Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zwaar rupsen probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zwaar rupsen probleem

    Korting op 420shop
    Hey,

    Zoals de titel zegt heb ik een rupsen probleem.
    Ze zitten in mijn toppen en krullen blaadjes om dus dacht ik dat het een soort wintervlinder zou zijn maar ben niet zeker.
    Ik heb nog geen foto maar zal er later als ik er nog een vind erbij voegen.
    Maar elke dag moet ik er toch verschillende uit mijn planten helen en vooral op die die nu in bloei staan.
    Ik kweek buiten dus ja beestjes zal ik altijd hebben maar dat het zoveel zijn moet ik wel ergens ingrijpen.

    Het zijn zo kleine groen/gele rupsen die als ze gevonden zijn zeer snel bewegen en soms een draad spannen om te ontsnappen aan mijn grote vingers :p
    Maar nu is er iets dat ik kan doen om die rupsen weg te houden of moet ik nu werkelijk alle dagen die beesten uit mijn planten plukken?

    Alvast bedankt voor reacties en tips .

    #2
    Re: Zwaar rupsen probleem

    hoelang staat ze in bloei?
    als ze pas sinds kort bloeien kun je nog goed spuiten.
    even naar tuincentrum gaan iets tegen rupsen kopen en de plant compleet zeiknat spuiten
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    Comment


      #3
      Re: Zwaar rupsen probleem

      Nu staan ze ongeveer 1.5 week in bloei dus ik heb wel wat pyretrum liggen maar heb schrik voor mijn bloei.

      Comment


        #4
        Re: Zwaar rupsen probleem

        spuiten tot ze er kapot bij neer vallen zou ik zeggen
        je hebt nog ruim 6 weken de tijd tot je kunt oogsten
        in die tijd is dat vergif allang weer van de plant af gezien er nog van alles groeit en bloeit

        niet te lang wachten in ieder geval
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

        Comment


          #5
          Re: Zwaar rupsen probleem

          Ja is juist pyretrum verdwijnt na 48 uur uit elk gewas maar nu moet ik wachten dat het eens stopt met regenen lol :p

          Comment


            #6
            Re: Zwaar rupsen probleem

            bak met bloemkool en spruitjes (zaailingen) ernaast zetten. Alle rupsen hebben liever spruiten en bloemkool dan wiet!

            Comment


              #7
              Re: Zwaar rupsen probleem

              AAAAH ma dat is een idee voor volgend jaar natuurlijk hehe.
              Het klopt eigenlijk want het is blijkbaar het koolwitje die dit doet.

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              BTW ik ga een nieuwe sport uitvinden : rupsen plukken wie de meeste heeft in een minuut wint hehe :p

              Comment


                #8
                Re: Zwaar rupsen probleem

                ja die groene zijn koolwitjes.

                Comment


                  #9
                  m1dy39uwsd92.jpg Foto0176.jpg

                  zo een plakje ben ik leeg tegen gekomen. Nu ik heb ze er denk ik allemaal uitgeplukt want ik vind geen enkel gekruld blad meer en in mijn toppen vind ik ze ook niet meer. En ik heb denk ik 1.5 uur bezig geweest al mijn toppen et controleren lol.

                  Comment


                    #10
                    Re: Zwaar rupsen probleem

                    dat zijn geen koolwitjes dat zijn bladschapers die schrapen het epidermis van je blad en zijn fucking moeilijk te spotten succes met afvangenrups.jpg
                    Last edited by FlintStoned; 26 August 2014, 13:38.

                    Comment


                      #11
                      Re: Zwaar rupsen probleem

                      Daar had ik er ook 2 van, een kleine die ik uit een top heb gevist (was zich al de top in aan het vreten)
                      Deze bewoog niet meer dus ik denk niet dat ze tegen thc kunnen

                      En nog een grote die in 1 nacht een heel blad had weggevreten.
                      Deze heb ik gekillt.


                      Gewoon een uurtje naar je plant gaan staren en je komt wel iets tegen

                      Comment


                        #12
                        Re: Zwaar rupsen probleem

                        Ja die groene heb ik ook. Elke dag moet ik ze ervan halen. Deze morgen weer 3 gevonden. Ambetanterikken tis mijn plant niet van jullie :p.
                        Maar geleidelijk aan zijn het er elke dag minder. Nu ga ik bij de aveve wat vogel voer gaan halen voor mijn zwartkop meesjes en die zullen de rest wel doen

                        Comment


                          #13
                          Re: Zwaar rupsen probleem



                          Dit zijn wel rupsen van het koolwitje.

                          Comment


                            #14
                            Re: Zwaar rupsen probleem

                            A ja die heb ik ook. Ok dan heb ik ze allemaal nu Koolwitje, van die bruine motten en witte motten
                            Lol die motten en vlanders hebben men plantjes graag :p teken dat mijn planten goed zijn hehe.
                            Maar toch haal ik ze eraf hehe.
                            Gisteren nog een groene stinkwants tegengekomen lol
                            @ Flintstoned ja klopt helemaal. Als ze net uit hun eitje komen zijn ze geel en klein en naarmate dat ze groeien worden ze bruingrijs.

                            Thnx om mee te zoeken de welke het zijn allemaal.

                            Comment

                            Bezig...
                            X