Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Orius?????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Orius?????

    Korting op 420shop
    In mijn planten zitten een soort van torretjes (zie foto). Op internet aan het speuren geweest. Volgens mij is het orius. Het enige beestje wat overeenkomt.
    Hij of zij wordt beschreven als de natuurlijke vijand van de trip.

    Heeft iemand hier ervaring mee? En kan het kwaad. Over eventuele bestrijding kan ik niets vinden op het net.

    Inmiddels zit mijn hele tuin er vol mee en ook in huis lopen ze. Ze zitten echter alleen op de wietplanten. Niet op andere planten. (wel op mijn bord als we buiten eten, getver!)
    Attached Files
    Last edited by nima; 10 August 2009, 11:18. Reden: better photo

    #2
    Re: Orius?????

    Ok,eet smakelijk!
    Heb de naam orius bij de schadelijke beestjes nog nergens gezien,
    Als de planten het verder goed doen is er geen probleem lijkt mij(behalve de overlast dan)
    En wellicht is er genoeg voedsel in jouw tuin te vinden(trips)
    Lijkt mij dan niet verstandig om te bestrijden als ze op zichzelf geen schade veroorzaken.
    Er zal vandaag ook nog wel antwoord komen van mensen die hier veel meer over weten dan ik,maar ik wens je vast succes.

    Grts
    Daniella

    Edit:Aha,heb het net even nagekeken,dit zijn zgn roofwantsen,deze worden ook ingezet ter bestrijding van trips.
    Als je in het forum gaat zoeken naar het woord roofwants,zul je veel info vinden.

    Grts
    Daniella

    Gelieve niet te dubbelposten aub.
    Last edited by westport; 10 August 2009, 14:44.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Orius?????

      als het wemelt van de roofwantsen zou ik toch eens heel nauwkeurig je planten gaan nakijken. Die leven ja niet van de lucht he.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: Orius?????

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        als het wemelt van de roofwantsen zou ik toch eens heel nauwkeurig je planten gaan nakijken. Die leven ja niet van de lucht he.

        Grtz
        Heb de planten minitieus onderzocht, maar zie alleen die wantsen.

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Orius?????

            Ga inderdaad steeds meer denken aan andere wantssoorten. De planten zien er nu nog prima uit, maar ik hou ze in de gaten.

            Comment


              #7
              Re: Orius?????

              Daar had ik er een tijdje terug ook 1 van. Die heb ik toen in tweeen gesneden met een mes.

              Comment


                #8
                Re: Orius?????

                Einde post 2 en begin post 3: http://jointjedraaien.nl/wietforum/s...0709#post80709
                ik denk niet dat dit een orius is. Deze diertjes kunnen blijkbaar ook overleven op stuifmeel.

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment

                Bezig...
                X