Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meten is weten

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Meten is weten

    Korting op 420shop
    VerbindingenExtra voeding

    #2
    Re: Meten is weten

    kijk das duidelijke taal. Zeer goed neergezet bobo. denk dat de weinigste zich hier van bewust zijn. Top post!

    Comment


      #3
      Re: Meten is weten

      en daarom bobo had ik eigenlijk dit draadje gemaakt ec meten op aarde

      maar ik weet niet of iedereen die op aarde kweekt wel een ph meter heeft laat staan een ec meter
      Last edited by Jointjedraaien; 13 July 2010, 04:42.

      Comment


        #4
        Re: Meten is weten

        Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
        en daarom bobo had ik eigenlijk dit draadje gemaakt ec meten op aarde
        Netjes man, ik ben gewoon ff schoonmaak aan het houden en komen deze treads naar boven .

        Oorspronkelijk geplaatst door devils haze View Post
        maar ik weet niet of iedereen die op aarde kweekt wel een ph meter heeft laat staan een ec meter
        Op aarde vind ik het ook niet direct nodig, je hebt een grotere buffer dan op cocos en hydro.

        Grtz
        Last edited by Jointjedraaien; 13 July 2010, 04:43.

        Comment


          #5
          Re: Meten is weten

          Als je optimaal resultaat wilt kan je toch het beste altijd een EC en pH meter hebben of niet?

          Comment


            #6
            Re: Meten is weten

            http://cgi.benl.ebay.be/PH-Meter-EC-...rden_PlantsSee

            Bobo,is het aan te raden om dit setje te kopen PH-meter+ec meter(of ben ik beter met een NUTRIENT TRUNCHEON METER HYDROPONICS WAND EC/PPM/CF UK

            Comment


              #7
              Re: Meten is weten

              Hey, kan iemand helpen?
              Ik heb al gehoort dat ph en ec meters die ong 70 euro kosten niet goed zijn?
              Kan iemand mij een site, growshop aanbevelen met goede prijs/kwaliteit verhouding?
              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Meten is weten

                Hier
                Last edited by QnQ; 22 January 2012, 08:36.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Meten is weten

                  Idd, heb een setje al enkele keren tegen gekomen.. Van het merk eutech geloof ik.. Die zouden hun werk dus wel degelijk goed doen?:p thnx

                  Comment


                    #10
                    Re: Meten is weten

                    pH Alkalisch
                    14,0 Natronloog
                    13,0 Kaliloog
                    11,5 Huishoudammonia
                    10,5 Zeepsop
                    9,5 Bleekwater
                    8,5 Zeewater, darmsap
                    7,5 Eieren
                    7,4 Menselijk bloed
                    7,0 Gedestilleerd water (Neutraal)
                    6,7 Melk
                    6,5 Speeksel
                    6,0 Regen, urine
                    5,0 Licht zure regen
                    4,5 Tomaten, druiven
                    4,0 Zure regen, tomatensap
                    3,0 Consumptieazijn, bier, wijn, zuurkool
                    2,8 Cola
                    2,0 Maagzuur, citroensap
                    1,0 Zwavelzuur, accuzuur
                    0,0 Zoutzuur
                    pH Zuur

                    Comment


                      #11
                      Re: Meten is weten

                      Die informatie is gegapt van http://nl.wikipedia.org/wiki/PH .

                      Volgende keer even de bron vermelden.

                      Comment


                        #12
                        Re: Meten is weten

                        ooh sorry Blani, ik wist niet dat dat moest. Mijn excuus

                        Comment


                          #13
                          Re: Meten is weten

                          Even hier op inhaken/vraagje.
                          Als je de EC van water uit de kraan pakt welke bv rond de 0.6 of 0.7 zit, dan hoog je deze bv op tot 1.8.
                          Wat gebeurt er als je osmose/demi water pakt met een EC 0.1< . Deze kun je veel hoger opvoeren met de (gewenste) voeding. Zo hebben je planten veel meer voeding tot hun beschikking met dezelfde EC.
                          Hiermee bedoel ik geen hogere EC, want met een hogere EC krijg je osmose in de negatieve zin en trek je de plant juist leeg. Met een lage EC zuigen ze zich juist vol en heb je veel transport van water (en dus mineralen).

                          Maar als je dus water pakt welke bijna geen geleiding heeft en deze gebruikt om voeding te geven zou je dan niet meer voeding kunnen geven? Of iig beter als je de 'perfecte' voeding geeft voor de plant en er van uit gaat dat je de mineralen uit de kraan niet echt nodig hebt. (Zo is cl niet nodig maar toch in relatief 'grote' mate aanwezig aangezien het een hoge EC waarde geeft.)

                          Denken jullie dat het nut heeft? Moet het eigenlijk eens bij 1-2 plantjes proberen (alleen een beetje dure grap tenzij ik meteen 100l kan kopen voor weinig).

                          Comment


                            #14
                            Re: Meten is weten

                            Pittige vraag! Ik denk van niet, in normaal grondwater of regenwater zitten vaak nitraten of sulfaten. De plant zal wel afgestemd zijn op een 'niet 100% gevuld' voedingswater. Als ik er zo over nadenk, zou bij verzadigd water, de wortel juist H2O gaan afstaan om in balans te blijven, iets met osmose. Omdat binnenin de plant de EC veel lager ligt. De kunst zit hem namelijk niet in zoveel mogelijk voeden, maar geven wat de plant echt nodig heeft.

                            maar een eenzijdig/feitelijk antwoord heb ik niet.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Meten is weten

                              Ik zit zelf ook met dit probleem/vraag en heb een osmose apparaat besteld om de EC van het water wat te verlagen.

                              Zo'n ding kost een paar tientjes, dus ik dacht ik probeer het eens.

                              Ik las een laboratorium verslag van het waterbedrijf. Volgens hun zit alles binnen de norm, maar volgens de lijst zit er toch een hoop zooi in waarvan ik me afvraag of de plant daar wat mee kan. Of dat ik die zouten dan niet beter kan vervangen door voeding.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X