Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

foute boel... spint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    foute boel... spint

    Korting op 420shop
    Dit ziet er niet best uit... paar dagen geleden dacht ik dat ik last had van wat ondervoeding... maar binnen 2 dagen is het 1 drama.. de helft van het hok zit onder... Ik heb al veel opgezocht en gelezen hier.. van takken hoger zetten zodat het zich verplaatst.. tot groene zeep en knoflook oplossingen... maar wat is nou anno 2014 de beste oplossing... ik heb 1 klein web en een grote spin (soort hooiwagen ofzo) verwijderd
    ... de planten staan al 3 weken in bloei.. word dit omhakken? of kan ik er nog iets aan doen.. en kan je dat bij de gewone growshop halen..

    IMG_20140201_004857.jpgIMG_20140201_004910.jpgIMG_20140201_004910.jpg hoop dat het te zien is....
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    #2
    Re: foute boel... spint

    ja ook bij intratuin zal even kijk hoe het heet doe er maar een paar lieveheers beestje bij

    Comment


      #3
      Re: foute boel... spint

      dat heb ik ook gelezen ... lieveheersbeestjes... kan je die serieus ergens kopen dan? Ik zie mezelf nou niet met een netje, midden in de winter, op zoek naar die beestjes...
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        #4
        Re: foute boel... spint

        Das een beste aantasting, dit had je eerder kunnen opmerken.

        Maar goed, wat voor mij helpt is neemolie, verdun dat met water en spuit dat op je plant. Je zien niet direct resultaat, dan zie je na een week ongeveer. Zit je nog in de groei of al in de bloei?

        Dat spul tegen spint van a.r.t.s. schijnt ook te helpen tegen het doden van de eitjes van spint. Let op: dit is wel prijzig.

        Comment


          #5
          Re: foute boel... spint

          Ik heb er ook last van en ik heb roofmijt uitgezet, roofwants is nog beter maar kost 1,5x zoveel....
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment


            #6
            Re: foute boel... spint

            idd bij intra tuin hebben ze goeie biologische middelen dat heeft mij ook geholpen suc6 ermee lees anders mijn topic ff door daar staat ook een oplossing voor de eind schoonmaak gr hobby

            Comment


              #7
              Re: foute boel... spint

              @ cookaap ... staat vermeld... staat nu 3 weken in bloei .... en had t idd eerder kunnen zien... maar ik heb nog nooit last gehad van beestjes, dus wist niet wat het was... me bladeren kregen lichte plekjes... ik dacht ondervoeding... 2 dagen later zag ik dit dus...

              Dat intratuin goedje kan tijdens de bloei ? kosten maken me niet zo heel veel uit trouwens... het moet gewoon weg.. er zitten genoeg growshops hier, maar ik wil gewoon weten wat je t beste kan gebruiken als het al in bloei staat.. En als je t zelf moet roken..

              @hobby007 ... Die grote schoonmaak komt er zowiezo dus ik ga wel ff lezen bij je tegen die tijd
              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
              (running)

              Comment


                #8
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  #9
                  Re: foute boel... spint

                  100%.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: foute boel... spint

                    Had er ook eerder bij moeten zijn.. maar jah... Al doende leert men... nou heb ik vanmorgen het volgende flessie gekocht... nou vraag ik me alleen af of ik dit tijdens de bloei kan gebruiken... en of ik dit uberhaupt wel kan gebruiken... iemand ervaring?.. ik zag die flessies bayer ook staan.. spray je dat over je toppen ??

                    20140202_001107.jpg20140202_001210.jpg20140202_001218.jpg
                    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                    (running)

                    Comment


                      #11
                      Re: foute boel... spint

                      Je het waarschijnlijk een fout product gekocht.

                      De werkzame stof is goed,voor Rozen en siergewassen.
                      Dit staat op de achterkant vermeld.

                      Nu is het wel zo dat het werkt op basis van pyrethrinen.
                      Dus het zou geschikt kunnen zijn.

                      Kijk even goed na of deze ook voor consummatie gewassen geschikt is.
                      Moet op hetzelfde etiket staan.

