Eitjes en andere beestjes op mijn buitenplanten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • TmSchok
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • May 2014
    • 1

    #1

    Eitjes en andere beestjes op mijn buitenplanten

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Buiten heb ik een blueberry en een strawberry plant staan (beide zo een 8 week oud).
    Ze doen het goed en zullen ook nog wel even groeien voordat ze in de bloei gaan, ondanks dat ben ik al bang dat de toppen gevaar lopen voor de ongedierte die op de plant lopen. Een week terug ontdekte ik in de oksels van beide planten witte spinnetjes, niet veel zo een 3 spinnetjes de plant. Onder de bladeren geen spinnen en de top van de plant ook niet. Alleen af en toe een spinnetje in de oksel van de plant die een eigen web(je) had gemaakt maar verder geen steeltjes of bladeren om spon. Ik was direct bang dat ik spint zou krijgen. De spinnetjes zijn klein en licht van kleur (licht grijs tot wit).
    Ik heb een aantal vragen hierover aangezien dit mijn eerste kweek is en ik hier niet eerder mee te maken heb gehad.

    1. Omdat ik dacht dat het spint was heb ik ze bestreden met knoflook water en teentjes knoflook in de grond, ze waren een weekje weg maar zo af en toe duikt er weer eentje op. Zijn dit de spinnetjes die de spint in een plant kunnen veroorzaken?

    2. Zijn alle spinnen in je plant boosdoeners die voor spint kunnen zorgen?

    3. Nu heb ik vandaag onder één blad eitjes van iets gevonden en met een paar beestjes er op. (niet met web erom heen wat ik van spinnetjes verwacht), heeft iemand enig idee wat dit voor beestjes zijn en of de beestjes en eitjes kwaad kunnen? ik heb het blad met de eitjes verwijderd en de tuin uit gewerkt

    Hier nog een foto van de eitjes: (de zwarte dingetjes bewegen en hebben pootjes, de witte zijn de eitjes)
    IMG_20140810_165057.jpg

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    Alvast bedankt!
  • Jointjedraaien
    Admin
    Admin
    • Oct 2007
    • 4362

    #2
    Re: Eitjes en andere beestjes op mijn buitenplanten

    Misschien als je het vraagt in het daar voor bestemde board dat je wel antwoord krijgt??

    Zal het topic voor je verplaatsen!
    Veel gestelde vragen over het forum

    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Eitjes en andere beestjes op mijn buitenplanten

      Niet zoon heel duidelijke foto maar het lijken de larven van een lieveheerbeestje.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Eitjes en andere beestjes op mijn buitenplanten

        Ik dacht juist ook daaraan, maar daarna, nee toch niet..
        Kan het niet goed herkennen van 1 foto. Heb je nog meer foto's ?

        Gewone spinnen kunnen geen kwaad.
        Spint is veel kleiner, die zijn maar net zichtbaar met het blote oog.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Matsy80
          Grower
          MemberLucky Member
          • Apr 2014
          • 616

          #5
          Re: Eitjes en andere beestjes op mijn buitenplanten

          De eitjes ken ik niet maar die andere beestjes zijn wantsen.
          download (2).jpg
          Ik denk dat het jongskes zijn van deze volwassen wants.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          hier kan je het misschien nog beter zien

          SAM_5549.jpg

          hier zie je dat er niet veel verschil is tussen uw beestjes en deze
          Deze zijn echter onschadelijk en zelf nuttig. ze eten veel ongedierte op zoals rupsen, bladluizen,.....

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          images.jpg

          nog een voorbeeld waar we nu goed kunnen zien de eitjes die jij ook hebt

          Comment

          Bezig...