gratis mee van stekkenboer.Hoop dat je wat aan mn info hebt.

      Gr Goud

      Comment


        #4
        Re: spint en toppen

        Neem olie heeft mijn spint verholpen. Ik vond vrij vroeg de spintjes en heb dit om de dag behandeld met neemolie. Na 10dagen was het weg. Spuit daarna elke week 1x zodat je de laatste of nieuwe spintjes killt.
        Het is organisch en dat kun je dus eventueel op je toppen spuiten.
        Chemische bestrijdingsmiddelen worden niet afgebroken (door de plant). En dit rook je dus op als je je toppen rookt.

        Neemolie is op lange termijn werkzaam, helaas heb jij niet veel meer aan dit product maar houd neemolie in je achterhoofd voor als je in het vervolg spint hebt.

        Comment


          #5
          Re: spint en toppen

          Ja ik heb gelezen over Arts en neemolie en BAC plant vitality ofzo schijnt ook populair en waarschijnlijk doeltreffend te zijn. Ik zal iets van dat genre aanschaffen voor de volgende kweek. Voor nu zal ik proberen op lagertoerental toch HEEL voorzichtig webben weg te zuigen, aangezien het toch de laatste week is denk ik niet dat bladschade heel ernstige gevolgen zal hebben, zolang er maar geen top in wordt gezogen want dat lijkt me echt zuur...

          bedankt voor de input iig en ik hoop dat anderen hier ook wat aan hebben .

          De meeste insecten hebben een doel in de natuur maar waar spint voor goed is...? zoveel mogelijk weten over spint is denk ik de beste manier
          om het te bestrijden. Nu maar een middeltje aanschaffen dat wel echt werkt.

          Comment


            #6
            Re: spint en toppen

            Een omgekeerd plakband om vingers werkt het best.
            De spint blijft er aan plakken en dat voer je af.
            Dit iedere dag herhalen.

            Als spint webben gaat maken ben je in veel gevallen te laat voor behandeling met producten.

            Zorg in ieder geval voor een volledige ontsmetting voor jouw volgende kweek.

            Succes.
            Last edited by Escargot; 20 December 2013, 19:58.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment


              #7
              Re: spint en toppen

              Vaak helpt het als je je afvraagt hoe je aan die spint in je hok komt.
              Da's meestal vrij makkelijk te voorkomen.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: spint en toppen

                ja ik had ze met de stekjes meegekregen van een maatje, die me van dat plakspul mee had gegeven, dat ze blijven plakken en dan doodgaan ofzo.
                Ik heb ze wel kunnen onderdrukken tot nu toe met veel nevelen, maar echt weg waren ze nooit. Viel op zich wel mee geen webben etc, maar laatst toen
                ik van een 3daagse trip terugkwam, zag ik opeens al me toppen onder lichte webjes en me kleinste plant zat helemaal onder de spint webben.
                Het klote ervan is dat ik in me laatste week voor de oogst zit. Ik heb ze toch platgespoten met een tabakaftreksel en vervolgens goed laten drogen
                met zwenkventilator op de hoogste stand en de 600watt lamp stukje lager om toprot te voorkomen. Ik hoopte niet te hoeven watercuren, maar ik denk dat dat wel nodig gaat zijn.

                IMAG0480.jpgIMAG0485.jpg
                zo zien ze er nu uit, pistils opgefokt en de toppen zijn bruin/rood.

                Kheb ze al gerookt, ben nog niet ziek geworden

                Twas iig een leerzame kweekronde
                Attached Files
                Last edited by Toproller; 27 December 2013, 16:21.

                Comment


                  #9
                  Re: spint en toppen

                  spint (1).jpgspint (2).jpgspint (3).jpg

                  Comment


                    #10
                    Re: spint en toppen

                    Ziet er inderdaad uit als het begin van spint.
                    Goed dat je er tijdig bij bent.

                    Chemisch behandelen of bestrijden met melkoplossing, aan u de keuze.

                    Zorg er voor dat je je tent/hok GRONDIG ontsmet vooraleer een nieuw kweekje te starten of binnen de kortste keren zul je er opnieuw mee geconfronteerd worden.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #11
                      Re: spint en toppen

                      Thanks!

                      Melkoplossing straks even googlen en ik dacht het hok straks
                      zelfs nog eens aan te pakken wann de lamp terug aan mag.

                      Heb ook al gelezen over een tabak-extract, dat de nicotine wat zou doen..
                      Aangezien we die toch al mee oproken met de tabak mag dat er mss gerust op hangen?

                      Comment


                        #12
                        Re: spint en toppen

                        Hmmm door de flits kan ik het niet goed zien of ligt dat aan me ogen kan je geen scherpere foto maken zonder flits of lamp voor de ckrheid

                        Als het spint is------>

                        Kan mezelf onderhand de pechvogel van spint noemen.
                        Zo lang ze staat te groeien zou ik chemisch gaan maar dan niet alleen je planten of je hokje nee je hele woning!!!
                        Er zit al aardig wat aantasting dus er zitten er genoeg in je hokje.
                        Melkoplossing heb ik nog nooit van gehoord bij spint.
                        Tabak = een no go dit veroorzaakt Tabaks mozaik virus(tmv) dit wil je niet en ckr niet bij groeiende plantjes niet doen dus.

                        Arts spired werkt goed(gif)
                        vertimec werkt goed(uhum verboden in nl zwaar gif)
                        en ja neemolie/tonic(bio)

                        Dit is mijn mening ik heb menig product geprobeerd en dit waren de enigste 2 die echt werkte. De neem tonic heb ik sinds kort maar dat is meer een voorbehoedsmiddel (dus spuiten vanaf dag 1 tot aan de bloei). Werkt wel perfect voor velen.
                        Last edited by psychedelic1988; 7 January 2014, 16:07.

                        Comment


                          #13
                          Re: spint en toppen

                          Roofmijt bestellen 23 Euro of Bayer Massai 19 euro..

                          De tabak of knoflook soepjes werken wel, maar houden de spintjes alleen maar in toom.
                          Deze gebruik ik tussen de behandeling met 2 chemische producten in.

                          Die Spint is een zeer snel en effectief koloniediertje, dat zo maar even je hele kweek om zeep kan helpen.

                          Je zegt zelf, ik ben sinds kort begonnen met een kweekje.
                          Ik zou gokken op spuiten met een chemische product, drie dagen wachten, dan een knoflooksoepje of brimex.
                          Om ze vervolgens, 3 dagen later, de genadeklap te geven met masai.

                          Zelf weten, knoflook soep in een kast of tent, je kan het proberen.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #14
                            Re: spint en toppen

                            Neemolie werkte bij mij ook. Psy zegt het al.

                            2 weken om de dag spuiten en je ziet ze niet meer

                            Comment


                              #15
                              Re: spint en toppen

                              Ja, 27dec hadden ze nog maar hun eerste echte blaadjes, dus nog volop in de groei (hopelijk ^^)

                              Dan zal ik letterlijk en figuurlijk maar aan men huiswerk beginnen

                              Comment

                              Bezig...
                              X