Is dit SPINT??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Dejan132
    Advanced Stoner
    Member
    • Aug 2015
    • 52

    #1

    Is dit SPINT??

    Korting op 420shop
    Hoi mensen, ik ben in het buiteland en vrienden letten op de planten, i kkreeg te horen dat er witte plakkerige dingen op de planten zijn en kreeg deze foto.. is dit spint??IMG-20150928-WA0003.jpg
  • shivaman
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • Jul 2012
    • 905

    #2
    Re: Is dit SPINT??

    daar achteraan ?? .. slecht te zien maar lijkt me meeldauw..
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

    Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Re: Is dit SPINT??

      Pffft..is slecht te zien op die foto hoor, maar nu je het over spint hebt kan ik misschien inderdaad wel een flinke spint uitbraak zien.
      Het kan ook gewoon de kwaliteit van de foto zijn of, inderdaad, misschien zelfs meeldauw ?
      Ik kan het niet met zekerheid zeggen.

      Spint krijg je niet zomaar.
      Is er een mogelijke oorzaak dat je spint zou kunnen hebben ?

      Bijvoorbeeld :
      Hebben de planten buiten gestaan ?
      Zijn het stekken en heb je ze niet behandeld tegen beestjes ?
      Staan er andere (kamer)planten in hetzelfde vertrek ?
      Lopen er mensen in en uit de kweekruimte in kleren die ze in de tuin dragen ?
      Is de ruimte niet goed afgesloten ?

      etc ..

      (((( topic hoort in de helpdesk! )))
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Nonsense
        Super Grower
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2015
        • 1724

        #4
        Re: Is dit SPINT??

        Vage foto staat deze plant binnen onder kunstlicht of staat ze in een serre is deze ruimte geventileerd?
        als ik zo kijk lijkt het ook op het plastic te zitten, tussen de bladeren lijken webjes te zitten maar eigenlijk ook niet echt goed te zien door reflectie.
        Is het mogelijk een foto te maken in landschap en met daglicht zodat het duidelijker zichtbaar is.

        Comment

        • FlintStoned
          Banned
          • Oct 2012
          • 5580

          #5
          Re: Is dit SPINT??

          Foto is idd te slecht. Op het blad zie je wel spikkels wat op spint zou kunnen duiden. verder zie je dat de plant moeite heeft met het klimaat in de kast. Ze klapt de bladranden op (sluit de bladmonden) om overmatig verdampen te voorkomen. Dit kan duiden op de lamp te kort erop of lage lv. Beide speelt spint in de kaart.

          Even wat moeite doen voor een duidelijke closeup want zo is het niet goed te zien en blijft het raden.

          Comment

          • beowulf
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Nov 2008
            • 6495

            #6
            Re: Is dit SPINT??

            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
            Spint krijg je niet zomaar.
            Is er een mogelijke oorzaak dat je spint zou kunnen hebben ?

            Bijvoorbeeld :
            Hebben de planten buiten gestaan ?
            Zijn het stekken en heb je ze niet behandeld tegen beestjes ?
            Staan er andere (kamer)planten in hetzelfde vertrek ?
            Lopen er mensen in en uit de kweekruimte in kleren die ze in de tuin dragen ?
            Is de ruimte niet goed afgesloten ?

            etc ..

            (((( topic hoort in de helpdesk! )))
            TS ruilde 16 ww's uit zaad voor stekken, omdat het niet snel genoeg ging. Tsja. Dan de 1000 watter erop die zorgt voor teveel warmte en te droog klimaat. Vrienden die nu langs komen om de plantjes te verzorgen. Het is niet te zien op de foto, maar de ideale combinatie voor veel miserie. Die zaadplantjes ruilen voor stekken was ni echt een goed idee.

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: Is dit SPINT??

              Ahja, dat was deze.
              Tja, stekken is net als met 2ehands auto's.
              Je koopt de ellende van een ander.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...