bladprobleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • misters
    Stoner
    Nieuw Lid
    • Mar 2017
    • 22

    #1

    bladprobleem

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.

    ik heb een bladprobleem of althans ik weet het niet meer, dat heb ik ook mede zelf veroorzaakt hhahaha.
    ik ben mijn eerste binnenkweek begonnen met 5 verschillende soorten.
    1. amnesia haze automatic van royal
    2. northenlight automatic van sensi
    3. xxl auto van growerschoice
    4.critical automatic van royal
    5. en 1 die ik over had uit de auto mix van royal seeds.

    spec's.

    tent van 60x60x160
    lamp led 270 wat spectrabox
    medium potgrond/cocopeat
    voeding in de groei fase ecostyle groei (ben de naam vergeten) later een nieuwe gekocht en die was voor kamerplanten. die heb ik 1 keer gegeven in week 4/5 tot ik die algra bloom en pk13/14 had en die 3 dagen later gelijk gegeven.
    afzuiging Garden HighPro 200 m³ / uur
    ik heb geprobeerd de temp. stabiel te houden maar dat is niet helemaal gelukt het is wel altijd boven de 20 gebleven en onder de 30.
    en de lv het hoogste wat gemeten heb is 60 en het laagste rond de 30 een 1 keertje.

    ik had veel gelezen over het feit dat dat niet helemaal goed kon gaan vanwege de hoogtes etc.
    maar zo eigenwijs als ik ben toch geprobeerd en bedacht ik zie het wel.
    met als gevolg de verschillende hoogtes hahaha.
    dat was het probleem nog niet echt maar toen begonnen sommige bladeren te verkleuren aan de onderkant dat was rond week 4/5
    ik heb toen algra bloom en pk13/14 bestel en gegeven,.
    inmiddels zijn de twee grote planten de amnesia en de critical ook boven in gaan krullen en wat bruine vlekjes.
    ik heb er veel over gelezen en wat eruit kwam overvoeding of ondervoeding enz en omdat het 5 verschillende zijn ben ik helemaal de kluts kwijt.
    dus de vraag wie kan mij helpen aub? IMG_4052.JPG
    IMG_4055.JPG
    IMG_4053.JPG
    IMG_4056.JPG
    IMG_4050.JPG
    IMG_4051.JPG
    IMG_4057.JPG
    IMG_4058.JPG
    IMG_4059.JPG
    Last edited by misters; 2 March 2017, 12:52.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Minder water geven, en een stuk minder voeding.
    De planten zijn zo donkergroen door teveel stikstof in de voeding.
    In verse aarde hebben ze de eerste twee weken alleen maar water nodig, daarna pas minimaal groeivoeding.
    Groeivoeding geef je dan zo'n beetje 3x in de week. Kijk naar de kleur van de plant.

    Je stapt pas over op bloeivoeding als er duidelijk bloei is, als er al kleine topjes vormen begin je pas voor de 1e keer met bloeivoeding.
    Ook geen complete dosis, maar de helft, of 1/3. Autoflowers hebben een stuk minder nodig.

    Leuke plantjes wel, zien er goed uit verder.

    Mooi behangetje ook.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • misters
      Stoner
      Nieuw Lid
      • Mar 2017
      • 22

      #3
      thnx voor je reaktie

      ik heb ze nu een paar dagen droog staan tot ik tekenen begin te zien dat ze dorst hebben.
      en dat van de 1/3 voeding dat wist ik niet voor autoflowers, het is ook de eerste kweek met voeding dus zit ook wel een beetje ermee te klote kwa hoeveelheid.

      thnx ik doe ook me best zodat het leuke plantjes blijven want dan geven ze ook een mooie topjes.
      heb wel bedacht dat ik de volgende keer gewoon met 1 soort ga kweken haha.

      Comment

      Bezig...