Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gaatjes in bladeren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gaatjes in bladeren

    Korting op 420shop
    Heb je gaatjes in je bladeren van je plant dan zou je wle een van dit beestje last kunne hebben

    Wantsen
    Donkere kleine prikplekken of gaatjes op bladeren en jonge vruchten. Bladeren vertonen misvormingen en groeien vaak niet verder uit.



    Deze schade wordt veroorzaakt door stekend-zuigende insecten: wantsen. Typisch voor deze parasiet is het driehoekig schildje tussen de vleugels. Bij het aansteken van het blad wordt giftig speeksel in het blad gespoten waardoor de plantencellen gedood worden. Hierdoor ontstaan de typische groeimisvormingen met bruin omzoomde gaatjes.
    Er zijn diverse soorten. De gewone groene wants (6 mm) en de behaarde wants (6 mm) zijn twee gekende soorten die vrij veel schade kunnen aanrichten.



    Je kan dit beestje bestrijden ik deed dit vorig jaar met
    Bayer Garden Insecten bestrijding gekocht speciaal voor sier planten en groenten dus niet schadelijk voor de groenten/Wietje
    God was never on your side..

    #2
    Re: Gaatjes in bladeren

    Bedankt voor de mooie tip Bella!
    Ik denk dat de meeste buitentelers dit beestje wel eens op bezoek hadden, en dan ist handig om te weten dat Bayer Garden er de oplossing voor is natuurlijk!

    Comment


      #3
      Re: Gaatjes in bladeren

      bedank voor de tip. ik had ook al een paar kleine gaatjes in men blaadjes. dus ben net even naar de winkel geweest Bayer Garden opgehaald, ff afwachten

      Comment


        #4
        Re: Gaatjes in bladeren

        Graag gedaan ik had er namelijk vorig jaar ook last van en zeker in de nieuwe bladeren ze vreten alles weg en zo je oogst naar de knoppen
        Last edited by belladonna; 6 July 2009, 11:56.
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Gaatjes in bladeren

          Nog wat her en der verzamelde info:

          Biologische insectenbestrijding

          Biologisch bestrijdingsmiddel tegen bladluis, trips, wantsen, witte vlieg, spint(Calendula officinalis).

          Spray:
          PYRETHRUM PLANTSPRAY
          Pyrethrum Plantspray bevat plantaardige pyrethrinen, stoffen die worden gewonnen uit in Afrika geteelde bloemen. Pyrethrum Plantspray bestrijdt diverse insecten zoals bladluizen, wittevlieg, trips, kevers en jonge rupsen op kamerplanten en in de siertuin.

          Werkzame stof: pyrethrinen en piperonylbutoxide
          Gehalte: resp. 0,12% en 0,6%


          Verder nog een linkje: bevat info over de verschillende soorten wantsen, aangebrachte schade & bestrijding.

          http://library.wur.nl/way/bestanden/clc/1883152.pdf

          Comment


            #6
            Re: Gaatjes in bladeren

            Mooi stukje er bij dankje
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Gaatjes in bladeren

              heeft iemand dit product al getest op een plant en eventueel tegen witte vlieg? ben niet zeker dat het witte vlieg is is, maar het ruikt er verdacht naar. Het blad is nog mooi groen, aan de achterkant kun je wel opmerken dat er iets overheen is gekropen en overal zitten witte puntjes.

              Een echte plaag heb ik nog niet kunnen vaststellen in mijn kast, zelf niet 1 wit vliegje. Dagelijks zit ik toch een goeie tijd boven elke plant individueel om haakjes te zetten voor mij lst project en sta dus in nauw contact met bodem en plant. Ik zie niets maar wil graag voorbereid zijn.
              En ivm met de bloem, is dit dan gewoon een afrikaantje? Ziet er niet zo uit...
              Grtz $iR.
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Gaatjes in bladeren

                Zie geen afrikaantje zal nog meer roken misschien zie ik ze dan wel

                En wantsen komen in de nacht als jij behoort teslapen daarom zie je ze niet hahaha
                God was never on your side..

                Comment


                  #9
                  Re: Gaatjes in bladeren


                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Gaatjes in bladeren

                    Moet deze niet bij de lijst van ongedierte komen?? Het schijnt dat heel veel buitenkwekers er last van hebben?? Ik wil er wel een mooi stukje voor schrijven incl foto's maar moet ik dan bij een mod wezen??

                    Comment


                      #11
                      Re: Gaatjes in bladeren

                      Deze post zit toch bijd elijst van ongedierte?

                      Beestjes & Ziektes Uitleg over verschillende ziektes en ongedierte in de wietplant, en hoe te voorkomen / verhelpen (Trips, Spint, Bladluis, Toprot / Bud rot,schimmels)

                      Maar je mag altijd een post schrijven als je dat wil en plaatsen bij ongedierte en buiten kweek .
                      Hoef je niet te vragen hoor
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Gaatjes in bladeren

                        verrek, kom bij toeval hier terecht en nu begrijp ik dus waar die gaatjes vandaan komen. Dankjewel Bella
                        "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                        Medigebruiker

                        Comment


                          #13
                          Re: Gaatjes in bladeren

                          Ik bedoel in de lijst hierboven, die sticky, daar kan ik niet in posten. Bijna alle ongedierte staat erin alleen deze niet en ik denk dat toch veel mensen hier last van hebben..

                          Comment


                            #14
                            Re: Gaatjes in bladeren

                            het hoeft niet altijd wantsen te zijn , het kan ook in de groei zitten dat je blad niet snel genoeg aanmaakt en laat het gaatjes achter

                            Comment


                              #15
                              Re: Gaatjes in bladeren

                              Oorspronkelijk geplaatst door darkiess View Post
                              het hoeft niet altijd wantsen te zijn , het kan ook in de groei zitten dat je blad niet snel genoeg aanmaakt en laat het gaatjes achter
                              Als je wantsen hebt lijkt het net of je blaadjes zijn beschoten met een uzi

                              vale.

                              Comment

                              Bezig...
                              X