Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladluis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladluis

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,


    helaas heb ik eergister opgemerkt dat ook mijn plantjes last hebben van bladluis.. ik zit nu al in me 2de-3de week van me bloei.

    wat ik tot nu toe heb kunnen leren is liever niks spuiten als je planten in de bloei staan dus wil ik het graag natuurlijk oplossen door (larve van) lieveheersbeestjes te kopen.

    maar kan ik nu een lieveheersbeestjes plaag krijgen? iig dusdanig dat hun ook nadelig zullen zijn voor de planten uiteindelijk?

    wie heeft ervaring met bestrijding van bladluis d.m.v. deze beestjes?


    p.s. me plantjes staan binnen in een tentje
    Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

    #2
    Re: bladluis

    Lieveheersbeestjes zijn makkelijker te vangen dan luis :p. Kan je ook een foto plaatsen groetjes,
    WF

    Comment


      #3
      Re: bladluis

      Luis zie je niet zo vaak bij een binnenkweek.
      Misschien is het een goed idee je af te vragen waar ze vandaan komen.
      Grote kans dat je ze zelf, van bijvoorbeeld de huiskamerplanten, verplaatst hebt naar je tentje.
      Dan zou je alle planten in huis eens moeten behandelen misschien
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: bladluis

        Lieveheersbeesjesplaag zit er niet in.
        Eenmaal je bladluizen op zijn zullen de nieuwe larven geen voedsel meer hebben, en dus niet volwassen worden.

        Comment


          #5
          Re: bladluis

          Maak is een foto van die blad luis
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: bladluis

            bedankt voor jullie reactie.

            ik zal proberen straks een foto te maken.

            @QnQ: ik heb me idd afgevraagd waar ze vandaan komen. me inlaat komt van buiten maar daar zit van beide kanten een panty op. wel nog een x gecontroleerd maar niks geks gezien. heb geen andere planten in huis dus die optie kan ook worden afgestreept.

            @weibei: dus die larven zullen uithongeren en sterven..?


            zijn er nog andere alternatieven aan te raden die ik kan gebruiken in deze periode? heb gelezen in topics over knoflookwater maar dit goedje kan toch ook in de toppen gaan trekken?

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            ..........ik voel mij zo dom..........

            blijkt dat ik geen last heb van bladluis maar van spint...

            hoe heb ik me kunnen vergissen?


            te weinig kennis/te snel een conclusie trekken (ben nog steeds een leek)
            Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

            Comment


              #7
              Re: bladluis

              Was al vreemd Luizen bij binnen kweek
              God was never on your side..

              Comment


                #8
                Re: bladluis

                - spint ?
                - neem de stofzuiger doe er een nylonkous over en stof je dame maar eens lekker af
                - en weg is je spint

                Comment


                  #9
                  Re: bladluis

                  Als je spint voor bladluis aanzag hadden ze al lekker lopen zuigen aan je blad. Plaats een foto van een aangedaan blad zodat we mee kunnen kijken of het echt spint is.
                  Je kunt de bladeren afdeppen/afsoppen (kwastje of watje) met een anti spintmiddel zoals a.r.t.s. spired of neemolie emulsie. Vooral de onderkanten van de bladeren goed behandelen, daar leggen ze hun eitjes en zitten ze bij voorkeur. Zelf besproeide ik ook mijn aarde en potten ermee. Behandeling moet altijd herhaald worden. Ook gelijktijdig je hele tent uitsoppen met de a.r.t.s. of neemolievloeistof of dettol.
                  Beestjes kruipen namelijk door je hele tent heen. Niks frusterender als je plant spintvrij is en ze weer vrolijk na 2 weken op je plant kruipen.

                  De evt. webjes kun je verwijderen zoals amazing omschrijft. Ook helpt een tak bovenop de top hangen, zodat ze daar in kruipen, maar dat is meer iets voor aan het eind van je kweek. Er zijn hier topics over.

                  Succes en hou vol, ik weet wat voor rotplaag dit is
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: bladluis

                    ik dacht dus dat t bladluis was omdat ik eerst wat eitjes had gevonden onder een blad, een enkele beestje zag lopen en omdat ik nergens webbing kon vinden...de eerste x dat ik t opmerkte iig.(smoesjes-->) twas ook net het moment dat ik naar bed ging en nog even ging spieken bij de dames. daarbij kwam ook nog dat t op het achterste plantje was. gewoon te snel een verkeerde conclusie getrokken helaas. pas toen ik meer moeite moest doen om de foto te maken zag ik dat het tog spint is. voor de zekerheid na me constatering een maat van me laten kijken ernaar (al een aantal jaar een fanatieke hobbykweker) en die bevestigde mijn laatste waarneming.


                    ben nog niet zo heel lang bezig maar inmiddels geleerd(en gedaan) om de jonge plantjes en kweekruimte preventief te behandelen(vertimec). was eigenlijk best trots dat het ik, tot nu toe dan, geen last had van beestjes. fotos nemen van het beestje was tog een lastigere klus dan ik had gedacht. ik kan wel, straks voor t licht aangaat, fotos maken van t aangetaste blad.

                    zou een natuurlijke bestrijding(roofmijt) niet de voorkeur genieten ten opzichte van de plant behandelen met een anti spint middel of neemolie emulsie?
                    en met stofzuigen, zal dan de eitjes ook meegaan? val ik hiermee de plant niet te veel mee lastig/stress?(de plant van dr plek halen zodat elk blad goed te controleren/behandelen/afzuigen is)

                    ik hoor graag de reacties en deze plaag zal niet winnen, al motte we beiden stervuh.....
                    Last edited by hasjboom; 14 January 2015, 11:16.
                    Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

                    Comment


                      #11
                      Re: bladluis

                      Vertimec is een verboden middel en zeer ongezond. Wordt door broodkwekers gebruikt of door domme of naieve hobbykwekers die het niet erg vinden om kankerverwekkend gif op te roken.

                      Lees de forumregels nog eens na, je mag het hier op het forum, volgens mij, zelfs niet over Vertimec hebben.
                      Last edited by Stemma; 14 January 2015, 11:57.
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: bladluis

                        Gebruik (en promoten van Vertimec) wordt hier niet op prijs gesteld.
                        Lees de regels!

                        Comment


                          #13
                          Re: bladluis

                          Vertimec bestaat nu eenmaal.

                          En het bestaan ervan kan niemand ontkennen.

                          Het is zonneklaar dat het gebruik ervan ontraden moet worden.

                          Zoals ik ook mijn kinderen heb ontraden het woord "basta" -hoewel dit woord wel tot hun vocabulaire behoorde- ooit te gebruiken.

                          En we zijn zielsgelukkig, dat onze kinderen de innerlijke beschaving hebben, dit woord nooit te gebruiken.
                          Last edited by Kwasimodo; 14 January 2015, 13:24.
                          [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                          mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                          Comment


                            #14
                            Re: bladluis

                            Excuses... ik heb de forumregels weleens doorgelezen maar dit staat me niet niet (meer) bij...

                            Ik zal me ook ff meer inlezen in de gevaren van vertimec.
                            Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

                            Comment


                              #15
                              Re: bladluis

                              Yep, zou ik zeker doen, via google
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...
                              X