Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

volledige onsmetting van de tent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    volledige onsmetting van de tent

    Korting op 420shop
    Ik had bij men vorige ronde nogal wat last van beestjes.
    Nu wil ik men tent volledig ontsmetten voor men nieuwe ronde.
    De dethol staat al klaar , maar ik heb wil zeker zijn dat alles verontreiniging weg is . Bestaat er een beter product dan dethol ? Zoja wat is dan de beste methode ?

    #2
    Re: volledige onsmetting van de tent

    Ik doe het ook altijd met Dethol nooit problemen gehad.
    Denk dat er wel wat beters is op de markt maar dan word het chemies dus is wat gevaarlijker zeker als er wat achter blijft in je hokie voor je plantjes.

    Marcel
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

    Comment


      #3
      Re: volledige onsmetting van de tent

      Dethol werkt niet altijd, in feite werkt dethol preventief. Dankzij misty heb ik het middel Halamiet ontdekt. Heb net de hele tent ermee ingespoten.
      Hopelijk werkt het , maar dat zal ik pas over enkele weken weten.

      Comment


        #4
        Re: volledige onsmetting van de tent

        halamiet is chemisch middeltje en is echt niet goed voor je!!

        vraag me af of het niet schadelijk is voor de plantjes!!!

        Comment


          #5
          Re: volledige onsmetting van de tent

          Leuke tip, maar ik had er nog nooit van gehoord.

          Meer info over: H A L A M I D

          Waar is het voor te gebruiken:



          Claims/voordelen:



          Door oxiderende werking ten opzichte van micro-organismen is resistentievorming niet mogelijk. Halamid heeft een hoog gehalte aan stabiele werkzame stof. Halamid staat die hoeveelheid werkzame stof af die nodig is voor een maximaal desinfectieresultaat. Een Halamid-oplossing behoudt hierdoor langere tijd zijn werkzaamheid.
          Uitstekende opslagstabiliteit.
          Niet agressief ten opzichte van metalen en andere materialen.
          Halamid hecht zich niet aan oppervlakken en is daardoor goed afspoelbaar.

          Halamid is volledig biologisch afbreekbaar.

          Chemisch/technische informatie:

          Halamid is een poedervormig desinfectiemiddel op basis van natrium-para-tolueensulfonchlooramide. De actieve component, uitgedrukt in "actief chloorgehalte" ligt rond de 25%. Bij een dosering van 0,5% heeft een Halamid-oplossing een actief chloorgehalte van 1250 ppm. Vaak is dit niet allemaal nodig en wordt dan niet vrijgegeven en blijft dus beschikbaar. Echter bij sterke verontreiniging staat Halamid die hoeveelheid werkzame stof af die nodig is voor een maximaal desinfectieresultaat, onder wisselende omstandigheden.



          Verkoopadressen:
          http://www.veip.nl/index.cfm/go/Agrarisch/


          Desinfectiemiddelen: Halamid-d

          Halamid-d is een desinfectiemiddel dat zijn werkzaamheid ontleent aan gebonden chloor en zuurstof. Het is het bekendste desinfectiemiddel in de diersector, zoals de intensieve veehouderij, maar ook bij hobbydierhouders. Het product heeft een hoog gehalte aan stabiele werkzame stof en is veilig in het gebruik. Halamid-d gaat een chemische reactie, feitelijk een verbrandingsreactie, aan met micro-organismen. Resistentievorming is daardoor niet mogelijk. de kracht van Halamid-d is het brede werkingsspectrum enerzijds en de mildheid voor de gebruiker, voor materialen en voor de dieren en het milieu anderzijds.
          Halamid en Halamid-d is dezelfde stof maar met een andere toelatingstekst.

          Comment


            #6
            Re: volledige onsmetting van de tent

            Volgens mij is die Halamid beter (voedselveilig) en werkt na , Dettol niet.

            Comment


              #7
              Re: volledige onsmetting van de tent

              sja wij gebruiken halamiet idd ook in het laboratorium, om gevaarlijke micro-organismen, resten van antibiotica en andere dingen mee schoon te maken,

              maar we mogen dat alleen doen met handschoenen en een mondkapje en aan eht einde van de dag zodat je niet de hele dag in de damp staat.

              maar wij zullen wel een iets sterkere variant gebruiken

              de tekst van vale lijkt me toch duidelijk

              soos

              Comment


                #8
                Re: volledige onsmetting van de tent

                Heb net de hele tent ermee ingespoten.
                Op de verpakking staan de doseringen voor de verschillende doeleinde en de inwerktijd. Echter je moet altijd met ruim voldoende water naspoelen. Het besproeide oppervlakte mag tijdens de inwerktijd niet opdrogen. Als je het laat indrogen blijft er een film op het oppervlakte achter.

                Dus altijd ruim naspoelen met schoon water na de inwerktijd en werk in een goed geventileerde ruimte!

                Comment


                  #9
                  Re: volledige onsmetting van de tent

                  handige info hier, hoewel ik natuurlijk hoop het nooit te moeten gebruiken.

                  grtz smoke em

                  Comment

                  Bezig...
                  X