Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

7 dagen nu al spint

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    7 dagen nu al spint

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal, ik hoop dat ik dit bericht goed plaats, lol zo niet sorry.

    Ik ben begonnen 8 dagen geleden voor het eerst met kweken, en lees me helemaal te pletter op deze site lol. Ik weet echt nog niks van het kweken af alleen maar wat ik lees en op de etiketen staat van al mijn aangeschaften flessen. na dag twee zag ik al kleine beestjes op mijn plantjes en na wat speur werk op deze site kwam ik er achter dat het spint is ben nu vandaag begonnen met het van 18 uur naar twaalf uur te gaan met mijn lampen. maar zit wel een beetje met die beestjes in mijn maag lol. ik heb het advies gekregen om te sproeien met b.a.c plant vitality plus maar merk dat het spuiten op de onderkant van de planten nog erg moeilijk gaat omdat ze nog maar +- 15 centimeter groot zijn. Iemand een idee hoe ik dit beter kan doen of een andere aanpak tnx (van een noob

    #2
    Re: 7 dagen nu al spint



    [NOTITIE]
    Verplaatst naar http://jointjedraaien.nl/wietforum/f25/[/NOTITIE]
    Last edited by monty; 22 September 2009, 00:29.

    Comment


      #3
      Re: 7 dagen nu al spint

      Hi Nooby,
      Je zal echt serieus moeten verdelgen,
      vital is goed als preventief middel,maar ik denk dat je toch aan het sterker spul moet,masai van bayer bijv.
      Het is de lastigste plaag om te bestrijden,volgens kenners kom je er bijna niet meer vanaf,in toom houden is het enige wat je kan doen.

      Binnen 8 dagen spint is idd wel erg snel,heb je gebruikte grond of aarde uit je tuin gebruikt?
      Zou het zo zijn dat je je hok of tent 2e hands hebt gekocht,heb je waarschijnlijk de spint erbij cadeau gekregen.

      Grts
      Daniella
      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

      Misty's ABC

      Comment


        #4
        Re: 7 dagen nu al spint

        maar misty hoe kom je eraan want ik heb nu zeg maar 5 week in tent nieuw gekocht
        ik heb nog geen ongedierte gezien
        bij toeval ben ik me nu wel klaar aan het maken voor naar de winkel te gaan
        voor een vergrootglas te gaan kopen
        voor de zekerheid
        maar hoe kan ik voorkomen dat ik er ook last van krijg??

        mvg DH

        Comment


          #5
          Re: 7 dagen nu al spint

          Spint neem je gewoon zelf mee van buiten,dus schoon werken is een belangrijke factor,was je handen en gebruik bijv een overall-jas,of speciaal shirt(welke je niet buiten draagt) als je de planten verzorgt.

          Preventief behandelen met vital,
          of homemade met knoflookaftreksel.
          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...ken-t4911.html
          Een teentje knoflook bij je plant planten schijnt ook te werken.

          Grts
          Daniella.
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #6
            Re: 7 dagen nu al spint

            1 week en al 15 cm en al naar 12 uur
            ik doe meestal 2 weken 18 uur iedereen ze eigen wijze
            weet je zeker dat het spint is?
            pakken ze je plantjes mooi in met witte troep
            je kan veel kopen ervoor maar goedkoopste is gewoon naar tuin centrum

            Comment


              #7
              Re: 7 dagen nu al spint

              Hey, Ik heb deze zomer buiten ook last gehad van spint, heb ze niet behandeld met iets en het is gewoon weg gegaan, Ze waren nog klein en heb er uren naar zitten kijken en spinnekes dood duwen, het heeft toch geholpen want daarna geen last meer van gehad.

              Binnen is het een andere zaak, gans je omgeving, je hok zit wss vol...


              gtzz

              Comment


                #8
                Re: 7 dagen nu al spint

                heb wl eens gehoort dat in het begin wat bolletjes knoflook in de grond steken van de plant wat helpt maar vrees dat het daar en beetje te laat voor is

                Comment


                  #9
                  Re: 7 dagen nu al spint

                  knoflook werkt voor spint ook tegen zombies geloof ik

                  Comment


                    #10
                    Re: 7 dagen nu al spint

                    nee nee niet tegen zombies, wel tegen vampiers

                    Comment


                      #11
                      Re: 7 dagen nu al spint

                      Hallo,

                      Je kan ook een kolonie roofmijten inzetten (moet je maar eens intikken op google). Die kosten 20 euro inclusief verzending heb ik gezien. 'T zijn piepkleine rode beestjes die leven enkel en alleen van spintmijt. Je moet ze wel over alle plantjes verdelen want ze kunnen niet springen van plant naar plant. Met deze methode kan je ze sterk terugdringen (niet altijd volledig denk ik, een kweekruimte is de ideale biotoop voor spint (warm en droog)).

                      'T is maar een idee.

                      Succes met de bestrijding, hoop dat je ze nog weg krijgt.
                      The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                      Comment

                      Bezig...
                      X