Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladprobleem

    Korting op 420shop
    De plant was eerst overvoed, daarna gestopt met voeding (plagron alga grow) geven (1 maand). Omdat ze net overgeplaatst was naar een 45 liter bak (outdoor) had ze zat voeding. Plant is overwaterd geweest en heeft ook een keer te droog gestaan. Check de foto's misschien kan je vertellen wat re aan de hand is.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.

    #2
    zo te merken weet je zelf al heel goed wat er allemaal mee gebeurd is toch?
    Die verbranding is het resultaat van overvoeding.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

    Comment


      #3
      Yep, je hebt het probleem zelf prima samengevat.
      Welke aanvulling zoek je ?
      Wat je nu moet doen ?
      Idunno..misschien met wat goeie foto's van de plant dat ik iets meer kan zeggen.
      Zou gewoon wat meer tijd aan de plant besteden en niet zomaar wat doen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Ik besteed elke dag tijd aan de plant, alleen ik heb niet alle kennis. Heb in de tussentijd wel wat bijgeleerd maar thats it. Maar ik had bevestiging nodig en info over wat te doen. Ik zal over eem half uurtjes wat meer fotos online zetten

        Comment


          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment


            #6
            Staan er opzich verder netjes bij, maar doe een stapje terug met je voeding
            Meet je iets of neem je gewoon over wat er op de fles staat? mogelijk zit daar het probleem al in.
            Wat gebruik je voor voeding verder of ph correctors of additieven of iets?

            het lijkt allemaal wel behoorlijk te hangen en je bladeren wat gezwollen, staan ze erg nat op het moment?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

            Comment


              #7
              10 dagen geleden had ik 4L gegeven want plant stond te hangen, 3 dagen erna stond alles droog en begon ze nog erger te hangen (zag er dood uit). Weer water gegeven en begon toen weer mooier omhoog te staan maar niet 100% mooi, en zo staan ze nu nog... Misschien van tedroog naar te nat gegaan? Ik geef afgezuurdwater rond de 6.4 PH, (natuurazijn als afzuurmiddel en een elecktronische PH meter als meter). Ik ben al een maand gestopt met voeding geven maar plant blijft overvoedt... Maar daarvoor gaf ik plagron alga grow / power roots.

              Comment


                #8
                4L water is op een plant als deze ook niet heel erg veel voor 3 dagen met deze hitte en dan buiten, ze staan ook in flinke potten is het niet?
                een overvoeding kan vrij lang aanhouden, zeker als de grond ook niet gespoeld wordt of gevoede grond in combinatie met nog meer voeding toevoegen wordt gebruikt.
                De potten zijn 45 liter zie ik, das een behoorlijke bak voeding die je ze daar geeft indien het hier om gevoede grond gaat. Mocht je ook op je grond hebben bespaard net als dat je zo te zien dan op je PH- wilt doen, is het goedkope rotzooi en dan is het einde helemaal ver te zoeken, dan kan er echt vanalles mis zijn.
                Op 45 liter grond mag je best een liter of 10 water erin mieteren en paar dagen laten staan, tenzij je regen verwacht maar zo snel zouden ze toch niet te nat moeten staan dan.
                Zijn het wel smart pots?
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                Comment


                  #9
                  aah oke, niet te zuinig met water dus de grond die ik heb gehaald is speciaal voor fruit, geen koeienmest zit erin maar alleen biologische voeding NPK 14-15-16.
                  bedankt voor de tipssss!

                  Comment


                    #10
                    Dat zijn vrij hoge waardes, dat is een aardige gevoede grond die je daar hebt...geen wonder dat ze verbranden zo snel te meer toevoegd en het ook aan blijft houden.
                    Die meststoffen hopen op in je grond, als je niet uitkijkt heb je straks een blokkade en kan de plant de stof helemaal niet meer opnemen.
                    Een enzymenoplossing op bijvoorbeeld Systemkleen van GHE zouden je kunnen helpen er vanaf te komen.
                    Voorlopig even niet bijvoeden in ieder geval.

                    Succes
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                    Comment


                      #11
                      Is inderdaad wat teveel voeding, aan de gele bladranden en puntjes te zien.
                      Als het dan erg droog wordt helpt dat niet, dan stijgt juist de EC waarde in de grond.
                      Die bruine vlekken op het gele blad onderaan zeggen wel dat ze al eens te nat heeft gestaan.

                      De juiste hoeveelheid water geven is het moeilijkste aan wiet maken.
                      Het geheim is de balans te vinden tussen teveel en te weinig
                      En als je denkt dat je het kan, wordt het opeens heel warm, en drinken ze 3x zoveel of krijgen we een week bewolkt weer waardoor ze opeens veel minder drinken.
                      Tijdens warme periodes, als ze veel drinken geef je liefst geen voeding, of heel weinig, 25% van normaal.
                      Deze lijken wel even zonder voeding te kunnen, alhoewel de kleur van de plant toch ook wat aan de lichte kant is, maar misschien komt dat door de foto.

                      Strak gazonnetje
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Hahah thanks voor jullie info. Is zeker overvoeding.
                        de bovenste bladeren hebben al verbranding.

                        ik heb de plant vandaag weer water gegeven want het was weer bloedheet vandaag en de aarde stond behoorlijk droog.

                        Alleen blijft de de plant maar slap hangen terwijl ik niet denk dat er teveel of te weinig water in zit...?

                        kan dit misschien door overvoeding / ph komen?

                        Comment


                          #13
                          Hier een foto. Ook in de volle zon ziet de plant er zo uit... vreemd
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment


                            #14
                            Ik denk dat het voornamelijk door de bouw van de plant komt.
                            Weet je welke soort het is ?
                            Veel groot blad ook, dat zou wat energie kosten als ze die omhoog moet houden.
                            Met dit warme weer is ze al druk zat.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              QnQ Yes, het is een masterkush, kan inderdaad zo zijn misschien maak ik me te druk over mn plantje

                              ik hoop dat de voeding snel uit de grond is, enig idee hoe lang dat duurt? Het is potgrond met NPK 14-15-16

                              Comment

                              Bezig...
                              X