Bruine vlekjes op bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Madamecocos
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2018
    • 7

    #1

    Bruine vlekjes op bladeren

    Korting op 420shop
    Ik heb op sommige bladeren bruine vlekjes zoals je kunt zien op de bijgevoegde foto’s het zijn er maar enkele en ga overmorgen de 8e week in het gaat hier om amnezia die ik kweek. Ook zal ik al een 2 weken geleden sommige bladsteeltjes paars worden maar dat heb ik nog steeds niet opgelost. Wiet toppen groeien overigens goed wat zou dit voor tekort of iets kunnen zijn?
    Last edited by Madamecocos; 16 May 2018, 23:30.
  • Madamecocos
    Stekje
    Nieuw Lid
    • May 2018
    • 7

    #2
    Dit zijn de foto’s
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • highflyin
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Jun 2014
      • 345

      #3
      Ik zie maar een foto

      Comment

      • Meglow
        Expert Grower
        MemberLucky Member
        • Jun 2011
        • 1374

        #4
        Weinig om op te varen hier. Op je naam afgaand kweek je op cocos, dus ik denk zelf een Calcium/Magnesium gebrek....

        Comment


        • Madamecocos
          Madamecocos commented
          Editing a comment
          Oké en en waar moet dat in zitten dan?
      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Yep, dat, of pH fluctuaties.
        Die pH moet wel elke dag hetzelfde zijn.

        Wat heb je allemaal gegeven, hoeveel, en welke pH ?

        Terzijde:
        Blaadjes horen aan de plant.
        Eraf halen als er een probleem is, is niet zo handig.
        De plant heeft nog steeds het probleem dus nu gaat ze andere bladeren aanspreken.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Madamecocos
          Madamecocos commented
          Editing a comment
          PH is constant 5.8 heb ook een betrouwbare meter van bluelab die ik regelmatig eik. Geef als basis A&B Coco forte van bionova, nu heb ik als toevoeging PK13/14 en ben nu net gestart met superthrive sinds eind van de week en PK moet ik volgende x niet meer geven. Gebruik ook constant the missing link 1x per week bij een voedingsbeurt zou niet weten waar dat calcium tekort van zou moeten komen zit nu in week 8 en EC is 1.8
      • Madamecocos
        Stekje
        Nieuw Lid
        • May 2018
        • 7

        #6
        PH is telkens hetzelfde 5.8
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Meglow
          Expert Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2011
          • 1374

          #7
          Ik heb ooit tomaten gekweekt op cocos en had daarbij cal/mag problemen. Als je zoekt op 'cocos calcium magnesium' dan kom je heel wat draadjes op internet tegen van kwekers die hier tegenaan lopen. Als je pH te laag is dan kan dit ook gebeuren.
          Wellicht ook handig als je een foto plaatst van je plant, dan kunnen we mogelijk beter inschatten wat je probleem zou kunnen zijn.

          Comment

          • Madamecocos
            Stekje
            Nieuw Lid
            • May 2018
            • 7

            #8
            Hier nog wat foto’s van de plantjes in zijn geheel
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment

            • Madamecocos
              Stekje
              Nieuw Lid
              • May 2018
              • 7

              #9
              Het zijn vooral de bovenste bladeren die krullen ook heel lichtjes omhoog en daar zitten die rare vlekjes op

              Comment

              • Madamecocos
                Stekje
                Nieuw Lid
                • May 2018
                • 7

                #10
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Madamecocos
                  Madamecocos commented
                  Editing a comment
                  Dit zie ik ook nog bij een blaadje, iemand due zeker weet wat me plantjes tekort komen?
              • Madamecocos
                Stekje
                Nieuw Lid
                • May 2018
                • 7

                #11
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                • Meglow
                  Expert Grower
                  MemberLucky Member
                  • Jun 2011
                  • 1374

                  #12
                  Denk dat ze het bovenin wat warm hebben en verder zie ik verschillende tekorten. Durf niet te zeggen wat de oorzaak is...
                  Zo te zien foxtailen je toppen al, dus heel lang duurt het volgens mij niet totdat je kunt oogsten. Ik zou het gewoon ff uitzingen als ik jou was... een zeer bedreven grower als LR2 krijgt zelfs problemen op cocos (ander draadje), dus misschien volgende keer een ander medium kiezen(?).

                  Comment

                  • roller
                    T.H.C. Master
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2010
                    • 543

                    #13
                    ben jer al uit ?

                    Comment

                    • QnQ
                      Godlike Grower
                      Lucky Member
                      • Sep 2010
                      • 26093

                      #14
                      Die moeten nog wel even denk ik, ze zijn nog best mager voor amnesia.
                      Bloeiweek 8 bedoel je week 8 12/12 of bloeien ze ook echt al 8 weken.
                      De bloei tellen we normaal vanaf ze ook echt gaan bloeien, dat kan best 2-3 weken na omschakeling zijn.

                      Anyways... ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen.
                      Ik denk dat je met een aantal dingen scheef zit, temperatuur, ventilatie, licht en voeding.
                      Misschien ook wel met de plantjes, zijn het stekken of uit zaad ?

                      Kokos is een erg makkelijk medium zegt men.
                      Als er iets fout gaat, dan maak je een basis watertje aan, met EC 1.2 en pH 5.8 en dan ga je dat door de potten spoelen tot je ongeveer dezelfde waardes in je drain hebt. (wat onderuit de potten komt)
                      Dan heb je in ieder geval het gedeelte voeding weer rechtgetrokken en kan je de volgende dag -met een aangepast schema- weer verder gaan.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...