Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele + afstervende bladeren tijdens de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Voor de groei heb ik de terra grow van plagron , maar deze heb ik nog niet gebruikt.
    Ik had voor de volgende ronde , 4 AFjes ga ik voor 18L potten daar heb ik al uit geleerd !
    PH meter heb ik liggen alsook de PH-min van plagron , maar om nu nog ineens te gaan afzuren zal dat dan niet voor stress zorgen ?

    Comment


      #17
      Je zou een pH bodemmonster kunnen maken en uit de ervaring ervan bijleren? Maar inderdaad, ik zou niet corrigeren. Wel gewoon afgezuurd water geven.
      Je kan ook eens met bruiswater er door gaan om het substraat terug om te woelen en de wortels te reinigen.

      Probleem is nu, nu moet je in theorie een EC monster nemen en daarop je voeding aanpassen.
      Als je dat vanaf 2 weken leeftijd opvolgt en wekelijks opdrijft heb je daar een schematisch overzicht op. Dan weet je aan hoeveel EC je zit, hoeveel er verbruikt is/niet verbruikt is en dan kan je daarop uw voeding aanpassen.

      Ik denk dat vooral uw medium opgebruikt is. Ik werk met een bodemverbeteraar die "meteen" opneembaar is.

      Meten is misschien niet nodig op aarde, maar in dit geval dus wel he.
      Daarom werk ik liever preventief met een heel oog op een schema.

      Comment


        #18
        Ik zal eerst eens en keertje bruiswater geven en dan zien hoe het verder loopt !
        maar allemaal al bedankt voor de tips !

        Comment


        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Last edited by Organisch; 10 October 2017, 22:12.

        #19
        Google eens op calciumtekort. Je geeft enkel regenwater? Was je je ph aan het meten? Al de waterbeurten die je tot nu toe gedaan hebt met voeding gaan net iets te zuur geweest zijn. Regenwater bevat geen mineralen en geen calcium, wat wel in kraanwater zit. Best meng je dus je regenwater met op zijn minst 1/3de kraanwater om de ph wat omhoog te halen. Bruiswater geven zou ik zeker niet doen. Je grond gaat al wat te zuur zijn, bruiswater heeft een ph van 4 of net iets lager. Een douche met water met ph van 4 gaat die grond niet meer kunnen bufferen. Zo ga je zeker blokkades oplopen, je kweekt op de terra lijn he. Ph is belangrijk.

        Dus kraanwater bij het regenwater voor wat mineralen en calcium, zeker bij de waterbeurten met voeding. Vandaar verder kijken wat ze nodig hebben. Maar uw ec is nog hoog genoeg met die donkergroene bladeren en verbrande bladpunten.

        Comment


        • aiightt
          aiightt commented
          Editing a comment
          Ja ik geef enkel regenwater , ik heb enkel de plagron terra bloom gebruikt maar daar ben ik mee gestopt omdat ik de oorzaak niet wist van het vergelen van de bladeren , ik zal het allebei eens proberen. om de kerk in het midden te houden ja mijn bladeren net boven het scrognet zijn inderdaad nog donkergroen en hier en daar zijn er inderdaad verbrande bladpuntjes. maar deze worden stilletjes aan ook wat bleker en uiteindelijk worden die ook geel net zoals de rest.

        #20
        Dat is pH 6 (Spa) en pH 7 Chaudefontaine.
        Waar haal je vandaan dat bruiswater een pH van 4 heeft? Dat drinkt toch geen mens op?
        Ik geef wel toe dat het een nineties middel is. Maar er zitten wel meer mineralen in dan kraantjeswater. Dus die magnesium en calcium zitten er ook bij.

        https://www.cnnbs.nl/spa-rood-voor-extra-co2/

        Koolzuurhoudend water Koolzuurhoudend water zoals Spa Rood wordt gemaakt door CO2 in H2O (water) op te lossen. Het CO2 en de H2O reageren met elkaar en er komt koolzuur (H2CO3) in het water. Koolzuur is niet erg stabiel en valt snel weer uit elkaar, en zo komen er CO2 gasbellen vrij. Wanneer je Spa Rood bij de wortels aan planten geeft, zullen deze wel profiteren, maar er is een nadeel: het goedje verhoogt namelijk aanzienlijk de pH waarde, waardoor het vooral goed is voor planten die van een basische (hoge pH) wortelomgeving houden. Je zou dit effect eventueel wat kunnen tegengaan door Spa Rood af te wisselen met gewoon afgezuurd water.
        Het omgekeerde van wat U zegt over het bruiswater is dus waar.
        Wel raadde ik aan dat water af te zuren want pH 7 is tien maal zoeter dan pH 6. Meeste bruiswater is pH 7 en daarom moet je dat dus afzuren.

