Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele + afstervende bladeren tijdens de bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Zou het niet kunnen dat uw medium door het licht/luchtcirculatie te snel uitdroogt en daardoor de problemen begonnen zijn? (Opstapeling zouten van voeding)
    Elke dag water geven lijkt mij toch wat veel, maar misschien ben ik daar te onervaren in om dergelijke uitspraken te doen.

    Comment


      #32
      Hier paar foto's maar t'is met HPS aan dus volgens mij zie je er geen ruk op , anders neem ik er morgen zonder de lamp
      Maar als ik opstapeling van zouten zou hebben , dan is het toch na meer dan 6 dagen enkel water er toch uitgespoeld ? of vergis ik mij daar in ?
      Ja t'is mijn eerste kweek dus ik leer dagelijks bij :p
      Attached Files

      Comment


        #33
        Als het er niet langs onder uitgekomen is, is het blijven steken. De ene zegt dat je niet mag spoelen op aarde, maar ik denk dat je dat in sommige gevallen beter wel doet. Zeker wanneer je mineraal voedt en uw water verdampt sneller dan de plant voeding op kan nemen. 1 + 1 = 2.
        Ik vind ze er nu ook niet zo slecht uit ogen. Misschien is het omdat de foto langs een andere hoek getrokken is en de lamp aan is.
        Als ik zou scroggen zou ik ook geen bladeren en toppen onder mijn net laten maar alles eraf halen.

        Ik zou in uw geval uitgespoeld hebben met water en PowerZyme. Maar dan tot het er langs onder goed is uitgekomen. Als dat dan opgedroogd was nog eens spoelen en dan pas terug voeding geven. PowerZyme is echt geen slecht product zoals men hier durfde beweren. Maarja, wie ben ik

        Comment


        • Organisch
          Organisch commented
          Editing a comment
          Hier is een teelt gaande op hydro met Hesi PowerZyme in het dieet. Wedden dat die man geen geel blaadje gaat hebben? Je kan in de zoekfunctie eens "powerzyme" typen en de ervaringen van telers zo lezen. Ook ik heb geen enkele problemen meer ervaren sedert ik overstapte naar Hesi.
          http://www.wietforum.nl/topic/123770...to-grow-build/

        #34
        het is er altijd netjes onderuit gelopen en nu is het gewoon water geven tot ik merk dat er en heel klein plasje onderin ligt en dan stop ik gelijk met water geven

        Comment


          #35
          Kan zijn dat ik scheel zie..
          Maar ligt het nu aan de foto of staat ze er effectief beter bij als de foto in de openingspost?

          Comment


            #36
            ik heb ondertussen ook al wat erg vergeelde bladeren weggehaald , ik had wel de indruk dat het met dat regen + kraanwater beter ging , maar de bladeren blijven vergelen en afsterven
            maar je kijkt niet scheel

            Comment


              #37
              Wel als je de indruk hebt dat de plant er beter bij kwam te staan, is die mogelijkheid er zeker. Zijn het nieuwe bladeren die vergelen of bladeren die al reeds verkleurden? Goed opletten nu of er nog verdere vergeling plaatsneemt indien het geen nieuwe bladeren waren.

              @Iedereen: Zou hij dan nu al geen bloeivoeding mogen beginnen geven en zien of er geen nieuwe bladeren vergelen?

              Comment


                #38
                het zijn nieuwe bladeren die vergelen

                Comment


                  #39
                  De reden waarom er ni gespoeld wordt op aarde is duidelijk. De aardkluit verandert in een klomp lood bij wijze van spreke. Je verstikt de wortels en die gaan rotten. Het is een laatste redmiddel voor extreme verbranding, iets wat er hier niet gaande is. Coco's is licht van structuur en kan je nat zetten, aarde niet. Dus nee, niet spoelen op aarde.

                  Als het effectief ca gebrek was wordt dat wel verholpen, maar je mag dan ook stilaan wat voeden tussendoor. Ik gebruik in zo'n situatie wat fishmix, kan je niets verkeerd mee doen.

                  En bijgevoegd een foto van geoogste plant. Alles wat lichtgroen is zat onder het net. Dat zou je dus weggeknipt hebben...

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #40
                    Dan zal ik morgen een keertje bloei voeding geven Ik zal blij zijn als ik dat er nog af kan halen !

                    Comment

                    Bezig...
                    X