Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus

    Korting op 420shop
    Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus.

    Dit beestje zorgt voor steeds meer problemen in de wereld van de cannabis. Er zijn growers in de VS die al hun hebben en houden hebben vernietigd en verhuisd zijn om die beestje kwijt te raken.

    Ik vroeg me af, heeft iemand ervaring met deze beestjes? En wat is die ervaring? Ben je er van af gekomen? En hoe? Ik zal zelf ook nog wat info leveren later op de avond.

    Voorbeelden van cannabis planten die er onder te lijden hebben volgens de bronnen.
    gallery_804_4180_107015.jpgScreenHunter_62_Jan_30_00_20.jpguser430963_pic1280746_1404488298.jpg
    Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

    #2
    Re: Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus

    Foto 1 is gewoon verbrand al zitten er op het groene blad wel ook stipjes. Maar die verdorde bladpunt is zeker niet van een zuigend beestje. Foto 2 is een TMV vorm. Nu kunnen luizen wel ook tmv overbrengen maar de schade komt dan dus door het virus. Foto 3 lijkt eerder op schade door luizen.

    Comment


      #3
      Re: Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus

      De symptomen van Begoniamijt en TMV worden vaker door elkaar gehaald. Het idee is dat de Begoniamijt bij het bijten een stofje in de plant brengt waardoor er allerlei groeiproblemen kunnen ontstaan, inclusief het bovenstaande. Hangende bladeren, vergeling, bruine plekken/punten, scheefgroei van bladeren, krullende bladeren. Dus ik snap je punt, en wellicht zijn deze foto's niet daadwerkelijk een voorbeeld van Begoniamijt, maar ze zijn wel illustratief voor de effecten van deze mijt soort heb ik begrepen.
      Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

      Comment


        #4
        Re: Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus

        De begoniamijt kan je perfect bestrijden met Amblyseius andersonii roofmijten.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Begoniamijt, a.k.a. Broad mite en Polyphagonarsonemus latus

          Bedankt Westport!

          Voor wie zin heeft, inleesmateriaal.

          Wat is het en wat doe je er aan: http://www.everwoodfarm.com/Pest_Ins...nd_Broad_Mites
          Wetenschappelijk artikel over de biologische bestrijding van Begoniamijt met een andere roofmijt: Amblyseius swirskii: http://link.springer.com/article/10....493-010-9343-2

          Forumdiscussie 1: https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=288859
          Forumdiscussie 2:https://www.opengrow.com/topic/48004...y/page__st__20Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ook een product wat aanbevolen wordt is "Nuke Em, van Flying Skull". Als dat geen winnaar is Het is een food grade bestrijdingsproduct waarvoor de begoniamijt niet immuun voor kan worden, wat wel is bij veel pesticiden. Daarom gebruiken mensen die pesticiden toepassen soms wel tot 5 verschillende soorten middelen die ze om en om gebruiken zodat de het beestje niet immuun wordt. Dat is bij Nuke Em dus niet aan de orde en dit product kan zelfs tijdens het floweren nog toegepast worden. Er zijn geen winkels die het in Nederland verkopen, maar het is wel te krijgen via Amazon.
          Buitenleef en buitenkweek, lekker thuis en er op uit! 2016 (actief)

          Comment

          Bezig...
          X