Laatste 2 weken, gele vlekken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BlazeCake
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2016
    • 203

    #1

    Laatste 2 weken, gele vlekken

    Korting op 420shop
    Hey iedereen!

    Ik maak mij een beetje ongerust, ons plantje krijgt nu voor de 4e dag alleen maar water, maar al snel treedt vergeling op en ook bladeren (waaronder de suikerblaadjes) krijgen gele stipjes.

    Nog 8 dagen alleen maar water geven, maar ik verwacht dat dit dan slecht zal uitpakken...
    Wat moet ik doen?

    Het lijkt op een calciumtekort, of magnesium. Maar ik voed ook niet meer bij... dus...?

    20170402_192124.jpg
  • beowulf
    Exquisite Grower
    MemberLucky Member
    • Nov 2008
    • 6495

    #2
    Beestjes voor zover ik kan zien. En veel. Heel wsl spint.

    Comment

    • BlazeCake
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Sep 2016
      • 203

      #3
      Dat meen je niet! Maar het lijkt niet op spint, ik zie ook geen webben.
      Hier een wat overzichtelijkere foto:

      20170402_193401.jpg

      Ik keek onder het blad, maar ik zie geen beestjes...

      Comment

      • BlazeCake
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Sep 2016
        • 203

        #4
        Ik moet zeggen dat het afgelopen dagen wel erg warm was in mn kast. Zo'n 30 graden, met uitschieters naar 31. Zou dat het kunnen zijn?

        Comment

        • Stemma
          Exquisite Grower
          420 Member
          • Mar 2014
          • 7415

          #5
          Ook niet met een vergrootglas? Kun je een foto onder gewoon licht maken?

          Je kan in principe weinig meer doen, de plant trekt zijn bladeren leeg en bereid zich voor op haar einde..
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment

          • BlazeCake
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Sep 2016
            • 203

            #6
            Hier wat close-ups van een stuk dat aangetast was. Het gebeurde eerder niet...
            20170402_195511.jpg20170402_195345.jpg

            Ik heb helaas geen vergrootglas, maar wel een zakmiscroscoop. En daar zie ik ook niks mee..

            edit: het zou spint kunnen zijn. Maar heb geen enkel beestje gezien!
            Last edited by BlazeCake; 2 April 2017, 20:12.

            Comment

            • GrowPowerLed
              Advanced Stoner
              Member
              • Mar 2017
              • 72

              #7
              Ik denk vooral dat je planten bijna op het einde zijn en tekorten aan voeding beginnen te krijgen. Natuurlijk heb je ze het liefst helemaal groen tot het einde, maar dit gebeurt soms nu eenmaal. Geen groot probleem want je zit in de laatste weken. De plant zal de laatste voeding uit je bladeren gaan trekken tot de blaadjes afsterven. Enige wat ik nu nog zou doen is de echte dode gele bladeren eraf te trekken zodat daar in ieder geval geen voeding meer heen gaat.
              http://akk.li/

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Daar gaat sowieso geen voeding meer heen, ze halen er net de voeding uit zoals je zelf al aangeeft. Je wilt ook niet dat je plant tot het einde groen ziet, dat smaakt allemaal rotslecht. Ik ken geen enkel bladtekort met allemaal kleine puntjes, dat is 99/100 zuigschade van beestjes. Op de foto links zie je al een wit puntje, dat zou al een beestje kunnen zijn. Op de foto rechts zie je links een bladtekort, wat normaal is. Rechts die typische witte zuigschade vlekjes.

                Comment

                • BlazeCake
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2016
                  • 203

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
                  Daar gaat sowieso geen voeding meer heen, ze halen er net de voeding uit zoals je zelf al aangeeft. Je wilt ook niet dat je plant tot het einde groen ziet, dat smaakt allemaal rotslecht. Ik ken geen enkel bladtekort met allemaal kleine puntjes, dat is 99/100 zuigschade van beestjes. Op de foto links zie je al een wit puntje, dat zou al een beestje kunnen zijn. Op de foto rechts zie je links een bladtekort, wat normaal is. Rechts die typische witte zuigschade vlekjes.
                  Bij de 2e dag alleen water heb ik 1x water gegeven zonder de pH te verlagen, dus ging ik toen proberen wat meer afgezuurd water te geven. Het zou goed kunnen dat het daardoor kwam! Ophoping van zouten, en dan een tekort. Ik heb geen enkel beestje gezien.
                  Gisteren flink onderzoek gedaan naar spint (engels: spider mite) en kon niks relaterend vinden. Ik heb veel blaadjes goed bekeken, maar niks gezien!
                  Net even gekeken, en het probleem lijkt weg te zijn, als in ik zie niet nieuw blad dat beschadigd is, of blad dat nog erger is beschadigd. Het moet dan wel een pH probleem geweest zijn... Ik zie ook nergens webben, ook niet op het blad zelf. Geen rondlopende puntjes (ik heb goede ogen), dus...

                  Wat ik ook vond, was dat lieveheersbeestjes natuurlijke vijanden zijn.
                  Je zou het toch echt niet geloven, ik woon op 5 hoog, en ik vond gewoon een lieveheersbeestje in mijn kamer! Nou, dat kan geen toeval zijn!
                  Mochten er toch mijten zijn, dan mag deze ze opeten!

                  image_287035.jpg
                  Last edited by BlazeCake; 3 April 2017, 18:22.

                  Comment

                  • GrowPowerLed
                    Advanced Stoner
                    Member
                    • Mar 2017
                    • 72

                    #10
                    Kijk vooral ook aan de onderkant van je bladeren als je beestjes of eitjes zoekt.
                    http://akk.li/

                    Comment

                    Bezig...