Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Thrips in week 4 bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Thrips in week 4 bloei

    Korting op 420shop
    Hallo mede growers,

    Na het bekijken van het grote beestjes topic (super handig) ben ik tot de ontdekking gekomen dat ik helaas last heb van, jawel, thrips..
    Natuurlijk wil ik hier graag vanaf, ik merk in de afgelopen weken dat ze in aantallen toe aan het nemen zijn en ben bang dat als ik er niets aan doe ze mijn oogst zullen verpesten. Ik heb naar de mogelijkheden gekeken die op dit forum gegeven worden en ben rond gaan zoeken naar webshops die de artikelen kunnen leveren, ik heb Brimex insectenspray en 10 Brimex thrips lok strips gekocht. Ik kon weinig vinden over de werking van de lok strips maar het lijkt op de lok strips die ook voor vliegen gebruikt wordt, dan alleen niet op een rolletje maar vierkante vlakken 10 stuks.

    Nou is mijn vraag, nu mijn planten al in de 4de week bloei zitten, of het kwaad kan om te spuiten met brimex? Ik kan proberen zoveel mogelijk de toppen te vermijden als het slecht is voor de toppen, al zal dat wel lastig worden. Ik kan ook nog een paar dagen na het behandelen met brimex en de strips de toppen en bladeren afspoelen met water indien nodig. Roofmijt is voor mij wat te prijzig.. Overigens is dit de eerste keer sinds 6 kweekrondes dat ik last heb van beestjes, waar ze vandaan komen? Geen idee. Ik kijk uit naar jullie mening!

    Picsssss hieronder! Je kan ze gewoon zien zitten die smerige beesten
    Attached Files

    #2
    Re: Thrips in week 4 bloei

    Zo, da's ook geen beginnende infectie, die is al vergevorderd.
    Ik weet niet of je daar vanaf komt met insectenspray, aangezien je dus inderdaad de toppen moet ontzien.
    Toppen liefst nooit nat maken, dus ook niet (zeker niet) met water afspoelen.

    Wat zijn dat voor lokstrips, ik ken die niet ?
    Zijn dat niet gewoon signaalkaartjes ?

    Zie je ook de paarse bladstelen, en de overvoeding ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Thrips in week 4 bloei

      WOW! Je hele tent zit vol. Zonder roofmijt is dit echt niet te redden. Je kan een poging doen met die spray. Anders kan alles in de thrash can.

      Comment


        #4
        Re: Thrips in week 4 bloei

        En pas alsjeblief erg goed op met pesticiden!

        Comment


          #5
          Re: Thrips in week 4 bloei

          Bedankt voor jullie reacties. Ik zal mijn best doen om zoveel mogelijk de toppen te vermijden en hopelijk weet ik de plaag met brimex onder controle te houden. De verbrande puntjes van de linker plant heb ik inderdaad gezien, de overvoeding lijkt ernstiger te zijn op de foto's dan in ''het echt'' haha. De foto's zijn in zijn geheel paars uitgeslagen, sinds een android update heb ik een soort google camera app op me telefoon gekregen waardoor ik geen kleur temperatuur kan kiezen, helaas.. Toch bedankt voor de scherpe blik

          De lokstrips waar ik over vertelde blijken inderdaad meer plakstrips te zijn om erachter te komen wat voor insecten je in je tent hebt, er zit wel een soort lokstof op wat thrips aantrekt, hopelijk trekken ze genoeg thrips aan haha. We gaan het zien.
          Het laatste wat ik wil is giftige pesticiden op de buds, nu zeggen ze wel dat brimex biologisch is maar dat kan natuurlijk ook een gif zijn, ik weet niet precies wat voor stoffen erin zitten.

          Als het goed is heb ik morgen de spullen binnen!

          Comment


            #6
            Re: Thrips in week 4 bloei

            De plakstrips zijn gisteren geplaatst en er is gesprayed, ik zal de uitkomst hier posten

            Comment


              #7
              Re: Thrips in week 4 bloei

              Brimex insectenspray is een milieuvriendelijke spray vervaardigd op basis van hoogwaardige, organische vetzuren en is 100% biologisch afbreekbaar.

              Als ik 't zo lees kan het niet erg slecht zijn. Ze verkopen daar immers ook natuurlijke vijanden.