        Als hij een pH bodemmonster neemt kan hij zijn totale waarde in het water daarmee aanpassen en het substraat terug stabiliseren. Maar dan doe je wel best meer dan 1 meting waaruit je een gemiddelde berekent. De uitkomst van de pH zou wel helpen in dit onderwerp?
        Last edited by Organisch; 10 October 2017, 23:58. Reden: toevoegingen

        Comment


          #21
          Ik zou toch maar eerst is die ph meten van spa rood. Wat ik vind ik op google varieert van 3,8 tot 4,1. Desnoods haal ik mijn meter nog is boven. Hou rekening met de logaritmische schaal van ph. 4 is veel en veel te zuur. Maar het zijn jouw planten natuurlijk. Je moet de kerk niet in het midden houden als het een probleem gaat opleveren en dat zal het doen. Er wordt aangeraden af te zuren naar 6. 4 is dan hoeveel keer zuurder op die schaal?

          Comment


          • Organisch
            Organisch commented
            Editing a comment
            Ik ga nu Spa kopen en meten

          #22
          Geen Spa Rood. Chaudefontaine genomen en beowulf

          Comment


            #23
            Ik heb even de ergernisfunctie uitgzet op mijn forum, speciaal voor jou aiight. Organisch zegt: dat drinkt toch geen mens op en plaatst een link naar een artikel dat zijn gelijk bewijst. Een artikel op een site die door niemand gecontroleerd wordt. Was dat het vroegere rollingstoned? Wat zei ik? Dat hij links ging posten naar rollingstoned waar er mensen zo'n artikels schrijven waarin ze beweren dat in de winter wiet kweken, op hun vensterbank. En hij negeert de 10 tallen andere sites (van tandartsen oa) waar op staat dat spa rood een ph heeft van 4.
            Eerst dit. Niemand drinkt dat toch op? Cola heeft een ph onder de 3, wordt typisch aangehaald als voorbeeld van een sterk zuur. Dus dat getuigt er al van dat hij er niks van kent. Dan het volgende. Ik heb net mijn voltcraft ph meter in het zachte bruiswater van de aldi gestoken en die leest 5,11 af. Ongeijkt, jaar in de kast. Mijn PH4 vloeistof leest hij als 4,4. Dus dat bruiswater zit sowieso onder de 5. Veels te zuur. Dus aub, zet je planten niet in een emmer bruiswater omdat 1 iemand u dat aanraadt die er niks van blijkt te snappen. Meng je regenwater met kraanwater en bekijk het van daar. Zorg dat je met de terra lijn de correcte ph hebt. Regenwater zit op het randje, die paar druppels terra maken het zuurder. Je brengt de ph automatisch naar omhoog met kraanwater, dat zit doorgaans rond de 8.
            En nu gaat mijn ergernisfunctie terug aan, ik verdraag dat maar een paar minuten per dag meer. Dag organisch. Oh, en kom straks niet beweren dat de spa die je gekocht hebt een ph heeft van 7. Thanks. Er zijn er nog met een ph meter.

            Comment


            • Organisch
              Organisch commented
              Editing a comment
              zeg kerel, als ik mijn fout toegeef moet je niet verder onnozel doen he.

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Heb ik je geprikkeld, organisch?

            • Organisch
              Organisch commented
              Editing a comment
              Geprikkeld zou een groot woord zijn. Ik dacht werkelijk dat bruiswater niet zo zuur zou zijn omdat ik Spa plat met pH 6 al zuur vond (om te drinken). Iedere graad minder is ongeveer tien keer zo zuur dus mijn logica heeft mij bedrogen. Ik heb wel geleerd dat bruiswater daarom de ideale pH- is. Of is het beter af te zuren met speciale productjes? Er staat hier op mijn pH- "corrosive" (bijtend).

            #24
            Ja ik merk enkele spanningen tussen jullie maar hou me er mooi buiten
            ik sta open voor alle tips & tricks
            is het goed als ik 1 a 2 dagen enkel kraan met regenwater geef zonder Bloom ?

            Comment


              #25
              Allemaal goed jom. Met die mengeling kan je niks verkeerd doen. Ze krijgen de calcium binnen die ze nu wsl ontbreken. Regenwater is zacht water, zit amper iets van calcium in. Paar dagen afwachten en dan zie je maar weer.

              Comment


                #26
                Aiightt bedankt allemaal !

                Comment


                  #27
                  Als je nou een pH meter hebt, dan ga je toch eerst eens meten wat je ze al die tijd hebt gegeven ?
                  Maak je drankje zoals je altijd gedaan hebt, en als je klaar bent hang je de meter erin.

                  Ik denk dat de pH niet de oorzaak is.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #28
                    Ik heb de PH gemeten en deze is 6.5 , ik geef nu 1 week regenwater met kraanwater maar ik merk nog steeds dat de bladeren geel worden en daarna gewoon afsterven , ik heb ze nu al een hele tijd geen voeding meer gegeven. Dus nu ben ik een beetje ten einde raad

                    Comment


                      #29
                      Te nat? Heb je nu eerst uw medium wat droger laten worden alvorens je daar regenwater met leidingwater op goot?
                      Heb je een foto van uw potgrond en plant langs vooraanzicht aub.

                      Comment


                        #30
                        Ja ,als ik 1 dag geen water geef hangen de bladeren er echt triestig bij , zal direct foto' maken , t'is wel met HPS licht want de lamp is net opgesprongen

                        Comment

                        Bezig...
                        X