Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

zeer kleine witte larfachtige beestjes eten groen weg

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    zeer kleine witte larfachtige beestjes eten groen weg

    Korting op 420shop
    Hey,

    Nooit gedacht of gehoopt dat ik in dit stuk zou moeten posten. Het volgende: op mijn binnenkweektent (1.2x1.2) zitten aan de onderkant van de onderste bladeren zeer kleine ( < 0.5 mm) witte langwerpige beestjes, als ze groen eten (steeds aan de onderkant van het blad), komt er aan de bovenkant van het blad een doorzichtiger lichtgroene of witachtige vlek. waar ze hebben gegeten komen ook zeer kleine zwarte stipjes te zitten, waarschijnlijk hun drol. ze hebben geen staart noch vleugels. na een tijd sterven de bladeren in de punten ... ik heb nog 6 weken te gaan op mijn kweekschema. er komen net stuifmeeldraden aan ...

    1) welk beest?
    2) welk bestrijdingsmiddel gebruiken?
    3) kan het nu nog?

    Ik heb getracht foto's te nemen:

    Met smartphone door microscoop, de "sucker" zit aan de onderkant van de zij-nerf die naar rechts gaat ...

    2015-01-17 19.49.11.jpg
    2015-01-17 19.48.57.jpg

    rechts onderaan zie je de zwarte drolletjes (vooral zichtbaar rechts onder):
    2015-01-17 19.17.58.jpg

    aan de bovenkant van de bladeren (vooral in het midden rechts )
    2015-01-17 19.17.35.jpg

    #2
    Re: zeer kleine witte larfachtige beestjes eten groen weg

    trips

    Comment


      #3
      Re: zeer kleine witte larfachtige beestjes eten groen weg

      Als je op bezoek komt bij mensen die planten hebben of jij gaat bij iemand op bezoek en er zit ergens in die schakel iemand met beestjes dan heb je zelf ook beestjes. Ik had 1 ronde spint, wel een kameraad van mij had een bananenplant en daar zat spint op. Ik heb die niet eens aangeraakt. De rotzakken kwamen toch tot bij mij.

      En zo kreeg je wsl van iemand trips.

      Nu zit ik met fruitvliegjes, die komen van men groenteafval uit de keuken. Geen idee wat ze juist eten, maar ik merk niks aan men plantjes.

      Ecostyle heeft spruzit-r. Als je al in de bloeifase zit zet je best roofmijt uit. Die eten wel enkel de eitjes en larven. Heel eventueel de blaadjes apart effe doppen met een zeepoplossing waar je ze ziet zitten? Zo kreeg ik de spint onder controle.

      Comment


        #4
        Re: zeer kleine witte larfachtige beestjes eten groen weg

        yep, Trips.
        Er staan zat bestrijdingsmanieren genoemd in alle Trips-topics.
        Als de bloei net begint, kun je wellicht nog wel een keer goed spuiten, of rigoureus, de planten onderdompelen in een bad vol bestrijdingsmiddel
        Voor natuurlijke vijanden kun je eens kijken bij Entocare bijvoorbeeld.

        @beo: fruitvliegjes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Ik zag trouwens ook dergelijke larven, de Chinezen eten deze larven

          Comment

          Bezig...
          X