Orius?????

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • nima
    Retired
    • Aug 2009
    • 4

    #1

    Orius?????

    Korting op 420shop
    In mijn planten zitten een soort van torretjes (zie foto). Op internet aan het speuren geweest. Volgens mij is het orius. Het enige beestje wat overeenkomt.
    Hij of zij wordt beschreven als de natuurlijke vijand van de trip.

    Heeft iemand hier ervaring mee? En kan het kwaad. Over eventuele bestrijding kan ik niets vinden op het net.

    Inmiddels zit mijn hele tuin er vol mee en ook in huis lopen ze. Ze zitten echter alleen op de wietplanten. Niet op andere planten. (wel op mijn bord als we buiten eten, getver!)
    Attached Files
    Last edited by nima; 10 August 2009, 11:18. Reden: better photo
  • misty
    Expert Grower
    MemberLucky Member
    • Jun 2009
    • 1462

    #2
    Re: Orius?????

    Ok,eet smakelijk!
    Heb de naam orius bij de schadelijke beestjes nog nergens gezien,
    Als de planten het verder goed doen is er geen probleem lijkt mij(behalve de overlast dan)
    En wellicht is er genoeg voedsel in jouw tuin te vinden(trips)
    Lijkt mij dan niet verstandig om te bestrijden als ze op zichzelf geen schade veroorzaken.
    Er zal vandaag ook nog wel antwoord komen van mensen die hier veel meer over weten dan ik,maar ik wens je vast succes.

    Grts
    Daniella

    Edit:Aha,heb het net even nagekeken,dit zijn zgn roofwantsen,deze worden ook ingezet ter bestrijding van trips.
    Als je in het forum gaat zoeken naar het woord roofwants,zul je veel info vinden.

    Grts
    Daniella

    Gelieve niet te dubbelposten aub.
    Last edited by westport; 10 August 2009, 14:44.
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment

    • monty
      Banned
      • May 2009
      • 11215

      #3
      Re: Orius?????

      als het wemelt van de roofwantsen zou ik toch eens heel nauwkeurig je planten gaan nakijken. Die leven ja niet van de lucht he.

      Grtz

      Comment

      • nima
        Retired
        • Aug 2009
        • 4

        #4
        Re: Orius?????

        Oorspronkelijk geplaatst door monty
        als het wemelt van de roofwantsen zou ik toch eens heel nauwkeurig je planten gaan nakijken. Die leven ja niet van de lucht he.

        Grtz
        Heb de planten minitieus onderzocht, maar zie alleen die wantsen.

        Comment

        • monty
          Banned
          • May 2009
          • 11215

          #5
          Re: Orius?????

          tja, waar leven ze dan van¿ Roofwants zal je plant niet beschadigen andere wantsensoorten echter wel. Dus blijf je planten goed observeren.

          Grtz

          Comment

          • nima
            Retired
            • Aug 2009
            • 4

            #6
            Re: Orius?????

            Ga inderdaad steeds meer denken aan andere wantssoorten. De planten zien er nu nog prima uit, maar ik hou ze in de gaten.

            Comment

            • Daggeroth
              Retired
              • May 2009
              • 522

              #7
              Re: Orius?????

              Daar had ik er een tijdje terug ook 1 van. Die heb ik toen in tweeen gesneden met een mes.

              Comment

              • SirSmokeAllot
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2008
                • 1968

                #8
                Re: Orius?????

                Einde post 2 en begin post 3: http://jointjedraaien.nl/wietforum/s...0709#post80709
                ik denk niet dat dit een orius is. Deze diertjes kunnen blijkbaar ook overleven op stuifmeel.

                Grtz $iR
                sigpic

                Comment

                Bezig...