Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem in de tropen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem in de tropen

    Korting op 420shop
    Hallo mensen,

    Ik zit in het buitenland en heb een probleem met mm autoflowers op het moment. Ik kan niet direct beestjes vinden en gebruik ook geen bestrijdingsmiddelen of iets dergelijks. Ik dacht aan slakken, maar die zie ik ook niet in de omgeving. Heeft iemand een idee?
    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ja dat zijn toch duidelijk beestjes. Het is niet omdat je ze niet ziet dat ze er niet zijn. En wsl idd slakjes oid.

    Comment


      #3
      Mineervlieg.

      https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Mineervliegen
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4


        Met een naald kun je ze uit het blad peuteren.
        Ze zitten aan de breedste kant van de gangen, omdat ze steeds dikker worden naarmate ze meer bladmoes eten.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          inderdaad, het zijn mineervliegen. Bedankt voor de indentificatie.
          ik heb wat biologisch bestrijdingsmiddel hier. En ik zal de bladeren een goed bekijken of ze er nog inzitten. Ze hebben schijnbaar maar een levensduur van 2 weken. De bron vinden is natuurlijk ideaal...
          Bedankt voor de reacties!

          Comment


            #6
            De bron :

            mineer1.JPG






            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Ik adviseer altijd Neem Olie voor beestjes. Het is niet goedkoop, maar is 100% naturel, veroorzaakt geen problemen voor de plant, en werkt goed. Maar niet op de buds spuiten!

              Comment


                #8
                Ook ik heb er nu last van, ziet er hetzelfde uit. Tropen kolder zeker...moet maar eens achter die olie aan. 20190813_184033[1].jpg

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Met dat blad eraf halen heb meer schade gedaan dan die larven heh
              Bezig...
              X