Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Video - Wormen in de grond

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Video - Wormen in de grond

    Korting op 420shop
    Sinds paar dagen heb ontdekt dat er rare beestjes zitten in mijn grond. Bij de video kun je zien hele kleine witte kruipende beestjes en en paar millimeter groot worm ! Ik heb ze opgevangen in een kom met beetje water, dan kunnen ze niet weglopen en snel een video gemaakt met een vergrootglas de tussen.Ze zijn zo klein dat je ze bijna niet kan zien met de blote oog.
    Die witte kleine beestjes heb ik al kunnen doden met Plant Vitality PLUS maar die worm wat in de grond zelf zit, weet niet of schadelijk is en hoe kan ik van hem af ?

    weet iemand meer hier over ?



    Hier staat vermeld dat er sommige sorten wormen zelfs goed is voor ecosysteem.
    http://www.plantenziektekunde.nl/aaltjes
    Last edited by mrx3m; 2 February 2016, 22:24.

    #2
    Re: Video - Wormen in de grond

    zou echt niet weten wat dat zijn man.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Entrycheeen :
      Deze wormpjes leven in de bovenste laag van de bosgrond, en de composthoop
      Ze eten alles wat ze tegenkomen: bladeren, dode insecten, schimmels, en elkaar.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Video - Wormen in de grond

        Dat zijn aaltjes.
        Nematoden bestellen ben je er zo vanaf.

        Comment


          #5
          Re: Video - Wormen in de grond

          Nee regenworm is wel een nuttige beest en zeer groot vergeleken met die kleine etterbakken Ik heb allemaal misvormde bladeren en denk dat die beest aan de wortels zit te vreten en grooie lijk me gestopt of enorm vertraagd is.
          Lijkt meer op aaltjes ,idd had het ergens gelezen over Nematoden . Zelfs bij growshop niemand herkende ze .Wel bij een tuincentrum, van BAYER iets tegen wormen in de grond maar dit is nog deze maand te krijgen/bestellen dan zit die in de verboden spullen lijst en mag niet meer verkocht worden heb ik gehoord.

          Springstaartjes zijn toch wat donkerder van kleur en groot zag ik op youtube op een video.Bij mijn video wat je ziet zijn erg klein, moeilijk om te zien zonder een vergrootglas en wit van kleur.

          iig hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga meteen kijken voor Nematoden en vergelijken met de BAYER welke de beste is
          Last edited by mrx3m; 25 February 2014, 05:12.

          Comment


            #6
            Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

            Comment


              #7
              Re: Video - Wormen in de grond

              Jonge regenwormen zijn gewoon wit en zijn ook klein ..springstaartjes kunnen ook wit zijn.
              Entrycheeen komen ook regelmatig voor. Volgens mij was er hier ook iemand die ze had 2jr geleden.

              Mijn springstaartjes vorig jaar 2-3mm groot :
              QNQ2012306.jpg QNQ2012305.jpgbron)

              Anyhow, met Bioshark Soil attack kom je overal wel vanaf.

              En je medium niet zo nat houden.

              Als je ook bladproblemen hebt is het misschien een idee om daar ook wat foto's van te laten zien ?
              Last edited by QnQ; 25 February 2014, 08:53.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Video - Wormen in de grond

                Mijn grond is idd tijdje te nat gestaan.Nu probeer ik hem gewoon normaal vochtig te houden. Na het gebruik van Plant Vitality Plus lijkt mij dat de planten nu minder stress hebben maar ik zal zeker Bioshark Soil attack ook meteen vandaag gaan halen.
                Heb vooral veel van die misvormde bladeren. Heel weinig met die vlekken(vooral enkele onderste oudste bladeren) en enkele groen kleur verbrande bladpuntten.
                Super bedankt voor alle reacties, het schiet echt lekker op hier, ondanks die mankementjes zien planten nog wel mooi eruit. Denk dat ik op zijn tijd ben geweest met ingrijpen
                ik heb er ook een foto bij gezet, hoop dat je link wel kan openen.

                http://1drv.ms/1fq2QIy

                Comment

                Bezig...
                X