Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Spint

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Spint

    Korting op 420shop
    Hallo medegrowers,mijn vraag gaat over die neem olie,ik heb er al het een en ander van gelezen hier zo op de forum maar toch een vraag. ik heb zelf net ontdekt dat mijn 4 ak pure dames ook spint hebben. Ze hoeven nog maar 2 of 3 weken en dan zijn ze klaar. Kan ik nu ook dat als middel gebruiken of inspuiten zonder dat ik mijn toppen beschadigd? Heb zelf ook al knoflook extract gemaakt en in op de dames gespoten en in de aarde gegooid nu is het niet veel maar wil geen verdere uitbraak. Please help.
    Attached Files

    #2
    Re: Spint

    Op de foto is dat niet te herkennen, maar weet je zeker dat
    ze no maar twee of drie weken hoeven?

    Ze zien er verder mooi en gezond uit!

    Succes O.D.

    Comment


      #3
      Re: Spint

      Hoi hoi, ik denk dat ik het zeker weet want de tricho's zijn milky en twee van de vier zijn 50%50. dus geef ze nog 3 a 4 weken. Tenminste dat was de bedoeling. Is ook niet veel wat ik zag maar genoeg om zorgen te maken. Vandaar mijn vraag.

      Comment


        #4
        Re: Spint

        Wellicht kun je hier je antwoord vinden?
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...ads/7852-Spint

        succes O.D.

        Comment


          #5
          Re: Spint

          Die topic had ik inderdaad gelezen maar kan toch geen spiritus aan bloeiende planten geven. Ze hoeven nog maar 3 a 4 weekjes.

          Comment


            #6
            Re: Spint

            Neemolie werkt voornamelijk preventief.
            Als je al beestjes hebt kun je beter een contactmiddel gebruiken.

            In de bloei is het moeilijk, aangezien je beter zo weinig mogelijk op je toppen kunt spuiten.
            Je kunt proberen ze met bekertjes of halve lege flessen af te dekken ofzo.
            Of het risico nemen, ik weet verder niet hoe je kweekt en wat het klimaat in de tent is enzo.
            Met veel licht kun je ze best een heel licht sproeibeurtje geven, een minuutje voor het licht uit gaat, of een uurtje voor het licht aan gaat.

            Zo van een afstandje lijkt het of ze nog wat langer dan 2 weken moeten.
            Trichomen kun je best bekijken vanaf 7 weken echte bloei.

            De levenscyclus van spint is zo'n 8-10 dagen dus ik vermoed dat je ze al wat langer hebt.
            Hebben je plantjes even buiten gestaan of zijn het stekken, weet je hoe je eraan komt ?

            Na je kweek hele tent leeg, tent en alles wat erin gestaan heeft schoonmaken.
            Filterhoes wassen, slangen, reflector, snoeren, potten etc etc..
            Spint is erg vervelend, als je er eentje mist heb je ze straks bij je nieuwe kweek weer.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Spint

              Neemolieoplossing maken en met een kwastje of watje de blaadjes en stammetjes deppen/afnemen. Vergeet de aarde en potten en tent of hok ook niet te behandelen.
              Spired van a.r.t.s. werkt ook heel goed.

              Sommigen doen soms ook boven in een tak boven de toppen waar de sprintjes dan in kruipen, maar ik heb daar elf geen ervaring mee. Stekken altijd voorbehandelen en geen planten van buiten naar binnen halen.

              Ik wens je veel succes en sterkte met die klotebeestjes en vergeet niet de behandeling te herhalen!
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment


                #8
                Re: Spint

                dank je wel voor advies, ik denk dat ze ook nog eerder tegen 4 weekjes lopen maar kan nu niet meer gaan spuiten dus. Deze komen uit zaad maar heb wel kloontjes gehad die ik ook weg gedaan heb dus denk dat het daar van komt want had hiervoor en daarvoor ook geen last. Wat kan ik naast het advis wat je me gaf het beste doen als ik ze nog 4 weken of 5 weken laat staan?
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Neemolie werkt voornamelijk preventief.
                Als je al beestjes hebt kun je beter een contactmiddel gebruiken.

                In de bloei is het moeilijk, aangezien je beter zo weinig mogelijk op je toppen kunt spuiten.
                Je kunt proberen ze met bekertjes of halve lege flessen af te dekken ofzo.
                Of het risico nemen, ik weet verder niet hoe je kweekt en wat het klimaat in de tent is enzo.
                Met veel licht kun je ze best een heel licht sproeibeurtje geven, een minuutje voor het licht uit gaat, of een uurtje voor het licht aan gaat.

                Zo van een afstandje lijkt het of ze nog wat langer dan 2 weken moeten.
                Trichomen kun je best bekijken vanaf 7 weken echte bloei.

                De levenscyclus van spint is zo'n 8-10 dagen dus ik vermoed dat je ze al wat langer hebt.
                Hebben je plantjes even buiten gestaan of zijn het stekken, weet je hoe je eraan komt ?

