Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

help laatste week voor de oogst

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: help laatste week voor de oogst

    hoi,

    Je schreef dat je buitenwiet hebt, dus dan heeft rootmijt volgens mij niet zoveel zin, net als de lieveheerstbeestjes.
    Maar je kunt ook last hebben van bladluis, ik zet er een paar foto's van bij, kun je kijken of ze er op lijken.

    Ook zijn er huis/tuin en keuken middeltjes tegen bladluis te maken en te koop.
    Ze komen in grote grote groepen voor op vooral jonge delen van planten. Hun enige natuurlijke vijand is het lieveheersbeestje.Een volwassen lieveheersbeestje eet dagelijks tot 100 bladluizen op. Dat zijn er dus ruim 3.000 per maand.

    Eenvoudige middelen:
    * Bladluizen houden niet van kou. Een stevige waterstraal doet ze verkleumen. Soms helpt het als de aantasting niet al te groot is.
    * Een mengsel van 1 eetlepel groene zeep plus een eetlepel spiritus en in water opgeloste nicotine kan over de luizen verneveld worden. Herhaal deze bespuiting om de 3 - 5 dagen.

    * Kook pijptabak of shag in water. Spuit het concentraat op de bladluizen. Herhaal de bespuiting een week lang om de dag.
    * Plantschoon Rozen (voor rozen), Plantschoon Fuchsia (voor Fuchsia's), Pomanal (tegen wolluis, schildluis, dopluis en spint), ECO Luisspray en Spruzit zijn allemaal middelen van ECOstyle, die tegen bladluiswerken. Het zijn biologisch afbreekbare middelen.

    Tegen al het bladluis helpt een gewoon zeepsopje. Spoel of spray de over de planten.

    Heel veel succes met je nare beestjes

    GR ellen

    Comment


      #17
      Re: help laatste week voor de oogst

      ik zal eens kijken of ik foto's kan maken dan post ik ze ff
      want nu ben ik er niet echt meer zeker van

      vriendelijke groet Ralph

      Comment


        #18
        Re: help laatste week voor de oogst

        hier een link waar jullie even mijn planten kunnen bekijken met hoe of wat
        en mij advies en raad kunnen geven.

        http://www.mijnalbum.nl/Album=QENHOKKR

        wachtend jullie reactie af Vriendelijke groet Ralph

        Comment


          #19
          Re: help laatste week voor de oogst

          niemand een idee?

          Comment


            #20
            Re: help laatste week voor de oogst

            de eerste 2 foto's waar je de onderkant laat zien, zijn niet scherp en met uitvergroten wordt het witte bolltje onzichtbaar, dus kan ik niet zien wat het is

            Comment


              #21
              Re: help laatste week voor de oogst

              dus zeepsop op een plant = kill voor bladluis?
              vast niet met gewoon afwasmiddel? Lijkt me sowieso wat schadelijk vooe de plant, niet?
              Correct me if I'm wrong.

              Comment


                #22
                Re: help laatste week voor de oogst

                je sprayed het met een nevel onder het blad en niet op de toppen en niet pure zeepsop, maar verdunt, je leest het overal hoe je het kunt doen, maar buitenwiet heb ik geen ervaring mee, alleen binnenwiet.

                Comment


                  #23
                  Re: help laatste week voor de oogst

                  wat als de plant gaat bloeien en de toppen komen erop
                  is het spint schadelijk voor de toppen/kwaliteit?
                  zo niet, kan ik dan bij het knippen na de bloeifase de stofzuiger over de top heen halen om het spint eraf tezuigen??

                  Vriendelijke groet Ralph
                  Last edited by Roeloe; 28 July 2009, 17:41.

                  Comment


                    #24
                    Re: help laatste week voor de oogst

                    Spint moet je bestrijden,alleen wanneer de spint in de laatste weken voor de oogst pas tevoorschijn komt biedt een(lage stand) van de stofzuiger uitkomst,en nee de toppen houden niet van spint,en deze kun je ook niet laten zitten tot na het drogen van de oogst.

                    Lees anders gewoon even door het forum,gebruik de zoekfunctie,er staat voldoende info op over (het bestrijden van) spint.

                    Grts
                    Daniella.
                    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                    Misty's ABC

                    Comment


                      #25
                      Re: help laatste week voor de oogst

                      kunt trouwens ook je eigen topic nog nakijken zie ik,staan antwoorden genoeg dunkt me

                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #26
                        Re: help laatste week voor de oogst

                        yep yep ty Daniella

                        groet Ralph

                        Comment


                          #27
                          Re: help laatste week voor de oogst

                          hallo allemaal ik heb 2 buiten planten en ik had nog een vraag

                          wanneer moet ik ongeveer beginnen met bloeivoeding tegeven??

                          vriendelijke groet Ralph

                          Comment


                            #28
                            Re: help laatste week voor de oogst

                            Ontzettend foute plek voor jouw vraag,
                            Maar goed,bloeivoeding voor een buitenplant begin je mee zodra de dagen echt gaan korten(over een week of 3)of zodra je bloeiverschijnselen hebt.

                            Grts
                            Daniella
                            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                            Misty's ABC

                            Comment


                              #29
                              Re: help laatste week voor de oogst

                              oo sorry:$
                              okok de witten haartjes beginnen nu aan de topjes door tekomen dus dat is met n weekje a 2 weekjes bloeivoeding geven?

                              groeten Ralph

                              Comment


                                #30
                                Re: help laatste week voor de oogst

                                Kan,maar zou dan toch heel licht beginnen.

                                Grts
                                Daniella
                                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                                Misty's ABC

                                Comment

                                Bezig...
                                X