Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Steeds meer lichtere/gele bladeren en paarse stelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Wat krijgen ze overigens? Kraan of regenwater? En indien kraanwater, wordt dat afgezuurd?

    Ik zal maar voor de 36ste keer antwoorden dat ik nooit problemen gehad heb met bloeivoeding en gele bladeren met minerale voeding. En dat was dan PK 13-14, dus niks van N meer. Knalgroene bladeren tot op het einde. PK13-14 van bio nova van het begin van de omschakeling naar 12-12 tot twee weken voor oogst. Waarom had ik dan geen gele bladeren? De keren dat ik groeivoeding meegegeven heb kan ik op 1 hand tellen. Wel overgepot na 4 weken van lightmix naar batmix. Geen geel blad te zien, jaren aan een stuk. Zal de foto's eens gaan zoeken als ik die nog kan terugvinden.

    Ik gebruik deze topics om terug minerale voeding aan te raden zodat je weet wat je geeft. Dan zijn die problemen er ook niet. Tis altijd bij bio voeding dat je het ziet, en tis een trend van de laatste jaren.

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Dat kwam misschien omdat je die bio voeding gaf alsof het minerale voeding was?
      Een tijdje niks geven en bij de eerste tekenen beginnen voeden?
      Bio voeding geef je als er nog niks te zien is op de plant. Zo gauw je problemen gaat zien ben je met bio voeding te laat.

    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Nee, op voorhand. En ergens anders zag ik je posten Q, dat je dacht dat het een dagje of twee duurt eer de voeding op te nemen is. Dan zou dat niks mogen schelen met minerale he, op die ene dag zal het niet steken. Eens omgezet is voeding voeding. Ik begin echt te denken dat het in de meeste gevallen gewoon nooit opneembaar wordt en vandaar de problemen. Dat in combinatie met puur kraanwater dat niet meer wordt afgezuurd.

    #17
    Help! Ik zie zojuist dat er er meeldauw zit op twee van mijn planten.... Kan ik de bladeren nu het best verwijderen?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #18
      Ik heb de planten nu ondergespoten met SBPI. Dat is nu jammergenoeg op. Ik moet zsm een ander middeltje ergens vandaan halen. Ik voel me erg dom dat ik hier nu pas achter kom. Ik zag een paar dagen geleden deze witte vlekjes al, maar omdat de meeldauw er zo makkelijk af te halen was, dacht ik als beginner dat het niet veel kwaad kon.

      Wat kan ik nu het best gebruiken, Exact of Silinal? Of is elk middel in het tuincentrum tegen meeldauw voldoende?
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #19
        beowulf van welk merk voeding maak jij gebruik dan? Alleen bio nova?

        Comment


          #20
          Alles door elkaar. Maakt niet uit, zolang je maar afzuurt. Dat was nu toevallig bio nova in die tijd. Ik gebruikte regenwater, zal dat nu weer gaan doen. En ik schakel nu ook terug over op minerale voeding omdat die direct wordt opgenomen. Bij biologische weet je dat niet. Ooit verbrande bladpuntjes gezien bv? Ik begin meer en meer te denken dat onze potten (doorgaans max 18 liter) te klein zijn voor biologische voeding. Het gaat enorm vaak fout.

          Comment


          • Wiu
            Wiu commented
            Editing a comment
            Met welke techniek zou jij afzuren, stel je zou geen regenwater gebruiken? Ik heb ook geprobeerd regenwater op te vangen, heb de planten toen een paar dagen regenwater kunnen geven maar daarna was het weer op. Ik kom niet zo makkelijk aan 50 liter regenwater..

          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Ik gebruikte soms dat limoensap van de aldi Dat had een ph van rond de 2,5. Wat je ook geeft en wat er ook beweerd wordt door de bio voeding fabrikanten, wiet staat liefst in licht zure grond en die weken en weken aan kraanwater doen daar geen deugd aan.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Wiu, beowulf het schijnt dat je ook met appelazijn kan afzuren.
        Bezig...
        X