Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!
Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.
Enkele belangrijke informatie:
Natuurlijke vijanden van bladluizen
Deze beestjes voeden zich met bladluizen:
Lieveheersbeestjes en de larven ervan
Larven van galgmuggen
Larven van gaasvliegen
Oorwormen
Sluipwespen Aphidius ervi
Brandnetel aftreksel en look aftreksel, helpen ook zeer goed tegen bladluizen.
Ook aftreksel van de loof van afrikaantjes dat zijn bloemen, werken zeer goed.
Gier heb ik nooit afgespoeld. Dacht altijd in mezelf, das extra bladvoeding laat dat er maar op. Als ge het eraf spoelt is uw plant ook niet meer minder aantrekkelijk he. Dan is dat "rot" zurig gedoe er terug af. Anders droogt dat op het blad en laat dat een hele onaantrekkelijke geur achter, zelfs ik walg er van.
Persoonlijk vind ik een aftreksel van tabak beter. Gewoon paar peuken laten trekken in het regenwater en daarna uitfilteren. Ook nooit last met gehad en ook nooit afgespoeld.
Let wel, dit jaar had mijn Black Jack een "the claw". Maar of dat daarvan kwam... dat is mij nog de vraag.
Maar ik riek nog liever tabak dan een gier. Ik denk ook dat die tabak een stukje giftiger is dan de zuren in de netel. De netelzuren verjaagd en verblind meer, de nicotine verziekt al echt.
Coca Cola en Pepsi zijn ook goed werkende anti insecticide, vergeet dat nooit mannekes in spoedscenario's. Dat zou ik wel afspoelen of tkan al is gaan plakken ej
Nog beter is Bayer he. Chemie of bio bestrijders daarintegen, ben ik heel snel in om het weer af te spoelen. Dat laat ik er waarschijnlijk nog geen 5 minuten opzitten. Maar ik neem ook wel even de tijd om elke mm bespoten te hebben. Inclusief de stam en scheuten.
Waarom Daggeroth, was je misschien van plan sluipwespen te gaan vangen? :p
Ik heb ook ergens gelezen dat die zweefvliegen echt heel veel bladluizen eten.
Dus zweefvliegen zijn zeer handige beesten.
Alleen jammer dat je die beesten bijna nergens tegen komt.
Soms als ik buiten een boterham zit te eten komt er ineens zo'n ding aanvliegen.
Maar als je echt goed opzoek gaat kom je er nooit een tegen.
Comment