Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vliegjes in tent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vliegjes in tent

    Korting op 420shop
    Goedemorgen allen,
    Ik was mijn planten aan het inspecteren en bij het uit de tent nemen van de planten kwamen er iets teveel fruit-achtige vliegjes omhoog. Zoveel mogelijk gekilled maar neem aan dat ik daar wat te laat mee ben. Heb een lijk op de gevoelige plaat gelegd. Het lijkt op de varenrouwmug volgens mij.


    De remedies waar ik aan dacht:
    Nematode (al zie ik wel vaak staan dat je aarde dan wel paar uur per dag 12 graden moet zijn wat natuurlijk niet lukt)
    Plakstrips
    Spuiten met neem/yuccah extract.

    Klinkt dit een beetje ok en lijkt het wel echt op een mug ? Alvast bedankt!

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

    #2
    Re: Vliegjes in tent

    Het topic van vale bevestigd mijn vermoedens deels dus ga ermee aan de slag.

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Vliegjes in tent

      Lijkt me inderdaad een varenrouwmug.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4
        Re: Vliegjes in tent

        Volgende keer grond gebruiken wat niet buiten heeft gelegen.
        Dit is een kadootje van je tuincentrum/growshop.
        De larven vreten aan de wortels van plantjes...elk vliegje legt 200 eitjes in de aarde, etc etc..
        Je weet het dus voila..
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Last edited by schoenendoos; 1 July 2014, 17:40.

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Vliegjes in tent

              Ik sla de voeding wel een keertje over! Thanks weer voor de uitgebreide toelichting QnQ. Had wel al begrepen dat de toppen niet bespoten moesten worden. Dat spul van Bayer rook in ieder geval alsof je spontaan oplost als je het op zou drinken oid dus weet niet of ik het weer zou gebruiken, heb vooral de bodems en onderste bladen e.d. bespoten. Ik bewaar het nog even want werkt schijnbaar in ieder geval ook tegen thrips als ik de verpakking moet geloven. De nematoden zijn binnen 24 uur in huis dus dat is een mega meevaller, lekker via de post me huis ingefladdert. Zal ze ook in de zak staande aarde gooien die ik nog heb staan.

              Comment

              Bezig...
              X