Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Laatste 2 weken, gele vlekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Laatste 2 weken, gele vlekken

    Korting op 420shop
    Hey iedereen!

    Ik maak mij een beetje ongerust, ons plantje krijgt nu voor de 4e dag alleen maar water, maar al snel treedt vergeling op en ook bladeren (waaronder de suikerblaadjes) krijgen gele stipjes.

    Nog 8 dagen alleen maar water geven, maar ik verwacht dat dit dan slecht zal uitpakken...
    Wat moet ik doen?

    Het lijkt op een calciumtekort, of magnesium. Maar ik voed ook niet meer bij... dus...?

    20170402_192124.jpg

    #2
    Beestjes voor zover ik kan zien. En veel. Heel wsl spint.

    Comment


      #3
      Dat meen je niet! Maar het lijkt niet op spint, ik zie ook geen webben.
      Hier een wat overzichtelijkere foto:

      20170402_193401.jpg

      Ik keek onder het blad, maar ik zie geen beestjes...

      Comment


        #4
        Ik moet zeggen dat het afgelopen dagen wel erg warm was in mn kast. Zo'n 30 graden, met uitschieters naar 31. Zou dat het kunnen zijn?

        Comment


          #5
          Ook niet met een vergrootglas? Kun je een foto onder gewoon licht maken?

          Je kan in principe weinig meer doen, de plant trekt zijn bladeren leeg en bereid zich voor op haar einde..
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Hier wat close-ups van een stuk dat aangetast was. Het gebeurde eerder niet...
            20170402_195511.jpg20170402_195345.jpg

            Ik heb helaas geen vergrootglas, maar wel een zakmiscroscoop. En daar zie ik ook niks mee..

            edit: het zou spint kunnen zijn. Maar heb geen enkel beestje gezien!
            Last edited by BlazeCake; 2 April 2017, 20:12.

            Comment


              #7
              Ik denk vooral dat je planten bijna op het einde zijn en tekorten aan voeding beginnen te krijgen. Natuurlijk heb je ze het liefst helemaal groen tot het einde, maar dit gebeurt soms nu eenmaal. Geen groot probleem want je zit in de laatste weken. De plant zal de laatste voeding uit je bladeren gaan trekken tot de blaadjes afsterven. Enige wat ik nu nog zou doen is de echte dode gele bladeren eraf te trekken zodat daar in ieder geval geen voeding meer heen gaat.
              http://akk.li/

              Comment


                #8
                Daar gaat sowieso geen voeding meer heen, ze halen er net de voeding uit zoals je zelf al aangeeft. Je wilt ook niet dat je plant tot het einde groen ziet, dat smaakt allemaal rotslecht. Ik ken geen enkel bladtekort met allemaal kleine puntjes, dat is 99/100 zuigschade van beestjes. Op de foto links zie je al een wit puntje, dat zou al een beestje kunnen zijn. Op de foto rechts zie je links een bladtekort, wat normaal is. Rechts die typische witte zuigschade vlekjes.

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                  Daar gaat sowieso geen voeding meer heen, ze halen er net de voeding uit zoals je zelf al aangeeft. Je wilt ook niet dat je plant tot het einde groen ziet, dat smaakt allemaal rotslecht. Ik ken geen enkel bladtekort met allemaal kleine puntjes, dat is 99/100 zuigschade van beestjes. Op de foto links zie je al een wit puntje, dat zou al een beestje kunnen zijn. Op de foto rechts zie je links een bladtekort, wat normaal is. Rechts die typische witte zuigschade vlekjes.
                  Bij de 2e dag alleen water heb ik 1x water gegeven zonder de pH te verlagen, dus ging ik toen proberen wat meer afgezuurd water te geven. Het zou goed kunnen dat het daardoor kwam! Ophoping van zouten, en dan een tekort. Ik heb geen enkel beestje gezien.
                  Gisteren flink onderzoek gedaan naar spint (engels: spider mite) en kon niks relaterend vinden. Ik heb veel blaadjes goed bekeken, maar niks gezien!
                  Net even gekeken, en het probleem lijkt weg te zijn, als in ik zie niet nieuw blad dat beschadigd is, of blad dat nog erger is beschadigd. Het moet dan wel een pH probleem geweest zijn... Ik zie ook nergens webben, ook niet op het blad zelf. Geen rondlopende puntjes (ik heb goede ogen), dus...

                  Wat ik ook vond, was dat lieveheersbeestjes natuurlijke vijanden zijn.
                  Je zou het toch echt niet geloven, ik woon op 5 hoog, en ik vond gewoon een lieveheersbeestje in mijn kamer! Nou, dat kan geen toeval zijn!
                  Mochten er toch mijten zijn, dan mag deze ze opeten!

                  image_287035.jpg
                  Last edited by BlazeCake; 3 April 2017, 18:22.

                  Comment


                    #10
                    Kijk vooral ook aan de onderkant van je bladeren als je beestjes of eitjes zoekt.
                    http://akk.li/

                    Comment

                    Bezig...
                    X