Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

wormpje eet kiemworteltjes op

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    wormpje eet kiemworteltjes op

    Korting op 420shop
    Ik had 5 zaadjes Hollands Hope besteld en heb deze gekiemd tussen enkele blaadjes keukenpapier. Slechts 1 zaadje kiemde en dat heb ik dan onmiddellijk na het kiemen in een potje maat gewone zaai en stekgrond geplant. Omdat het na anderhalve week nog steeds niet boven de grond was gekomen ben ik toch maar een kijkje gaan nemen. Nu blijkt dat het kiemende worteltje bijna volledig is opgegeten door een piepklein wormpje.
    Zie fotos: http://users.telenet.be/pcdummies/worm.JPG en http://users.telenet.be/pcdummies/P1000775.JPG

    Weet iemand wat dit is en wat ik er kan tegen doen? Ik heb al gehoord dat je zaaigrond best kan steriliseren door deze even in de microgolf te zetten?

    #2
    ik denk dat het gewoon komt door recyclage van je potgrond,
    ik had hetzelfde probleem. Ik heb dan nieuwe zaadjes en verse potgrond gehaald.

    Comment


      #3
      Je kunt de grond het beste een half uurtje in de magnetron zetten op een lage stand. Een andere mogelijkheid is het een week in de vriezer te zetten en daarna op kamertemperatuur geleidelijk te laten ontdooien. Daarna zou je zonder problemen je plantjes moeten kunnen kweken.
      STAY HIGH - STAY FREE

      Comment


        #4
        das ook de eerste keer dat ik hoor dat je potgrond in de micro of in de vriezer steekt

        grtz

        Comment


          #5
          idd,ik ook...

          grtzzz

          Comment


            #6
            heb ook al zo een wormpje zien zitten in mijn potgrond, das dus de oorzaak da mijn kempzaad niet boven komt, gelukkig komen mijn cannabis zaadjes wel boven.

            Comment


              #7
              Ik zet de zaai en stekgrond 5 min in de magnetron op de hoogste stand. Heb ik gelezen op een site voor moestuinen. Als je op internet zoekt naar kweekjes van groente en hobbytuinders kun je een hoop info vinden die voor onze tuintjes ook belangrijk kan zijn.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #8
                Re: wormpje eet kiemworteltjes op

                kan een zak potgrond ook "vergaan" kheb namelijk een zak die ruim een jaar achterin de auto gelegen heeft
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment


                  #9
                  Re: wormpje eet kiemworteltjes op

                  Wat ik bij potgrond 'vergaan' denk, is een uitgedroogde potgrond..

                  Als hij nog gewoon vochtig is, volgens mij kun je m dan nog gewoon gebruiken (zeker weten doe ik het niet)
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Re: wormpje eet kiemworteltjes op

                    Mja, ivm ongedierte dat er mogelijk in gaat zitten in verloop van tijd
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #11
                      Re: wormpje eet kiemworteltjes op

                      Kan je nog gebruiken om te gaan vissen, lol

                      Grtz
                      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                      Comment


                        #12
                        Re: wormpje eet kiemworteltjes op

                        aarde kan je altijd blijven gebruiken. En indd je kan je aarde bevriezen maar je aarde moet iets warm zijn het klinkt raar maar denk warm water bevriest rapper en harder dan koud, als je de aarde op chaufage of microwave doet en dan 3 dagen in vriezer daarna in gesloten zak voor 3 dagen. dan ben ik zeker dat je geen worms of zoiet zal hebben

                        grtz

                        Comment


                          #13
                          Re: wormpje eet kiemworteltjes op

                          Ik heb 50 liter potgrond bij de growshop gehaald weet ik 90% zeker dat er niks mis mee is.

                          Ik heb de oude zak in het bos opengemaakt en werd spontaan aangevallen door een horde fruitvliegjes ofzo, ben dus zeer blij dat ik daar niet mee hoef te werken.

                          Mijn vriezer is ruim te klein om over mn magnetron maar niet te spreken
                          sigpic
                          Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                          Comment

                          Bezig...
                          X