Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onderste bladeren verkleuren en vallen af

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onderste bladeren verkleuren en vallen af

    Korting op 420shop
    Hey iedereen,

    Ik ben bezig aan een eerste autoflower kweek, die je hier kan volgen. Het ijn 2 auto Amnesia's onder een 300W Viparspectra LED. We zijn vandaag exact aan week 6 en zoals je kan zien heb ik een paar bladproblemen. De afgelopen week kregen ze voor het eerst bloeivoeding, eerst 2ml op 1 liter, daarna 5 ml op 1 liter.

    De onerste blaadjes van 1 plant waren al een beetje gelig aan het worden, maar ondertussen waren ze zo droog en bruin dat ze daarnet uit elkaar vielen tussen mijn vingers. De grote bladeren erboven beginnen ook 1 voor 1 te verkleuren. De andere plant had in eerste instantie geen problemen, maar zoals je ziet beginnen die bladeren ook al te verkleuren en de bladpunten bruin en krom te worden.

    Ik heb geen enkel idee wat hier het probleem kan zijn. Teveel of te weinig voeding? Toch te vroeg met bloeivoeding begonnen?

    Zou iemand me aub snel kunnen helpen voor de situatie uit de hand begint te lopen?



    Plant 1



    IMG_20170812_152232.jpgIMG_20170812_152251.jpgIMG_20170812_152303.jpgIMG_20170812_152409.jpg



    Plant 2



    21.jpg22.jpg23.jpg

    #2
    plant ziet er prachtig uit niks aan de hand,de onderste zijn ook de oudste blaadjes,niks aan de hand als die uitvallen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #3
      Is dit nog altijd niks om me zorgen over te maken? Planten zijn in week 7 en de onderste blaadjes blijven verkleuren en verdorren, heb er al een stuk of 4 verwijderd maar de verkleuring gaat verder naar boven. Kan misschien zijn omdat ze geen licht meer krijgen? Ook aan de bovenste blaadjes zitten kleine verbrande tipjes nu.

      1.jpg2.jpg4.jpgIMG_20170820_184801.jpg3.jpg

      Comment


        #4
        Wat geef je nu aan voeding?
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          1 theelepel alga bloom op 1 liter water. Geef ze elk een halve liter per 24 u. Leek me nogal veel maar als ik langer wacht hangen ze vaak al slap.

          Comment


            #6
            Til de potten eens op voor het water geven, licht of zwaar?
            Er zijn meerdere oorzaken waardoor het blad wat kan hangen.

            Ik vind een halve liter water wel veel, maar sommige ge planten drinken gewoon veel.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Bij 1 van de 2 planten blijven er bladproblemen. Bladpuntjes hangen in een "klauw", bladeren blijven verkleuren en vallen af, dus volgens mij is het een stikstofvergiftiging. Die plant heeft de laatste 2 dagen enkel water gekregen, ik hoop dat dat de boel wat onder controle houdt, verder heb ik geen probleem wat het zou kunnen zijn.

              Hieronder enkele foto's, in mijn kweekverslag staan er nog meer. Alvast bedankt voor de reacties!

              2.jpg3.jpg6.jpg9.jpg

              Comment


                #8
                ik heb het zelfde probleem bij 1 van men planten, ik dacht dat ik gelezen had een te kort aan nitrogen (stikstof) maar ik ben een totale leek op het vlak van planten haha, zelf bezig met men eerste kweekje

                Comment


                  #9
                  Tja als je potten niet optilt kan ik niets uitsluiten..
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment

                  Bezig...
                  X