bladprobleem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • masterkushfarmer
    Advanced Stoner
    Member
    • Apr 2017
    • 69

    #1

    bladprobleem

    Korting op 420shop
    De plant was eerst overvoed, daarna gestopt met voeding (plagron alga grow) geven (1 maand). Omdat ze net overgeplaatst was naar een 45 liter bak (outdoor) had ze zat voeding. Plant is overwaterd geweest en heeft ook een keer te droog gestaan. Check de foto's misschien kan je vertellen wat re aan de hand is.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 2 photos.
  • Ganjalf_The_Green
    Big Bongmaster
    MemberLucky Member
    • Sep 2012
    • 399

    #2
    zo te merken weet je zelf al heel goed wat er allemaal mee gebeurd is toch?
    Die verbranding is het resultaat van overvoeding.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Yep, je hebt het probleem zelf prima samengevat.
      Welke aanvulling zoek je ?
      Wat je nu moet doen ?
      Idunno..misschien met wat goeie foto's van de plant dat ik iets meer kan zeggen.
      Zou gewoon wat meer tijd aan de plant besteden en niet zomaar wat doen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • masterkushfarmer
        Advanced Stoner
        Member
        • Apr 2017
        • 69

        #4
        Ik besteed elke dag tijd aan de plant, alleen ik heb niet alle kennis. Heb in de tussentijd wel wat bijgeleerd maar thats it. Maar ik had bevestiging nodig en info over wat te doen. Ik zal over eem half uurtjes wat meer fotos online zetten

        Comment

        • masterkushfarmer
          Advanced Stoner
          Member
          • Apr 2017
          • 69

          #5
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 3 photos.

          Comment

          • Ganjalf_The_Green
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • Sep 2012
            • 399

            #6
            Staan er opzich verder netjes bij, maar doe een stapje terug met je voeding
            Meet je iets of neem je gewoon over wat er op de fles staat? mogelijk zit daar het probleem al in.
            Wat gebruik je voor voeding verder of ph correctors of additieven of iets?

            het lijkt allemaal wel behoorlijk te hangen en je bladeren wat gezwollen, staan ze erg nat op het moment?
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

            Comment

            • masterkushfarmer
              Advanced Stoner
              Member
              • Apr 2017
              • 69

              #7
              10 dagen geleden had ik 4L gegeven want plant stond te hangen, 3 dagen erna stond alles droog en begon ze nog erger te hangen (zag er dood uit). Weer water gegeven en begon toen weer mooier omhoog te staan maar niet 100% mooi, en zo staan ze nu nog... Misschien van tedroog naar te nat gegaan? Ik geef afgezuurdwater rond de 6.4 PH, (natuurazijn als afzuurmiddel en een elecktronische PH meter als meter). Ik ben al een maand gestopt met voeding geven maar plant blijft overvoedt... Maar daarvoor gaf ik plagron alga grow / power roots.

              Comment

              • Ganjalf_The_Green
                Big Bongmaster
                MemberLucky Member
                • Sep 2012
                • 399

                #8
                4L water is op een plant als deze ook niet heel erg veel voor 3 dagen met deze hitte en dan buiten, ze staan ook in flinke potten is het niet?
                een overvoeding kan vrij lang aanhouden, zeker als de grond ook niet gespoeld wordt of gevoede grond in combinatie met nog meer voeding toevoegen wordt gebruikt.
                De potten zijn 45 liter zie ik, das een behoorlijke bak voeding die je ze daar geeft indien het hier om gevoede grond gaat. Mocht je ook op je grond hebben bespaard net als dat je zo te zien dan op je PH- wilt doen, is het goedkope rotzooi en dan is het einde helemaal ver te zoeken, dan kan er echt vanalles mis zijn.
                Op 45 liter grond mag je best een liter of 10 water erin mieteren en paar dagen laten staan, tenzij je regen verwacht maar zo snel zouden ze toch niet te nat moeten staan dan.
                Zijn het wel smart pots?
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                Comment

                • masterkushfarmer
                  Advanced Stoner
                  Member
                  • Apr 2017
                  • 69

                  #9
                  aah oke, niet te zuinig met water dus de grond die ik heb gehaald is speciaal voor fruit, geen koeienmest zit erin maar alleen biologische voeding NPK 14-15-16.
                  bedankt voor de tipssss!

                  Comment

                  • Ganjalf_The_Green
                    Big Bongmaster
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2012
                    • 399

                    #10
                    Dat zijn vrij hoge waardes, dat is een aardige gevoede grond die je daar hebt...geen wonder dat ze verbranden zo snel te meer toevoegd en het ook aan blijft houden.
                    Die meststoffen hopen op in je grond, als je niet uitkijkt heb je straks een blokkade en kan de plant de stof helemaal niet meer opnemen.
                    Een enzymenoplossing op bijvoorbeeld Systemkleen van GHE zouden je kunnen helpen er vanaf te komen.
                    Voorlopig even niet bijvoeden in ieder geval.

                    Succes
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #11
                      Is inderdaad wat teveel voeding, aan de gele bladranden en puntjes te zien.
                      Als het dan erg droog wordt helpt dat niet, dan stijgt juist de EC waarde in de grond.
                      Die bruine vlekken op het gele blad onderaan zeggen wel dat ze al eens te nat heeft gestaan.

                      De juiste hoeveelheid water geven is het moeilijkste aan wiet maken.
                      Het geheim is de balans te vinden tussen teveel en te weinig
                      En als je denkt dat je het kan, wordt het opeens heel warm, en drinken ze 3x zoveel of krijgen we een week bewolkt weer waardoor ze opeens veel minder drinken.
                      Tijdens warme periodes, als ze veel drinken geef je liefst geen voeding, of heel weinig, 25% van normaal.
                      Deze lijken wel even zonder voeding te kunnen, alhoewel de kleur van de plant toch ook wat aan de lichte kant is, maar misschien komt dat door de foto.

                      Strak gazonnetje
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      • masterkushfarmer
                        Advanced Stoner
                        Member
                        • Apr 2017
                        • 69

                        #12
                        Hahah thanks voor jullie info. Is zeker overvoeding.
                        de bovenste bladeren hebben al verbranding.

                        ik heb de plant vandaag weer water gegeven want het was weer bloedheet vandaag en de aarde stond behoorlijk droog.

                        Alleen blijft de de plant maar slap hangen terwijl ik niet denk dat er teveel of te weinig water in zit...?

                        kan dit misschien door overvoeding / ph komen?

                        Comment

                        • masterkushfarmer
                          Advanced Stoner
                          Member
                          • Apr 2017
                          • 69

                          #13
                          Hier een foto. Ook in de volle zon ziet de plant er zo uit... vreemd
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Ik denk dat het voornamelijk door de bouw van de plant komt.
                            Weet je welke soort het is ?
                            Veel groot blad ook, dat zou wat energie kosten als ze die omhoog moet houden.
                            Met dit warme weer is ze al druk zat.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • masterkushfarmer
                              Advanced Stoner
                              Member
                              • Apr 2017
                              • 69

                              #15
                              QnQ Yes, het is een masterkush, kan inderdaad zo zijn misschien maak ik me te druk over mn plantje

                              ik hoop dat de voeding snel uit de grond is, enig idee hoe lang dat duurt? Het is potgrond met NPK 14-15-16

                              Comment

                              Bezig...