                      HJM zei al, Bayer Masai.......

                      Op deze manier vraag je om problemen.

                      Waarom, als geld geen rol speelt, koopje een ander product, je zag tenslotte de bayer staan.
                      Last edited by Escargot; 7 March 2014, 11:03.
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment


                        #12
                        Re: foute boel... spint

                        Ik heb vanmiddag met spoed dit gekocht omdat het zaterdag was... en ik niet wilde wachten tot maandag... dat bericht over bayer werd waarschijnlijk geplaatst toen ik al in de winkel was.. heb even door gezocht en wil nu samen met me voeding maar anti-spint van A.R.T.S. bestellen... ondertussen ben ik met een kwast en de stofzuiger steeds zoveel mogelijk aan het verwijderen...

                        Zou die spuitbus wel goed zijn om NA de oogst en na het reinigen van het hok de kiertjes en luchtinlaten in te spuiten met dit spul ? soort preventiefje?

                        Wat raden jullie aan... A.R.T.S. of bayer ?
                        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                        (running)

                        Comment


                          #13
                          Re: foute boel... spint

                          De stof is op basis van pyrethrinen.

                          Weet je wat het is.....

                          Dit is een klote vraag en eigenlijk zou ik niet moeten antwoorden.
                          Ik krijg in alle gevallen op m'n brood en mijn antwoord zou velen ontstemmen.

                          Spint vermenigvuldigd erg snel, jouw plaag is al gevorderd.

                          Pyrethrinen, komen uit de Afrikaanse margriet en zijn niet direct schadelijk.

                          Ik ga je niet aanbevelen, wat te doen,ik leg je alleen uit, dat het niet schadelijk is.

                          Sommigen zouden het gewoon gebruiken, ik zelf behoor tot deze groep.
                          Het is wat langduriger werkzaam als Masai.
                          Het is ook een contact middel en zal snel vervliegen.


                          Anderen, zouden dit direct met alles wat ze in huis hebben tegenspreken.


                          Ik laat de keus helemaal aan jou.
                          Doe wat onderzoek, lees op het net over het product.

                          Veel succes met jouw keuze.
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment


                            #14
                            Re: foute boel... spint

                            het enige wat ik ervan begrepen heb is dat pyrethirinen iets natuurlijks is... en dat het niet schadelijk zou zijn... maar ik weet dus niet zeker of dat ook voor de toppen in bloei geldt.. (ook ivm rot) Dat promanal-R van ecostyle was het "vriendelijkste" wat ze hadden werd me verteld.. Ik vermoed dat ik morgen maar gewoon es ga sprayen dan.. of het moet me echt afgeraden worden......


                            dit kan ik vinden over het produkt, maar het is me nog steeds niet duidelijk of het voor consumpiegewas is.. wel duidelijke foto's van allerlei soorten plagen en beestjes
                            http://www.ecostyle.nl/_Uploads/dbsA...plagen_low.pdf
                            Last edited by shivaman; 2 February 2014, 01:16.
                            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                            (running)

                            Comment


                              #15
                              Re: foute boel... spint

                              Heb nog even wat nagezocht..

                              Promanal-R kan worden gebruikt bij fruitmot in fruitbomen..

                              Hoe kan ik fruitmot het beste bestrijden in appels, peren...

                              Fruitmot kan bestreden worden met Promanal-R maar dit is geen eenvoudige opgave, omdat het een contactmiddel is. U dient de fruitmot echt goed te raken om deze plaag op te lossen.

                              link: www.ecostyle.nl/veelgestelde-vragen-over-ziekten



                              het middel wat er in zit.. pyrethrinen..

                              Zo is bv. een product op basis van pyrethrine toegelaten. De stof komt voor in de olieklieren op de vruchten van de vaste plant Chrysanthemum cinerariaefolium. Pyrethrine wordt heel snel afgebroken onder de invloed van licht, waardoor er geen schadelijke residu’s zijn.

                              link: http://www.zeronaut.be/biologische-v...o-in-terminis/
                              Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                              Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                              (running)

                              Comment

                              Bezig...
                              X