Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

    Korting op 420shop
    Hallo!
    Ik heb een week een een half geleden mijn gekiemde zaadjes in een potje geplant, maar door de intense hitte die ze te verduren kregen, -ze stonden op't zolder in een groeikamertje waar de temperatuur wel zeker tot over de 36 graden is opgelopen- zijn ze gestopt bij het ontwikkelen van hun lob-blaadjes.

    2 van de 12 zijn al doodgegaan, 1tje ziet er nog levend uit, maar ziet eruit als een steeltje met een half lobblaadje, de rest heeft al wel iets van bijblaadjes ontwikkeld, maar zijn nog steeds heel klein, zonder blad, 1tje is beter ontwikkeld, ze zien er echt niet goed uit, droog en niet gezond van kleur, zou ik nog wat geduld moeten uitoefenen, of kan ik beter opnieuw beginnen?


    sommige gaan gewoon niet verder dan hun lob-blaadjes, kan het zijn dat die nog in gang gaan schieten, of kan ik er een kruis over trekken?

    Indien gewenst post ik morgen foto's, zal duidelijker zijn dan.
    Ik weet dat mijn vraag een beetje onduidelijk is, en dat jullie mij misschien niet echt gaan kunnen antwoorden, maar moest iemand mij kunnen vertellen uit ervaring dat ze er nog kunnen doorkomen met het nodige geduld, of dat ik er beter mee stop, het zou mij al heel wat helpen!Ben echt in paniek aan't raken....

    Alvast bedankt!
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    #2
    Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

    je post beter wat foto's ja met mijn ervaringen over ontkiemen kan het soms lang duren dat je lob blaadjes opentrekken maar je zet ze gwn beter op de vensterbank dan op een kamer waar het 36 graden is :s dat is gewoon weg te warm dnk ik
    een deel van je plantjes hun blaadjes zijn gwn opgedroogt en verschrompeld door de hitte maarja ik weet het niet echt ^^

    Grtz Green

    Comment


      #3
      Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

      Ja, da's waar, ik had ze gewoon op de vensterbank kunnen zetten, stom dat ik daar niet heb aan gedacht!

      Blowen doet mij precies geen deugd de laatste tijd, domme fouten dat ik begin te maken, niet te doen!
      -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

      Comment


        #4
        Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

        Goed water geven he die kleine plantjes hebben dorst
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

          Ze staan nat hoor, ik denk misschien dat ik een beetje te veel water heb gegeven, ik zie dat de grond vanboven een beetje groen werd, die heb ik er afgehaald en vervangen met verse grond.
          Ze zien er gekookt uit, ik zal vanavond eens wat foto's plaatsen, alvast bedankt voor de reacties!
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment


            #6
            Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

            Smijt ze maar weg en begin opnieuw, zaailingen kunnen tegen het zonlicht of lamp, maar temps boven 28-30graden zijn gewoon weg dodelijk voor je spruitjes.
            Volgende keer ventilator naast zetten die de warmte weg blaast. Succes bij je volgende poging.

            Comment


              #7
              Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

              gooi maar weg = onzin...
              Gewoon door laten groeien...
              en als ze wat groter zijn ergens buiten planten in het bos

              en voor thuis ff met nieuwe zaden beginnen...

              Als je gestreste set zaailingen dan wel doorgaat heb je iig een leuke batch zaad )

              ...

              Comment


                #8
                Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

                Als je plantje van boven neit groei is hetg van onder wortel aan het maken geef je plantje gewoon tijd je plantje is pas een kleine week oud
                suc6
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Gekiemde zaadjes willen niet groeien!

                  Sorry, ik ben de foto's vergeten trekken gisteren avond, maar ze zien er al wat beter uit, het lijkt erop dat ze zich inderdaad nog aan het weren zijn om erbovenop te geraken, bedankt!
                  -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                  Comment

                  Bezig...
                  X