Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vliegjes - varenrouwmug ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vliegjes - varenrouwmug ?

    Korting op 420shop
    Hey
    sinds kort heb ik 2 verschillende soorten vliegjes op en rond de plant.

    Het ene ben ik zeker dat het een fruit vliegje is.
    Maar voor het andere wou ik toch nog even bevestiging vragen. ( en hopelijk zeggen jullie iets anders dan wat ik denk = varenrouwmug ... ??)

    Hopelijk ben ik fout.. en is dit iets onschuldig.. Wat kan ik best doen als dit toch een varenrouwmug is..

    DSC_0099.jpgDSC_0100.jpgDSC_0103.jpgDSC_0108.jpg

    #2
    Re: Vliegjes - varenrouwmug ?

    ga een kwartier voor de lichten aangaan,met een zaklamp je hok in,als het dan die vervelende varenrouwmug is,moet je de larven zien kruipen op de toplaag van de aarde.Is dit het geval dan moet je aaltjes bestellen,deze vreten de larven op,voor de volwassen vliegende beesten,moet je gewoon een vliegenvangert ophangen,beschijn deze met een zaklamp als je licht uit is en de vliegjes storten zich vanzelf erop.
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Re: Vliegjes - varenrouwmug ?

      Fruitvlieg zit niet in wiet. Er hangt geen fruit aan toch ?
      Varenrouwmug is het.
      Er staan genoeg oplossingen in dit beestjes-topic, even zoeken en je vind er tientallen.

      Oplossingen dus.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Vliegjes - varenrouwmug ?

        Lijkt wel de De varenrouwmug (Sciara)
        Om te zien of het om Sciara gaat, heeft men enkel de vleugel nodig.
        Vindt je een doorschijnende vleugel met de typische U-tekening dan is het Sciara.

        Andere herkenningspunten :
        lang smal mugje met duidelijke indeling
        kop-borststuk-achterlijf, 2-5mm,grijsbruin, klein kopje met middellange niet vertakte antennen, dikker borststuk met lange poten, achterlijf bruingeribd, naar achter toe spitser wordend


        Schade
        larven vreten aan jonge worteltjes, wortelmutsjes. gevolg : uitval of overdracht ziektes
        Bij langere kweken in kleine potten: wegvraat potgrondvezels gevolg : papperige potgrond, slechte waterhuishouding,
        wortelziekten, clawblad.

        Als snelcontrole op aanwezigheid van sciara-larven kunnen aardappelschijfjes op de potgrond worden gelegd. Deze zetmeelbronnen
        lokken sciara-larfjes aan die zich aan de onderzijde van het schijfje nestelen.
        Last edited by FlintStoned; 12 November 2015, 12:25.

        Comment

        Bezig...
        X