Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Wespen!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wespen!

    Korting op 420shop
    Hoi mensen
    ik heb me nu toch iets raars ontdekt, er zitten sinds een paar dagen wespen in me planten, niet die kleine irritante zweefwespen maar echte grote, en ze genieten er helemaal van, ze zuipen lijkt het wel aan het blad en je kunt met ze doen wat je wil, net of ze stoned zijn ofzo haha! Weet iemand of dit kwaad kan of dat ze de plant aantasten want ik kan er niets over terug vinden op t forum..Tanxs!!
    Gegroet!

    #2
    Re: Wespen!

    Van het web:

    Wespen leven van nectar, honingdauw van luizen, stuifmeel, plantensap, vruchtvlees en sap van rijpe vruchten (peren, pruimen onder andere), maar ook van vloeibare zoete voedings- en genotmiddelen bestemd voor menselijke consumptie (limonade, stroop en dergelijke). Het stuifmeel wordt meestal niet verzameld. Sommige wespensoorten beschadigen de planten om bij het sap te kunnen komen.

    vale.

    Comment


      #3
      Re: Wespen!

      Mooi antwoord Vale. Nice

      Comment


        #4
        Re: Wespen!

        Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
        Mooi antwoord Vale. Nice
        Dank je

        Wespen verdrijven, ook van het web:

        1. Indien het nest niet gelocaliseerd kan worden, kan een wespenval eenvoudig gemaakt worden door een PET-fles door te snijden, de bovenste helft er omgekeerd in te zetten en de fles aantrekkelijk te maken door bijvoorbeeld jam aan de ingang en bier of limonade binnenin.
        2.Wespen kunnen ook grotendeels op afstand gehouden worden door kruidnagel te gebruiken.
        Ze hebben een hekel aan de geur van deze specerij. Het beste kunt u buiten kruidnagelolie in een waxinehoudertje verhitten of wierook met kruidnagelgeur branden.

        vale.

        Comment


          #5
          Re: Wespen!

          Kreteks roken dus

          Grtz.

          Comment


            #6
            Re: Wespen!

            Wespen kunnen ook grotendeels op afstand gehouden worden door kruidnagel te gebruiken.
            Netjes, zo weet ik wat doen als we last ervan hebben tijdens een bbq, jammer dat weedgeur hun niet wegjagen lol.

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Wespen!

              Hoii
              Bedankt voor jullie antwoorden, blijkbaar houden ze van me wietjes en worden ze er lekker stoned van Ik zal er eens zon PET fles bij zetten kijken of ik ze dan te pakken krijg Ook weer een voordeel ze houden de luizen weg
              Bedankt!

              Comment


                #8
                Re: Wespen!

                Ik heb het ook wel eens gezien bij mij!
                Ze lijken inderdaad stoned :p maar ik heb nooit echt schade gezien aan de plant.

                Tosti

                Comment


                  #9
                  Re: Wespen!

                  Zo'n omgekeerde petfles in je tuin trekt er eigenlijk alleen maar meer aan.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wespen!

                    Inderdaad. Maar een vriend van me had een wespennest onder zijn raam en had er ook 1 neegezet. En dat hielp wel aardig het hele ding zat echt vol met een laag van 3 cm wespen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wespen!

                      Ja ok, als je zo'n nest onder je raam hebt zal het vast werken, maar ik zie veel mensen altijd zo'n ding neerzetten als ze bv. gaan bbq-en. En dan zijn er in het begin geen wespen of wat, half uurtje nadat die val is gezet komen die beesten masaal aan..

                      Comment


                        #12
                        Re: Wespen!

                        Dat is waar ik kwam gister bij me plantjes kijken en dat ding zat al helemaal vol met wespen, denk dat ik hem ietsje verder weg moet gaan zetten..
                        Ben allang blij dat ze me planten niet aanvreten of schade aanrichten

                        Comment


                          #13
                          Re: Wespen!

                          nice avatar

                          Comment

                          Bezig...
                          X