Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wantsen, luizen en wat nog meer ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wantsen, luizen en wat nog meer ?

    Korting op 420shop
    Ik heb last van luizen en wantsen en misschien wel meer. Misschien dat jullie me kunnen helpen.

    Klachten zijn:

    Gele stippen
    Andere grotere gele vlekken
    Geperforeerde bladen
    Doorzichtig vlekken
    Gaatjes in bladeren
    Beetje roest achtig vlekjes

    Hier nog foto van de aangetaste bladeren.
    Last edited by Origineel; 23 July 2009, 15:23.

    #2
    Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

    misschien knaagkevertjes anders effe sproeien met een alround insecticide.

    grtz

    Comment


      #3
      Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

      Yup luister naar alien spuitennn
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

        Dus de roest vlekjes komen ook van de insecten ?

        Comment


          #5
          Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

          Bij de meeste blaadjes ziet het eruit als een beestje,ff op handen en knieen rond de plant,goed zoeken desnoods met een vergrootglas.
          Bij de blaadjes die vanuit de nerf gele stukjes krijgen zou het ook een tekort kunnen zijn in de voeding,Is wel een kwestie van zelf even goed zoeken op het forum,staan ook vaak foto's bij,kun je vergelijken.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

            Ik heb ondetussen ook nog een kleine groene rups gevonden van ongeveer een centimeter lang.

            Comment


              #7
              Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

              Zul je waarschijnlijk ook geen afgevreten blad meer vinden,voor de rest nog ff hulp nodig,
              ik zal er morgen eens voor gaan zitten als je er dan nog niet uit bent ,
              Komen er vast wel achter wat het is..
              Wellicht wil iemand anders ook een handje helpen.

              Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

              Misty's ABC

              Comment


                #8
                Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                Met dat afgevreten bedoel ik dan de bladranden,de gaatjes zijn waarschijnlijk niet van die rups,dus daar ook op doorzoeken.

                Grts
                Daniella
                Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                Misty's ABC

                Comment


                  #9
                  Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                  Ik heb ondetussen ook nog een kleine groene rups gevonden van ongeveer een centimeter lang.
                  das vast deze deugniet.



                  die zat er bij mij ook op samen met zijn familie, allemaal kleine gaatjes,

                  heb ze eragfevangen , heel voorzichtig en toen netjes geplet. grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                    Was volgens mij inderdaad zo eentje. Ik was trouwens nog vergeten te melden dat ik ook af en toe last heb van blaadjes die aangetast zijn door mineervliegen. Ik heb volgens mij vandaag ook een soort mini springhaan of groene spring vlieg ? gezien tussen me planten. Denk dat het ongeveer 6-7 mm was en het sprong naar een ander blad.

                    Edit: Heb dat groene beest opgezocht het zou misschien een Groene Cicade kunnen zijn, kan dit kloppen ?

                    Hij zag er bij mij volgens mij een stukkie anders uit, maar ik zag hem niet vergroot natuurlijk.
                    Bron: http://www.plofhead.nl/blog/
                    Last edited by Origineel; 25 July 2009, 13:22.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                      Ik zie toch ook wel erg veel bladpunten verbrand, wellicht een lichte overvoeding?
                      De volgende foto toont voor mijn gevoel een overvoeding geuit bij een jong blad, ik herken het want ik heb het ook hier bij enkele hele jonge bladeren.
                      http://img30.imageshack.us/i/p1000963f.jpg/

                      Die groene springende vliegjes kom ik ook wel eens tegen, mep ze gelijk uit mijn planten.
                      Maar die gaatjes lijken me duidelijk insecten die de gaatjes gemaakt hebben.

                      Last edited by Asta; 25 July 2009, 13:35.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                        Ik ga nu nog maar even een tabak+Spiritus aftreksel maken en vanavond spuiten. Als ik daarna nog steeds last heb ga ik voor een commercieel middel.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                          Ik hoop dat je dat vervelende spul er snel uit hebt,lijkt wel een dierentuin daar.

                          Grts
                          Daniella
                          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                          Misty's ABC

                          Comment


                            #14
                            Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                            De meeste luizen enzovoort zijn weg. Ik heb alleen nog erg last van wantsen en het blijkt ook moeilijk te zijn ze weg te krijgen. Het valt me ook op dat ze alleen maar voor de cali's gaan en niet voor de split planten terwijl die in de meerderheid zijn. Ik las ook al ergens anders dat wantsen alleen voor een bepaalde soort gaan. Dus neem geen Cali als je geen last wil hebben van wantsen.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wantsen, luizen en wat nog meer ?

                              Vandaag ook nog een larf van Varenrouwmug tegen gekomen, pfff

                              Comment

                              Bezig...
                              X