Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Donkergroen blad word fel groen + voeding vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Donkergroen blad word fel groen + voeding vraag

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by Brulaapje; 5 August 2017, 16:08.

    #2
    Volgens mij ben je de planten aan het overvoeden. 30ml Terra Grow op 1,5L water, terwijl 30ml-50ml per 10L wordt aanbevolen, is gewoon te veel.
    Weet je je EC-waarde? Ik ben wel benieuwd welke waarde je behaalt met zulke verhoudingen...must be off the roof!

    Comment


    • Brulaapje
      Brulaapje commented
      Editing a comment
      Ik kijk naar de tekenen van het blad en die geven absoluut geen signalen van overvoeden, ze doen juist het tegenovergestelde en worden lichtgroen. Mijn 4de en 5de foto is van de top en daar zal tekenen van overvoeding het eerst te zien zijn, de bladpuntjes zijn niet verbrand.

      Maar het is ook een giga plant, hij is 1.3 meter lang en 2 meter breed en bladgroei is overweldigend. De aanbeveling zijn voor een formaat planten die ik ruimschoots voorbij ben, in mijn beredenering zal hij dan ook meer voeding nodig hebben.

      Een EC-meter heb ik niet, dit is pas mijn 2de groei.

    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Het enige wat ik kan zeggen is dat met dergelijke verhoudingen je EC en Ph waarden helemaal verkeerd zitten.
      De EC-waarde zal veel te hoog zitten en je Ph waarde te zuur.
      Als je de voedingstabel van Canna Terra bekijkt dan zie je in de laatste kolom de aanbevolen EC-waarde.
      Je houd je daar best aan, dus ik raad je aan om een ph en ec meter aan te schaffen.
      Best wel een nuttig stukje om eens te lezen
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...weten#post7828

    • Brulaapje
      Brulaapje commented
      Editing a comment
      Eigenlijk wil ik volgend jaar niet meer voeden. Vind voeden lastig, heeft in mijn ogen meer nadelen als voordelen en ik wil er daarom mee ophouden. Dus een EC en Ph meter is voor mij een no-go. Maar je hebt wel een punt gemaakt en het heeft mij aan het denken gezet.

    #3
    Zou het niet met die 3 liter water per dag te maken hebben? Lijkt me wel heel erg veel toch?

    Comment


    • Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Niet voor een 85L pot

    • nyln
      nyln commented
      Editing a comment

    #4
    Verplaatst naar de helpdesk.
    Succes.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    Bezig...
    X