Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Falkootje
    Retired
    • Jul 2009
    • 4

    #1

    Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

    Korting op 420shop
    IMG_1117.jpg

    IMG_1118.jpg

    IMG_1119.jpg

    IMG_1123.jpg

    IMG_1124.jpg

    Hallo,

    het is mijn eerste kweek en alles vlotte goed tot twee weken geleden ongeveer.Mijn bladen van onder begonnen geel te kleuren langs onder en dat trekt zo naar boven toe langs de oudste bladeren eerst dus hebben we ze verpot van een emmer naar een metserskuip.
    Maar helaas wordt het niet echt beter naar mijn gedacht.
    De bladeren blijven beetje geel en heb nu ook gemerkt dat er kleine groen gele beestjes op de bladen zitten.
    Mijn vraag is wat jullie mij aanraden als meststof want dat heb ik tot nu toe nog niet gebruikt?En die beestjes,wat zijn dat en wat doe ik er tegen?(hoop dat de foto's wat duidelijk zijn)
    En dan vroeg ik mij ook af of mijn plant op een goeie plaats staat?
    Ze staat nu in een veranda waar het in de voormiddag lekker warm is aangezien de zon er dan op zit.Vroeg me af of ik haar eventueel niet beter eens buiten zet overdag.Is een zaadje dat ik heb gekregen van iemand,zou big bud moeten zijn en weet niet of dat buiten mag of niet.
    Ben nog een leek in dit soort dingen maar dat plantje ligt mij nauw aan het hart en zou het spijtig vinden dat ze nu kapot gaat,ze is tenslotte toch al 1m10 groot.
    Gelieve mij wat tips te geven aub?
    Vriendelijk bedankt op voorhand en vele groeten uit Belgiƫ
    Last edited by Falkootje; 26 July 2009, 15:33.
  • Robba
    Senior Grower
    MemberLucky Member
    • May 2008
    • 809

    #2
    Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

    Bladluizen .

    Comment

    • Weedy
      Ultra Grower
      420 MemberLucky Member
      • Jul 2008
      • 2248

      #3
      Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

      Idd bladluis, maar gelukkig nog in een vroege fase.

      Koop een bestrijdingsmiddel daartegen, heb het hier ook gehad.. Die luizen vermenigvuldigen zich als gekken en voor je het weet zit alles vol.

      Wat je ook kunt doen, is er wat lieveheersbeestjes opzetten.. die zuigen zo'n 100 bladluizen per dag op.

      En ik weet niet of de plant op de goede plaats staat, zet m ergens neer met veel zon.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      • Falkootje
        Retired
        • Jul 2009
        • 4

        #4
        Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

        Zeker dat het bladluizen zijn?Gekeken op de foto's?
        En wat is de behandeling daarvan?
        Alvast bedankt
        Greetz

        Comment

        • Falkootje
          Retired
          • Jul 2009
          • 4

          #5
          Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

          Oorspronkelijk geplaatst door Weedy
          Idd bladluis, maar gelukkig nog in een vroege fase.

          Koop een bestrijdingsmiddel daartegen, heb het hier ook gehad.. Die luizen vermenigvuldigen zich als gekken en voor je het weet zit alles vol.

          Wat je ook kunt doen, is er wat lieveheersbeestjes opzetten.. die zuigen zo'n 100 bladluizen per dag op.

          En ik weet niet of de plant op de goede plaats staat, zet m ergens neer met veel zon.
          En die gele bladeren,komt dat door die bladluis?
          Of zijn dat gewoon bladeren die afsterven omda er een tak boven komt?
          De top staat mooi groen zoals je ziet op de foto's maar de onderkant is wat gelig.
          Greetz

          Comment

          • misty
            Expert Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2009
            • 1462

            #6
            Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

            Als je je planten altijd op die plaats hebt staan is dat onderste blad geel omdat het niet genoeg zon krijgt achter dat houten schot.

            E.H.B.O bij bladluis?
            Plant flink afspoelen met koud water,vooral aan de onderkant.
            Paar dagen herhalen,af en toe goed kijken en eventueel restluizen er met de hand afhalen.

            Grts
            Daniella
            EDIT:En ja,lekker naar buiten met die plant voorlopig.
            Als je er buiten ruimte voor hebt is het altijd beter dan in de serre.
            Zorg dat overtollig water goed weg kan lopen,en een niet te vochtig klimaat als ze moet afbloeien.(dus dan evt naar binnen met lamp en ventilatie of buiten zorgen dat ze niet te veel in de regen staat.)

            Grts
            Daniella
            Last edited by westport; 27 July 2009, 16:58.
            Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

            Misty's ABC

            Comment

            • Falkootje
              Retired
              • Jul 2009
              • 4

              #7
              Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

              Bedankt voor de tips allemaal.
              Mijn plantje staat nu mooi buiten en heb het behandeld tegen bladluizen met een biologisch product.
              Maar is da normaal dat er nu nog wat bladluizen op zitten?
              Dat product heeft tijd nodig om te werken mss?

              Vele groetjes

              Comment

              • Daggeroth
                Retired
                • May 2009
                • 522

                #8
                Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

                simpel, als je merkt dat ze niet allemaal weg zijn nog een keer behandelen.

                Comment

                • Tosti
                  Retired
                  • Jun 2009
                  • 306

                  #9
                  Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

                  Je kan het elke week herhalen, zo vaak als je wilt.
                  Maar na 2 keer ben je het meestal wel kwijt.



                  En als je deze in je tuin ziet, even verhuizen naar je plant
                  Is de larve van het lieveheersbeestje, die eten pas veel, en vliegen nergens heen.

                  Succes, je plant ziet er verder gezond uit hoor Zal niet zo snel doodgaan.

                  Tosti

                  Comment

                  • kamakamafruite
                    Advanced Stoner
                    • Jul 2009
                    • 66

                    #10
                    Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tosti
                    Je kan het elke week herhalen, zo vaak als je wilt.
                    Maar na 2 keer ben je het meestal wel kwijt.



                    En als je deze in je tuin ziet, even verhuizen naar je plant
                    Is de larve van het lieveheersbeestje, die eten pas veel, en vliegen nergens heen.

                    Succes, je plant ziet er verder gezond uit hoor Zal niet zo snel doodgaan.

                    Tosti
                    Zou je die larve niet kunnen kopen in een reptielen winkel :p ?
                    Je kan er toch andere larve kopen

                    Comment

                    • Smoking Fifi
                      Expert Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2009
                      • 1362

                      #11
                      Re: Help me aub?!Ongedierte!!!Met foto's!

                      Aan de beestjes ben je wss nu al bezig maar je plantjes schreeuwen ook naar N dus extra (groei-)voeding, je zal dan na enkele dagen de plant terug mooi zien opkleuren en de vergeelde bladeren zouden dan ook moeten stoppen
                      Last edited by Smoking Fifi; 18 August 2009, 03:37.
                      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                      A. The cop!

                      Comment

                      Bezig...