Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

beestjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    beestjes

    Korting op 420shop
    aangezien ik weer een zaadje had wat niet uit wilde komen, besloot ik hem even op te graven uit het potje en even te kijken hoe het er inmiddels voor stond, voordat ik begon te graven in het potje zag ik een soort klein wit wormpje door mn stekgrond kruipen.

    toen ik mn zaadje opgegraven had zat het vol met die kleine witte wormpjes. er van uitgaande dat dit niet goed was heb ik het hele spul weggegooid, potje met heet water schoongespoeld en nieuwe stekgrond met een nieuw zaadje in het potje gedaan.

    na wat googelen denk ik dat het dit beestje moet zijn geweest:

    nou is mijn vraag, is het veilig om in hetzelfde potje nieuw zaad te doen of is de kans dan groot dat het weer gebeurt?

    cheerzzz...

    #2
    Re: beestjes

    als je beestjes hebt gehad of ziektes ben je best met alles even af te wassen met dettol, potjes ruimte enzo

    er bestaan ook nog ander middeltjes die goed desinfecteren.
    kan eigenlijk voor de rest niet echt helpen omdat ik nog nooit last gehad heb van beestjes
    mijn beurt komt nog wel zekers, eigenlijk zou ik het is willen meemaken dan kan ik er ook over spreken maar gewoonte getrouw word men hokje iedere ronde mee dettol gekuist

    grtz
    a friend with weed, is a friend indeed. zegge ze altijd maar das toch te zien zenne

    Comment


      #3
      Re: beestjes

      haha das beter van u, met dettol

      ik zal wel even kijken als het met deze zaadjes ook weer misgaat, anders vind ik het wel goed.

      Comment


        #4
        Re: beestjes

        Even iets over het hoofd gezien , zeker en vast je zak stek(grond) controleren.

        Varenrouwrug



        Schadebeeld;

        De larven kunnen directe schade aanrichten, doordat ze aan de wortels en stengels knagen. Ze kunnen de wortels en stengels zelfs doorboren. Indirecte schade wordt veroorzaakt, doordat de larven aaltjes, mijten, schimmelsporen en virussen verspreiden.

        Bestrijding

        Comment


          #5
          Re: beestjes

          stekgrond is vrij van beestjes 100% zeker, net nog eens extra gecontroleerd. betwijfel dat het uit mn zak grond komt, lijkt ook niet aanwezig te zijn in de grond van mn grotere plantje, dit is immers andere grond.

          hou jullie wel eventjes op de hoogte als ik weer iets waarneem maar ik hoop en denk dat dit eenmalig was.

          Comment


            #6
            Re: beestjes

            Hey skunkmaster pas even die plaatjes aan die je geleend hebt
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: beestjes

              done

              Comment


                #8
                Re: beestjes

                dat is 1 van de reden waarom ik niet met stekken wil gaan kweken

                ziektes en andere beestjes worden gemakkelijk overgenomen zo

                met zaad te gaan kweken heb ik gelukkig nog geen last gehad van spint en dergelijke

                laatst had ik een spin of 2 tssn m'n planten die ik rustig hun hang liet gaan, zo houden ze
                ongewenste gasten buiten

                Comment


                  #9
                  Re: beestjes

                  ik heb zaad gekweekt tommy, maar het lijkt erop dat dit eenmalig was, heb tot nu toe nog geen wormpjes of iets weergezien dus lijkt goed te zijn

                  Comment


                    #10
                    Re: beestjes

                    hey skunkmaster, ben nieuw op cannaforum ma geen groentje in tuinbouw, ma denk da het ni de varen rouwmug omdat die zich normaal ni tegoed doen aan zaadjes!
                    moest er zo nog its voorvallen kijk ook rond in de kast of kamer en zoek achter 'abnormale' insecten.
                    via deze weg geraak je sneller tot determinatie van de bedreiging en de juioste behandeling hiertegen.

                    grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: beestjes

                      deze Varenrouwrug doet zich tegoed aan de organische bestandelen van de potgrond en indien deze besmet is zal het zaadje zeker en vast niet uitkomen omdat je gehele pot grond is verpest door de verzuring en andere infecties(shimmels) die in je grond terecht komen op korte tijd.

                      Grtz

                      Comment


                        #12
                        Re: beestjes

                        heb net het zelfde meegemaakt! ik heb voor al mn zaden het zelfde aarde gebruikt en had er alleen bij 1 zaadsoort last van...? kan het zo zijn dat er eitje op de zaden hebben gezeten???
                        NO PANIC... GO ORGANIC !

                        Comment


                          #13
                          Re: beestjes

                          Rouwvarenmugeieren en larven zitten niet in je zaad maar leven in de grond.

                          Comment


                            #14
                            Re: beestjes

                            rot beesten indd het probleem is als je het niet aanpakt die basterds die volgroeid zijn ook in je toppen gaan zitten.

                            Comment

                            Bezig...
                            X