Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekjes op bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekjes op bladeren

    Korting op 420shop
    Last edited by Madamecocos; 16 May 2018, 23:30.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Ik zie maar een foto

      Comment


        #4
        Weinig om op te varen hier. Op je naam afgaand kweek je op cocos, dus ik denk zelf een Calcium/Magnesium gebrek....

        Comment


        #5
        Yep, dat, of pH fluctuaties.
        Die pH moet wel elke dag hetzelfde zijn.

        Wat heb je allemaal gegeven, hoeveel, en welke pH ?

        Terzijde:
        Blaadjes horen aan de plant.
        Eraf halen als er een probleem is, is niet zo handig.
        De plant heeft nog steeds het probleem dus nu gaat ze andere bladeren aanspreken.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Madamecocos
          Madamecocos commented
          Editing a comment
          PH is constant 5.8 heb ook een betrouwbare meter van bluelab die ik regelmatig eik. Geef als basis A&B Coco forte van bionova, nu heb ik als toevoeging PK13/14 en ben nu net gestart met superthrive sinds eind van de week en PK moet ik volgende x niet meer geven. Gebruik ook constant the missing link 1x per week bij een voedingsbeurt zou niet weten waar dat calcium tekort van zou moeten komen zit nu in week 8 en EC is 1.8

        #6
        PH is telkens hetzelfde 5.8
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          Ik heb ooit tomaten gekweekt op cocos en had daarbij cal/mag problemen. Als je zoekt op 'cocos calcium magnesium' dan kom je heel wat draadjes op internet tegen van kwekers die hier tegenaan lopen. Als je pH te laag is dan kan dit ook gebeuren.
          Wellicht ook handig als je een foto plaatst van je plant, dan kunnen we mogelijk beter inschatten wat je probleem zou kunnen zijn.

          Comment


            #8
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #9
              Het zijn vooral de bovenste bladeren die krullen ook heel lichtjes omhoog en daar zitten die rare vlekjes op

              Comment


                #10
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                • Madamecocos
                  Madamecocos commented
                  Editing a comment
                  Dit zie ik ook nog bij een blaadje, iemand due zeker weet wat me plantjes tekort komen?

                #11
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #12
                  Denk dat ze het bovenin wat warm hebben en verder zie ik verschillende tekorten. Durf niet te zeggen wat de oorzaak is...
                  Zo te zien foxtailen je toppen al, dus heel lang duurt het volgens mij niet totdat je kunt oogsten. Ik zou het gewoon ff uitzingen als ik jou was... een zeer bedreven grower als LR2 krijgt zelfs problemen op cocos (ander draadje), dus misschien volgende keer een ander medium kiezen(?).

                  Comment


                    #13
                    ben jer al uit ?

                    Comment


                      #14
                      Die moeten nog wel even denk ik, ze zijn nog best mager voor amnesia.
                      Bloeiweek 8 bedoel je week 8 12/12 of bloeien ze ook echt al 8 weken.
                      De bloei tellen we normaal vanaf ze ook echt gaan bloeien, dat kan best 2-3 weken na omschakeling zijn.

                      Anyways... ik denk niet dat je er heel veel aan kan doen.
                      Ik denk dat je met een aantal dingen scheef zit, temperatuur, ventilatie, licht en voeding.
                      Misschien ook wel met de plantjes, zijn het stekken of uit zaad ?

                      Kokos is een erg makkelijk medium zegt men.
                      Als er iets fout gaat, dan maak je een basis watertje aan, met EC 1.2 en pH 5.8 en dan ga je dat door de potten spoelen tot je ongeveer dezelfde waardes in je drain hebt. (wat onderuit de potten komt)
                      Dan heb je in ieder geval het gedeelte voeding weer rechtgetrokken en kan je de volgende dag -met een aangepast schema- weer verder gaan.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment

                      Bezig...
                      X