Weet iemand welk beest dit is?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Toproller
    Senior Stoner
    Member
    • Dec 2013
    • 34

    #1

    Weet iemand welk beest dit is?

    Korting op 420shop
    varenrouwmug?

    IMAG0027.jpgIMAG0031.jpgIMAG0036.jpgIMAG0037.jpgIMAG0038.jpg

    en of deze bladschade door dit insect komt?
    IMAG0022.jpgIMAG0035.jpgIMAG0040.jpgIMAG0046.jpg

    1 blaadje heeft een soort gaatje , is dat mss een brandvlek van een druppeltje water?
    Veroorzaakt spint dit soort gele vlekjes en gaatjes?
  • Escargot
    Amazing Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4984

    #2
    Re: Weet iemand welk beest dit is?




    Varenrouwmug

    Vergelijk even.
    Behandelwijze staat in het topic

    Succes

    Verder maak even een duidelijke foto van de gehele plant.

    Deze schade lijkt namelijk meerdere mogelijkheden te hebben.

    Ik zeg nog niet welke omdat idd de varenrouwmug larven deze schade kunnen aanrichten.
    Niet direct aan het blad maar aan de wortels.

    Maak even wat meer foto's aub
    Last edited by Escargot; 22 December 2013, 09:30.
    Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
    Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

    Comment

    • Urban
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jan 2008
      • 4104

      #3
      Re: Weet iemand welk beest dit is?

      LOL en wat win ik met het goede antwoord?
      ffs?

      Comment

      • poepzak200
        Cronic Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2011
        • 3081

        #4
        Re: Weet iemand welk beest dit is?

        volgens mij is het probleem eerder dat je ph voor gene meter klopt
        meet je die toevallig?
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment

        • Escargot
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4984

          #5
          Re: Weet iemand welk beest dit is?

          Of een flinke beschadiging op de wortels...
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Weet iemand welk beest dit is?

            Volgens mij heb je inderdaad wel meer problemen als dat op foto 6 ook een plantje is.
            Het blijft gokken natuurlijk als je verder geen info geeft. Misschien wil je het ook wel niet weten, of weet je het al.

            Dat beest is een varenrouwmug inderdaad. Dat is een flink exemplaar, die komen uit je grond.
            De ondernemening waar je dat vandaan hebt heeft het buiten opgeslagen gehad.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Escargot
              Amazing Grower
              MemberLucky Member
              • Jun 2013
              • 4984

              #7
              Re: Weet iemand welk beest dit is?

              Ik wacht op de foto's....
              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

              Comment

              • Gamm
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • May 2012
                • 1610

                #8
                Re: Weet iemand welk beest dit is?

                Info uit een ander topic:

                "Ik heb een plant gestekt die 2/3 weken in de bloei en na 2 maanden reveggen eindelijk begint te groeien.
                Twas een experimentje waarvan dit stekje alleen het heeft overleeft."


                Daar heb je jullie antwoord. Wat het ook moge geweest zijn, dit "experiment"...

                Zoals in je ander topic, dit wordt niks meer.
                sigpic
                100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                Comment

                • Escargot
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2013
                  • 4984

                  #9
                  Re: Weet iemand welk beest dit is?

                  Nou hij vind aangeknaagde wortels en voedingsproblemen en plantjes die zwaar over de zeik zijn duidelijk niet belangrijk...

                  Hier besteed ik geen tijd meer aan.
                  Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                  Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                  Comment

                  • Toproller
                    Senior Stoner
                    Member
                    • Dec 2013
                    • 34

                    #10
                    Re: Weet iemand welk beest dit is?

                    Sorry heren ik was ff offline met de kerstdagen ivm met jeweetwel Al jullie reacties zijn gewaardeerd behalve die grapjas die op een prijs w8
                    hehe Ik zal vandaag nieuwe en beter foto's proberen te maken, ik heb die bladproblemen immiddels eraf geknipt, ik d8 dat overleeft i toch wel
                    in geval van schimmel ofzo is het beter dat het meteen eraf wordt geknipt toch?

                    Hier zijn de nieuwe foto's, dit is tijdelijk, ben al bezig met een groeikastje




                    Ik ben blij dat i wortels heeft gekregen, nu moet ik hem levend houden en zorgen dat i weer sterk en gezond wordt,
                    hij is wel van een sterke moeder gestekt. Alle nieuwe bovengroei ziet er goed uit , de onderste helft van de plant moet nog uitgroeien nu ziet het er
                    een beetje warrig uit met al die stompjes en ongelijke bladeren, ik heb wel al 2 nieuwe topjes erbij. Hij is ongeveer 2 weken terug begonnen met groeien en hij was 2 weken in de bloei toen i gestekt werd. Ben er best trots op me 1e stekkie^^

                    Ik ga spruzit halen binnekort ook voor de bodem, vandaag heb ik deze gebruikt, had ik gekregen, toch beter dan nix voorlopig.

                    IMAG0294.jpg

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Oorspronkelijk geplaatst door poepzak200
                    volgens mij is het probleem eerder dat je ph voor gene meter klopt
                    meet je die toevallig?
                    Nee kheb nog geen ph meter ...nog niet dan
                    Last edited by Toproller; 27 December 2013, 17:19.

                    Comment

                    Bezig...