Welk beest is dit?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • SensiMeditation
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • May 2014
    • 17

    #1

    Welk beest is dit?

    Korting op 420shop
    Beste Smokers,

    Sinds kort (4 weken) heb ik mijn eigen plantje, namelijk een Northern Lights Automatic van Royal Queen Seeds. Sinds kort bemerk ik echter witte puntjes op de bladeren van de plant. Enig idee welk beest hier voor verantwoordelijk is en welke producten ik kan gebruiken? Sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's!

    Alvast bedankt,

    SensiMeditation.

    BTW: de plant staat buiten, krijgt ongeveer 6 uur zonlicht per dag en staat in universele potgrond (waarvan de ph goed is) en krijgt nu en dan mestkorrels.

    IMG_0263.jpg
    IMG_0264.jpg
    IMG_0265.jpg
  • thugz
    Amazing Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Jun 2013
    • 4284

    #2
    Re: Welk beest is dit?

    eens kijken onder het blad.
    zal wss bladluizen zijn
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #3
      Re: Welk beest is dit?

      Of spint, pak er maar een vergrootglas bij of zoom in met je camera
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • detop
        Stekje
        • Sep 2013
        • 7

        #4
        Re: Welk beest is dit?

        beestjes zal je nog meer krijgen vrees ik en zeker buiten.
        Er bestaan wel meerdere producten ter bestrijding maar vooral ook ter preventie van...,
        en die tevens volledig biologisch zijn.
        Plantje beter tijdig eens besproeien en je bent verder gerust

        Comment

        • stafford
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Sep 2009
          • 2382

          #5
          Re: Welk beest is dit?

          Waarschijnlijk (grootste kan)
          gele bladluis,

          brimex insectspray werkt perfect en is (bio)

          Comment

          • SensiMeditation
            Junior Stoner
            Nieuw Lid
            • May 2014
            • 17

            #6
            Re: Welk beest is dit?

            Et is lichtjes vermeerderd, ik zie vooral kleine witte puntjes en nu en dan kleine webjes dus ik vermoed dat het spint is? Aangezien ik niet zo makkelijk aan die brimex insectspray kan geraken, zoek ik een alternatief tussen deze lijst: http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/s...eren/producten

            Dit lijkt me bijvoorbeeld wel iets en het is ook bio: http://www.avevewinkels.be/nl/tuin/s...promanal-spray

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Re: Welk beest is dit?

              Bij mij werkte Spired van a.r.t.s. en neemolie erg goed tegen spint. Ook goed onder de bladeren gebruiken . En vergeet niet je hele tent en accesoires goed schoon te maken ,met dettol of iets dergelijks, want de spint zit door je hele tent. Heb jij ze succesvol behandeld op de plant en pot, kruipen ze na een week bovenin je tent te hebben gezeten, weer vrolijk terug op je plant. Succes !
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • FlintStoned
                Banned
                • Oct 2012
                • 5580

                #8
                Re: Welk beest is dit?

                Als ik je foto bekijk lijkt me dit trips (grijs zilverachtige langwerpig plekjes) Spint geeft gele ronde plekjes.

                Verder zie ik dat je je fruit naast je plant hebt staan. Rijpend/rottend fruit geeft ethyleen vrij wat je plant beinvloed.

                Vraag maar ens aan je moeder waarom ze snijbloemen niet naast een fruitschaal zet.

                Comment

                • MWay
                  Amazing Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2012
                  • 4999

                  #9
                  Re: Welk beest is dit?

                  Gezien de schade is tie misschien zelf al opgegeten.
                  Zou me als je ze niet in honderden tegelijk ziet zorgen maken.

                  Comment

                  • SensiMeditation
                    Junior Stoner
                    Nieuw Lid
                    • May 2014
                    • 17

                    #10
                    Re: Welk beest is dit?

                    Hehe, voor alle duidelijkheid, dit is een onderlegger met een foto van fruit op, dus niet daadwerkelijk fruit. Bovendien staat de plant altijd buiten op een vensterbank en niet binnen, had ze gewoon even binnen gezet om foto te maken. Maar het zou inderdaad kunnen dat het trips is, ik herinner me dat ik enkele dagen een beestje op de plant zag kruipen die wel heel veel wegheeft van dit mormel. En de vlekken van trips lijken inderdaad ook heel erg die van mijn plant.
                    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                    Als ik je foto bekijk lijkt me dit trips (grijs zilverachtige langwerpig plekjes) Spint geeft gele ronde plekjes.

                    Verder zie ik dat je je fruit naast je plant hebt staan. Rijpend/rottend fruit geeft ethyleen vrij wat je plant beinvloed.

                    Vraag maar ens aan je moeder waarom ze snijbloemen niet naast een fruitschaal zet.

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Bedankt voor je reactie, de plant staat wel buiten dus heb geen tent. Ik ben ook niet zeker of het spint is, dus ben naar iets op zoek dat vrijwel alle insectjes kapot maakt. Ik ga morgen even langs bij de aveve en ga daar aan de mevrouw vragen wat haar het beste lijkt, biologisch wel natuurlijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Stemma
                    Bij mij werkte Spired van a.r.t.s. en neemolie erg goed tegen spint. Ook goed onder de bladeren gebruiken . En vergeet niet je hele tent en accesoires goed schoon te maken ,met dettol of iets dergelijks, want de spint zit door je hele tent. Heb jij ze succesvol behandeld op de plant en pot, kruipen ze na een week bovenin je tent te hebben gezeten, weer vrolijk terug op je plant. Succes !
                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    Deze foto is niet up to date en nu zitten er wel wat meer, maar nog niet in die mate dat het echt levensbedreigend is voor de plant. Nu heeft het wel wat geregend en zou het dus goed kunnen dat de beestjes gewoon weg zijn of merendeel.
                    Oorspronkelijk geplaatst door MWay
                    Gezien de schade is tie misschien zelf al opgegeten.
                    Zou me als je ze niet in honderden tegelijk ziet zorgen maken.
                    Last edited by SensiMeditation; 9 June 2014, 15:23.

                    Comment

                    • FlintStoned
                      Banned
                      • Oct 2012
                      • 5580

                      #11
                      Re: Welk beest is dit?

                      hahahahaha, lol tja dat kon ik op de foto niet zo duidelijk zien, grinn.

                      buiten regeld zich dat vanzelf wel, zuigers hebben buiten ook vijanden. Je kan niet je hele tuin gaan bespuiten dus vergeet gif als je buitenkweekt. Binnen kan het tot een epidemie komen omdat z daar geen vianden hebben.

                      Comment

                      • SensiMeditation
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • May 2014
                        • 17

                        #12
                        Re: Welk beest is dit?

                        Het is op het tweede verdiep op een vensterbank, dus vrees dat daar niet superveel beestjes zitten die hen als natuurlijke vijand hebben. Ik ga de plant dus voor de zekerheid toch besproeien, het zal wellicht het product "Bio-Pyretrex" worden. Ik laat jullie zeker weten hoe goed dit voor mij werkt.

                        BTW: de plant ziet er voorlopig zo uit

                        IMG_0273.jpg
                        IMG_0274.jpg
                        Last edited by SensiMeditation; 9 June 2014, 19:18.

                        Comment

                        Bezig...