              Comment


                #8
                Re: Thrips in week 4 bloei

                Dat idee heb ik inderdaad ook, er staat ook op de bus dat er geen veiligheidstermijn aangehouden hoeft te worden voordat de 'tomaatjes' geconsumeerd worden

                Comment


                  #9
                  Re: Thrips in week 4 bloei

                  brimex is idd goed spul maar in combinatie met de natuurlijke vijanden.
                  staat trouwens ook op de fles.
                  eerst de ruimte goed volspuiten en na 24 uur de natuurlijke vijanden uitzetten.
                  er zal wel al heel wat dood zijn maar niet alles volgens mij
                  Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                  Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                  Comment


                    #10
                    Re: Thrips in week 4 bloei

                    Klopt, heb in andere topics gelezen dat zij met alleen brimex van de trips af zijn gekomen en ik heb ervoor gekozen om het te proberen met brimex en de plak strips. Hopelijk dood ik in combinatie genoeg trips om het onder controle te houden en ernstige verspreiding te voorkomen. De strips zijn er ook voor om erachter te komen welke insecten je hebt en om een plaag in de hand te houden.
                    Natuurlijk hoop ik het meest op complete uitroeiing maar roofmijten vindt ik voor mijn 2 hobby plantjes te duur.. Daarom probeer ik het zo, ik houd jullie op de hoogte van de resultaten

                    Comment


                      #11
                      Re: Thrips in week 4 bloei

                      Hallo allemaal, ik wil graag de uitslag nog even met jullie delen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen en hebben de plantjes goed af kunnen bloeien. Ik heb 1x gespoten met brimex waarbij ik de toppen zoveel mogelijk vermeden heb en ik heb plakkerige lokstrips geplaatst. Ik ben blij dat ik mijn planten niet weg heb gedaan, zo zie je maar dat dit onkruidje een keiharde plant is en zich niet zomaar uit het veld laat slaan.

                      Ik heb het idee dat de brimex voorkomen heeft dat de tripsen zich in grote aantallen voort hebben kunnen planten, de tripsen plaag heb ik gelukkig in de hand kunnen houden waardoor de planten goed hebben kunnen afbloeien. De trichomes zagen er super uit! Ook de plakstrips hebben goed meegeholpen met het inperken van de schade, er zaten om en nabij de 50 tripsen op de plakstrips.

                      Opbrengst AK47: 50 gram droog.
                      Pineapple kush: 52,5 gram droog.

                      Klein smoke report: Mijn keuze was op deze 2 soorten gevallen omdat ze meer een lichamelijk ontspannend effect zouden geven, de vorige ronde heb ik o.a. strawberry cough gegroeid die een erg sterke head high heeft waarvan je erg vrolijk en actief wordt. Daarom zocht ik nu het tegenovergestelde om mijn keuze uit te breiden. Ik zocht nu ook naar wat rustigere soorten, aangezien je van de Strawberry wel wat onrustig kan worden vanwege het sterke sativa effect.

                      AK47: De AK47 komt zeker zijn belofte na, het is een echte 'one hit wonder' waarbij je de lichamelijke ontspanning direct voelt opkomen, de smaak vindt ik citrus en aardachtig. Je bent ook nog goed in staat om sociaal te zijn zonder couchlock. Ook rookt hij erg smooth.

                      Pineapple kush: Duidelijk een sterkere strain, de pineapple kush voel je meer naar je hoofd stijgen dan de AK47 en geeft een sterker 'heady' effect, ik kreeg een soort gloeiend gevoel in me hoofd wat erg lekker was.De smaak is erg fris en een beetje zoet, wat heel duidelijk naar voren komt is de zurige 'Kush' geur. Er zit dan ook OG Kush in deze strain. De pineapple komt duidelijk harder aan en geeft je een sterkere high. Ik werd niet aan de bank genageld en kon nog prima activiteiten doen, het sterkere effect in je hoofd is goed voor een feestje. Wees wel gewaarschuwd voor rode ogen haha

                      Hierbij nog wat foto's:
                      AK47:IMG_20150220_204609.jpgIMG_20150220_181144.jpgIMG_20150220_201742.jpgIMG_20150220_204520.jpgIMG_20150220_204529.jpg
                      Pineapple Kush:IMG_20150220_175224.jpgIMG_20150220_163016.jpgIMG_20150220_163007.jpgIMG_20150220_175525.jpgIMG_20150220_175540.jpg
                      Totaal:IMG_20150220_162828.jpg

                      Cheers!

                      Comment


                        #12
                        Re: Thrips in week 4 bloei

                        yummie ziet er goed uit,

                        Dit topic niet eerder gelezen ....zit me opeens overal te krabben

                        Comment


                          #13
                          Re: Thrips in week 4 bloei

                          brimex spuiten op planten in bloei !! daar benk geen voorstander van

                          volgens mij zit die zooi dus mee in je toppen !!

                          why heb je geen killertjes uitgezet ??

                          te makkelijk en te gezond ??

                          voor de rest mogen je topjes der wel wezen !!

                          maar zoals ik net zei , hoop dat je de rniets van zal merken als je het rookt !!
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment

                          Bezig...
                          X