Heb ik spint of...

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • kaasboer
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Jun 2014
    • 4

    #1

    Heb ik spint of...

    Korting op 420shop
    Gegroet aardbeien.

    Dit is mijn eerste kweekje. 3x Amnesia in de buitenlucht zonder extra voeding in 25L potten. Staan nu 16 dagen in de bloei.

    Vandaag zag ik dat er nogal geknabbeld was aan mijn bladeren en daarom vroeg ik mij af: is dit nou spint? Het lijkt er wel op in ieder geval en wil graag bevestiging.

    Zoja, valt dit nog te bestrijden aangezien ze al 2 weekjes aan het bloeien is?

    20140729_095742.jpg

    20140729_100016.jpg

    20140729_100044.jpg
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Heb ik spint of...

    1e en 3e zijn van een wants.
    2e is van spint.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • shivaman
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Jul 2012
      • 905

      #3
      Re: Heb ik spint of...

      eerste foto is zeker geen spint .. foto 2 lijkt er wel verdomd veel op.. check de onderkant vd bladeren maar op beestjes en/of eitjes.
      Voor bestrijding is er zat te vinden op het forum.
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment

      • Matsy80
        Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 616

        #4
        Re: Heb ik spint of...

        2de is voor 200% spint,
        Je kan roofmijt kopen hiervoor of dit gebruiken
        pyrothropur.gif

        Wel opletten met dit produkt want dit dood ook nuttige beestjes

        Comment

        • kaasboer
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Jun 2014
          • 4

          #5
          Re: Heb ik spint of...

          Bedankt heren.

          Er zit inderdaad het een en ander aan stront (kleine, witte puntjes) onder het blad. Geen spinragjes kunnen ontdekken.

          G_anti-spider-mite-arts_4005-1-1.jpg
          De shop verkoopt dit (35,-)

          bayer-masai.jpg

          Bayer Masai is maar een tientje ofzo en ik heb gelezen: alleen te gebruiken tot eind week 3 van de bloei?

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Re: Heb ik spint of...

            De 'stront' zijn de beestjes en hun eitjes.
            Massai mag niet meer worden verkocht, arts werkt goed, je zou ook neemolie kunnen overwegen. Is genoeg over te vinden.
            Goed onder het blad behandelen want daar zitten ze.
            Als je ze niet raakt gaan ze niet dood. Succes !
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: Heb ik spint of...

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
              1e en 3e zijn van een wants.
              2e is van spint.
              Klopt als een bus.

              Comment

              • Matsy80
                Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 616

                #8
                Re: Heb ik spint of...



                hier vind je een product dat wel nog mag verkocht worden en is biologisch.Ik heb deze gebruikt en in een paar dagen was ik er vanaf.

                Of roofmijt of roofwants. Ik ben zelf roofwantsen gaan vangen.
                Gaasvlieg is ook enorm goed voor bestrijden van spint.
                Hier heb je al verschillende zaken die kunnen helpen

                Veel succes.

                Comment

                • kaasboer
                  Zaadje
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2014
                  • 4

                  #9
                  Re: Heb ik spint of...

                  Ik heb een ARTS flesje gekocht en zal morgen nog een keer sproeien. Growshop begon gelijk over vertimec..

                  IMG_0002.jpg

                  Morgen 4 weken bloei. Ik vroeg mij nog af: bij het sproeien zal ik zeker hier en daar een topje raken, kan dat kwaad?

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #10
                    Re: Heb ik spint of...

                    Dat je toppen nat worden moet je zoveel mogelijk vermijden, eventueel "sop" je bladeren af met de oplossing.
                    Behandel goed de onderkant van de bladeren, besproei je aarde en je pot.

                    Je kweekt toch buiten ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • kaasboer
                      Zaadje
                      Nieuw Lid
                      • Jun 2014
                      • 4

                      #11
                      Re: Heb ik spint of...

                      Ik kweek buiten ja.

                      Dat "afsoppen" is inderdaad wel een betere oplossing ja, bedankt

                      Comment

                      • psychedelic1988
                        Retired
                        • Oct 2012
                        • 2796

                        #12
                        Re: Heb ik spint of...

                        Dat is het vervelende aan spint die zitten ook op je toppen niet alleen op het blad dus in mijn ogen moet alles behandeld worden maar je zit al ver in de bloei. Zelf heb ik een run tm 2weken voor het einde van de bloei bladvoeding gegeven terwijl dat de lamp aan was dit is afgerond zonder problemen dus je toppen kunnen wel wat hebben.
                        De reden dat ik het deed met de lamp aan was dat slacht het vocht te lang in de top hangt en dus gaat rotten.
                        Verder heb je er goed aan gedaan om vertimec te laten staan als je niet uitkijkt ga je zelf ook nog kapot haha.

                        Suc6 met de strijd arts werkt prima je moet wel veel gebruiken wat het potje erg duur maakt

                        Comment

                        • Matsy80
                          Grower
                          MemberLucky Member
                          • Apr 2014
                          • 616

                          #13
                          Re: Heb ik spint of...

                          Wat je eventueel ook kan doen is wat roofmijt kopen en die uitzetten. Die gaan enkel de spint opeten en echt alle spint. Daarna kan je dan je plant ook verzorgen als je spinnerag hebt van die rotbeestjes.

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Heb ik spint of...

                            Zet in ieder geval plastic bekertjes over de toppen als je gaat spuiten.
                            Op de foto zie je het effect al van het spuiten, de haren beginnen vanaf de punt te verschrompelen.
                            bekertjes.JPG
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...