                Na je kweek hele tent leeg, tent en alles wat erin gestaan heeft schoonmaken.
                Filterhoes wassen, slangen, reflector, snoeren, potten etc etc..
                Spint is erg vervelend, als je er eentje mist heb je ze straks bij je nieuwe kweek weer.
                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Heb er even naar gekeken en het lijkt mij ook interessant product maar dan zelfde vraag als hierboven. Als ik ze nu nog 4 tot 5 weken laat staan zou ik dat dan ook kunnen gebruiken. Want om eerlijk te zijn heb ik dezelfde dame qua merk de laatste x van een dame 179gr nat afgehaald en was 78gr droog. Dus vandaar dat ik er alles aan wil doen om ze te redden.
                Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                Neemolieoplossing maken en met een kwastje of watje de blaadjes en stammetjes deppen/afnemen. Vergeet de aarde en potten en tent of hok ook niet te behandelen.
                Spired van a.r.t.s. werkt ook heel goed.

                Sommigen doen soms ook boven in een tak boven de toppen waar de sprintjes dan in kruipen, maar ik heb daar elf geen ervaring mee. Stekken altijd voorbehandelen en geen planten van buiten naar binnen halen.

                Ik wens je veel succes en sterkte met die klotebeestjes en vergeet niet de behandeling te herhalen!

                Comment


                  #9
                  Re: Spint

                  Ik kan alleen zeggen wat ik zelf zou doen, stel dat het zover zou komen.
                  Waarschijnlijk zou ik de hele plant er allang uitgegooid hebben, bij het eerste spintje wat ik zou zien zou ik 'm ruimen.

                  Ik heb een grote hekel aan ongedierte tussen m'n wiet, en aan beestjes in m'n kweekruimte, dus ik zou ze voor de oogst aanpakken.
                  Ik zou een anti-spint middeltje zoeken, iets met pyrethrinen, dat zit in heel veel middeltjes tegenwoordig.
                  De aarde even wat droog laten trekken zodat ik de pot op z'n kop kan houden zonder dat alles eruit flikkert.
                  Misschien met behulp van wat ducktape en 'n plastic bordje ofzo..
                  Affijn, dan de plant op z'n kop houden en lichtjes spuiten, met dat middeltje, met een hele fijne nevel.
                  Niet zeiknat, maar dat er net een waas over de onderkant van al het blad zit.

                  Als je nog een week of vier moet hoef je ze voor deze kweek alleen onder controle te houden, je krijgt ze niet meer helemaal weg.
                  Even net genoeg pesten dat ze nog geen webben gaan maken.
                  En dan even zien hoe snel ze vermenigvuldigen, eventueel over 12 dagen nog een laatste keer herhalen.
                  Na de kweek komt het echte schoonmaakwerk.

                  Wat Stemma zei kan natuurlijk ook allemaal, er zijn meerdere mogelijkheden.

                  nb.
                  En de planten verder uit elkaar zetten als dat kan.
                  Als ze elkaar niet raken loopt de spint ook niet zomaar van de ene naar de andere plant.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Spint

                    Geef eens een foto van het "feit" waaruit jij concludeert dat ze spint hebben ?

                    Ik was net op mijn tablet en had de foto niet bekeken, maar nu op mijn pc zie ik eigenlijk hele mooie plantjes ?
                    Misschien zijn het andere problemen ?
                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment


                      #11
                      Re: Spint

                      Ik heb helaas geen foto van die kut beestjes maar zo klein kan ik ook niet foto maken maar zal goed in de gaten houden. Heb onder de loop wel gezien. Bladeren waarop ook weggehaald maar heb natuurlijk niet alle blaadje gecontroleerd. het zijn er ook niet veel. maar had kloontjes in een kweektent en daar had ik web en zaten onder. heb meegenomen naar de grote tent en daar zijn er nu een paar vandaar mijn vraag wat betreft bloei. maar heb gekeken Bac .Plant vitality plus
                      www.growfellas.com is site misschien dit wat. en anders zit ik inderdaad aan Spired van a.r.t.s. te denken.

                      Kloontjes besluit ik ook om weg te gooien.

                      Maar in ieder geval bedankt en hoor het wel wat jullie menning over de plant vitality vinden .
                      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                      Geef eens een foto van het "feit" waaruit jij concludeert dat ze spint hebben ?

                      Ik was net op mijn tablet en had de foto niet bekeken, maar nu op mijn pc zie ik eigenlijk hele mooie plantjes ?
                      Misschien zijn het andere problemen ?

                      Comment


                        #12
                        Re: Spint

                        Aan een blad kan je zien of je spint hebt, dan heb je vele witte tot lichtgele puntjes in je blad enneh geen bladeren weghalen hoor !
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Spint

                          heb alleen blaadjes weggehaald waar op zat. Maar zal niet meer doen. Heb er nu ijsbergsla tussen hangen omdat ik gespoten had met knoflook extrackt Had ik hier ook op gelezen in een topic de zelfde als waar het takje in voorkomt die je boven in je plant steekt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Spint

                            Hallo Dames en Heren,
                            Hierbij stuur ik nog wat foto's op en ik heb gelukkig op tijd geconstateerd dat ik trammelant had maar heb het gelukkig tot nu onder controle. Heb alleen blaadjes weggehaald die aangetast waren de laatste keer maar sindsdien niet meer. Naar mijn mening zit er nog wel maar zie niet dat het echt snel verminderd als de vorige plantjes. Had al een andere keer ook spint gehad en dat was na twee drie dagen echt een slagveld maar daar waren ze nog niet oud.(paar weken) Deze lopen tegen het eind. Heb nu voor tweede keer met knoflook thee gespoten. Kijk zelf maar. Volgens mij gaat het tot nu toe goed.
                            Attached Files

                            Comment

                            Bezig...
                            X