Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem (?) bij LSD (beperkt vlekje) en Tangerine Dream (uitdeinend) - LED 144Watt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem (?) bij LSD (beperkt vlekje) en Tangerine Dream (uitdeinend) - LED 144Watt

    Korting op 420shop
    Hallo,


    Ik heb sinds 3-4 weken 2 LSD en 2 Tangerine Dream plantjes in mijn G-Kit kast. Mijn eerste binnenkweek, en 2e kweek in het algemeen (vorig jaar buiten met autoflowers), ik ben dus nog een relatieve leek .

    Voorbije weekend merkte ik op 1 van de TD's en 1 van de LSD's (nog beperkte) vlekjes op een van de onderste bladeren. Vandaag lijkt het verergerd, toch zeker op de TD.
    Het is (nog) niet zo dramatisch als op foto's van bladproblemen als ik er op zoek, maar ik zou er toch graag op tijd bij zijn, mocht het echt een probleem zijn. Of me niet ongerust maken als het niets is om zorgen over te maken...
    (De LED lamp brandde toen ik de foto's nam, maar de rest van de bladeren zien er verder goed van kleur uit, stevigte, ..., Omdat het om de vlekjes van de detailfoto's gaat, hoop ik dat het voor de overzichtsfoto's geen probleem is dat de foto's zo genomen zijn. Indien wel geef gerust een seintje, dan maak ik er nieuwe met de lamp uit)

    Ik heb gekeken bij de bladprobleem oplosser en hetgeen het meeste in de buurt lijkt te komen van omschrijving, is het "magnesium tekort", maar op de foto lijkt het toch nog anders. Of is dit misschien het beginstadium?
    Op het forum zag ik iets dat er ook iets meer op leek dan andere foto's maar toch niet helemaal hetzelfde (spikkels op de bladeren), dat was spint maar ik zie nergens beestjes.
    In nog een ander topic stond ook de afbeelding in bijlage van bladproblemen (de tekening van 1 plant). Aan de hand daarvan lijkt het denk ik het meest op het "mangaan tekort"?

    Wat meer info:
    - G-Kit voorzien van 144Watt LED kweeklamp van Horticoled
    - 10L smart pots
    - Aarde: plagron batmix + in het midden, waar de ontkiemde zaadjes in geplant zijn, heb ik zaai en stekgrond gebruikt.
    - ik volg het schema van plagron biologisch, batmix; ze krijgen dus Power Roots, en zijn ondertussen 3x besproeid met Vita Race. Na het toppen heb ik ook een keertje besproeid met water met power roots in, voor de auxine.
    - ze zijn nu eind hun derde week en zijn (nog) in de groeifase
    Attached Files
    Last edited by glittersterretjes; 13 March 2017, 12:23. Reden: had ergens "stekken" getypt ipv "toppen", nu aangepast :)

    #2
    Zou eerder denken dat wat voedingswater op de bladeren is gekomen. Zie op de lamp een bolletje/rolletje kabels liggen, beter de kabel uitrollen of inkorten. Zal met Led misschien niet zoveel uitmaken, maar wilde toch ff zeuren

    2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
    2016 - Greyvol's buitenkweek
    2017 - Santa Maria van Space Cees

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie!

      Aha! Dat is inderdaad mogelijk, mijn sproeibus (voor water en water met vita race) "lekt" wat aan de teut als ik verstuif, dus er zal zeker wel al eens op bladeren gevallen zijn!
      Dat valt dan nog mee!

      Ivm de kabels, alle tips welkom, dus zeker geen zeuren!
      Is het probleem daarmee het feit dat het op de lamp ligt, of het feit dat de kabel opgerold/geplooid is?
      (De stekkerdoos die normaalgezien vastplakte bovenaan rechts de Kit is onlangs gelost. Omdat de stekkerdoos nu achteraan gewoon "hangt te hangen", is de kabel ook te lang. Het zou dus evtl wel beter zijn om daar een oplossing voor te zoeken (lamp gaat binnenkort wat hoger geplaatst worden, dus de overschot aan draad gaat nog meer worden).

      Comment


        #4
        De plantjes zijn ook erg donkergroen van kleur!
        Pas op dat je niet overvoed.

        Comment


          #5
          Attached Files
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Ziet er mooi groen uit in die laatste foto. Overvoeding zou je ook zien bij verbrande bladpunten en die heb je niet.

            Comment


              #7
              Opgerolde kabel ja, die kan warm worden bij veel vermogen. liever niet oprollen.
              Ziet er goed uit
              2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
              2016 - Greyvol's buitenkweek
              2017 - Santa Maria van Space Cees

              Comment


                #8
                Bedankt voor de reacties en tips!
                De betreffende blaasjes zijn ondertussen wat verdord/gelig verder geworden (heb ze voorlopig nog laten hangen), maar zo te zien zijn er geen vlekjes elders meer bijgekomen.
                Ik heb me ondertussen een druksproeier aangeschaft om ze beter water/water met iets in opgelost te kunnen geven zonder de blaadjes nog te raken (de vorige spuitbus/verstuiver lekte serieus).
                Gisteren de bloei ook ingezet, wat meer aarde in de potten gedaan (was nogal gezakt), de lamp alvast wat hoger gehangen, en de kabel via de haakjes omhoog geleid zodat die niet meer opgerold zit en niet meer op de lamp ligt!

                Bedankt voor alle hulp!

                Comment

                Bezig...
                X