Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint, luis en trips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint, luis en trips?

    Korting op 420shop
    Ik zit dus met een aantal beestjes. Ik wil deze gedeeltelijk tolereren, om meer van ze te leren. Het is wat laat om nog natuurlijke vijanden buiten te vinden, dus ik zal kijken bij Biobest of Koppert om er te bestellen.
    Hopelijk deze zomer wel mijn eigen natuurlijke vijanden verzamelen door op bomen te kloppen en op te vangen wat eruit komt. Daarna selecteren wat nuttig is en wat gevaarlijk is.

    Schermafbeelding 2014-11-15 om 12.59.03.pngSchermafbeelding 2014-11-15 om 13.00.13.jpgSchermafbeelding 2014-11-15 om 13.11.44.pngSchermafbeelding 2014-11-15 om 13.12.01.pngSchermafbeelding 2014-11-15 om 13.12.41.pngSchermafbeelding 2014-11-15 om 13.12.53.jpg
    Last edited by weibei; 15 November 2014, 18:32.

    #2
    Re: Spint, luis en trips?

    Die bolletjes op foto #1 zijn spint eitjes denk ik.
    Brrr..heb gelijk de kriebel.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Spint, luis en trips?

      Nu je het zegt...
      Ik vraag me af als het kneuzen van deze eitjes (door eens erover te wrijven) genoeg helpt om de eitjes te beschadigen, maar ik vrees dat ik hierdoor ook schade maak aan 't blad, en dus t deurtje openzet voor ziektes...
      Zijn er eigelijk , naast pyrethrum, Neemolie en lieveheersbeestjes/Roofmijt, nog niet-chemische bestrijdingsmethoden tegen spint?
      En bij diegenen die chemisch werken, ik heb al gehoord dat mijten een echte bitch zijn op vlak van resistentie tegen chemie. Iemand dit al bij zijn kweekje opgemerkt? Want zulke berichten gaan vaak uit van experimenten op volleveldsteelten.

      Comment


        #4
        Re: Spint, luis en trips?

        Je kunt ook hele kleine ovivoortjes uitzetten tegen die eieren.
        Mja, er staan diverse methodes genoemd op de beestjesafdeling eh

        Tja, die spint komt ergens vandaan natuurlijk.
        Als die uit de moestuin van de buurman komen kan die best resident zijn tegen bepaalde stoffen als de buurman 5x per jaar hetzelfde middel gebruikt.
        Als de spint bij je stekkenkweker vandaan komt, is die waarschijnlijk al goed opgewassen tegen meer agressieve en verboden middelen.
        Last edited by QnQ; 19 November 2014, 10:42.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Spint, luis en trips?

          Spint komt waarschijnlijk van buiten, maar daar sproei ik gelukkig nooit. Stekjes komen van mezelf, uit een vrij herma-resistente afghan gold.
          Het lijkt me niet dat de spint resistent is na misschien 7 sproeibeurten met neem en een stuk of 10 met pyrethrum (in de geschiedenis van deze kast, niet per kweek!)
          Hoe snel gebeurt dit feitelijk?

          Comment


            #6
            Re: Spint, luis en trips?

            Schermafbeelding 2014-11-29 om 12.52.49.png Jup, 't zijn spintmijten!
            Ik bestel zo snel mogelijk het Phytoseiulus-systeem(roofmijt) van biobest!
            Nu nog even een neem-behandeling om de schade binnen de perken te houden.

            Comment


              #7
              Re: Spint, luis en trips?

              Damn ... :/ succes met de slachtpartij lol

              Comment


                #8
                Re: Spint, luis en trips?

                Ik heb onlangs van een vertegenwoordiger van Koppert (concurrentie Biobest) een voorstelling gehad waarbij met close up-camera's gefilmd werd hoe alles in z'n werk gaat.
                Dan is slachtpartij geen understatement! Je zou haast medelijden krijgen
                Wel leuk om te zien natuurlijk. De mijten maken echt geen schijn van kans (als de RV goed zit tenminste)

                Comment

                Bezig...
                X