Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Steeds meer lichtere/gele bladeren en paarse stelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Steeds meer lichtere/gele bladeren en paarse stelen

    Korting op 420shop
    Sinds ongeveer een week is het me opgevallen dat mijn planten steeds meer gele bladeren beginnen te krijgen en ook verkleuren de bladstelen naar paars. Bijgevoegd foto's van 2 planten die hier het ergst door getroffen zijn. Ik dacht dat het misschien ligt aan de forse temperatuursdaling en flinke regen van afgelopen tijd (ik heb de wietplanten tijdens regen zo veel mogelijk onder een afdakje gezet, maar ze hebben wel minstens 2 nachten onverwachts in de regen gestaan). Maar ik heb gelezen dat dit kan ontstaan door veel verschillende redenen, en daarom kom ik er niet uit wat de oorzaak precies is, en hoe ik dit nu het beste aan kan pakken om te voorkomen dat dit probleem erger wordt.
    Attached Files

    #2
    En geef je voeding of niet en heb je al voeding gegeven en hoeveel en waar staan ze in en hoeveel
    Altijd lekker om te weten.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik geef biobizz groei en bloeivoeding, 1 ml per liter. Heb door de regen afgelopen tijd niet elke dag zelf water gegeven, afgelopen paar droge dagen 1600 ml per plant. Ze staan in 60l speciekuipen met 20% biobizz all mix aarde en 80% universele potgrond.

    #3
    Als ze nat staan moet je geen water geven, zo simpel is het.
    En of je nou 1600ml geeft, of 1500 of 5000 zegt me niks.
    Dat is helemaal afhankelijk van hoeveel je plant nodig heeft en dat is elke dag anders bij buiten kweken.

    Als je in grote kuipen kweekt zou een tensiometertje ideaal zijn.
    Misschien iets voor volgend jaar?

    1ml groei-Voeding lijkt me ook wat krap.
    Volgens mij laten ze een stikstoftekort zien dat al enkele weken gaande is.
    ---Mits ze niet te nat staan, want daar heb je alleen zelf inzicht in.

    Bloeivoeding geef je ook, maar ik zie nog bijna geen toppen, of zitten m'n ogen nog 'n beetje dicht?

    Tegen regen kan je ook alleen de pot afdekken als ze niet vol in de toppen staan.
    De plantjes zelf kunnen wel tegen water.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Ik heb geen metertjes, dit zal ik volgende keer wel aanschaffen. Ik ga er niet vanuit dat ze te nat staan, maar hoe kan ik dit zeker weten zonder meters? Kan ik maar het beste even paar dagen geen water geven at all? Ik had expres minder water dan eerst gegeven (eerst altijd 2 liter toen de temperaturen nog hoger waren) en om de dag ipv elke dag. Alleen weet ik dus niet precies hoeveel regen ze hebben opgevangen, maar dat is nu al weer bijna een week geleden.

      Er werd mij verteld dat bloeivoeding toegediend moest worden vanaf de 2e week bloei, en ze staan nu al bijna 3 weken in de bloei. Toch nog maar even wachten er mee?

      Te weinig groei voeding gegeven? Ik deed expres 1ml per liter omdat ik liever safe speelde. Dan maar 2 ml per liter gaan geven? Zou dat het probleem oplossen?

    #4
    Dat gele blad wordt nooit meer groen. Elk blaadje wat een beetje geel is gaat er af vallen komende tijd.

    Ik kan niet zien hoever ze in bloei staat. Daarvoor moet je naar de bovenste toppen kijken.
    Groei wat verhogen zou ik zeker doen.

    Of ze te nat staan, gheheh.....probeer die kuip eens op te tillen.
    Hernia = te nat
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Oke dat over de gele bladeren is spijtig om te horen sinds het er nu best wat zijn. Maar het zijn gelukkig niet de bladeren waar de bloemen aan bloeien. Als ik zorg dat dit probleem niet toeneemt, is het dan een erge hindrance voor de bloei van mijn plant dat er wat bladeren afgevallen zijn?

      Ik ben straks thuis dan zal ik even tillen en een foto maken van de bovenste toppen.

    #5
    Hierbij een foto van de bovenste toppen van 1 plant. Ik heb de pot geprobeerd op te tillen, maar het ging even moeizaam als normaal (60l aan aarde weegt best wat) en daarom denk ik niet dat het een wateroverschot is. Ik heb ook tot zo diep mogelijk in de aarde gevoeld en het voelde niet nat, hoogstens een beetje vochtig. Sateprikker verkleurde ook niet na 10 min erin te hebben gezeten.

    Dan maar 2 ml groeivoeding per liter water gaan geven? Of wat is de beste aangeraden hoeveelheid? Aangezien ik het biobizz schema niet heb gevolgd (steeds meer geven) weet ik niet wat nu de beste hoeveelheid zou zijn. Het lijkt me misschien een beetje overkill om nu opeens van 1 ml per liter naar 4 ml per liter te gaan, of kunnen ze daar wel tegen? Op het schema van biobizz staat namelijk dat je na een bepaald aantal weken op 4ml per liter moet zitten. (Voor de light mix, maar ik ga er mer maar vanuit dat dat ongeveer hetzelfde is als de combinatie van mijn grond)
    Attached Files
    Last edited by Wiu; 18 September 2018, 11:51.

    Comment


      #6
      Ik heb zojuist 20 ml groeivoeding en ongeveer 8 ml bloeivoeding gemengd met 8 liter water. Vervolgens heb ik elke plant 2 liter water gegeven en hoop nu op het beste. Is er er nog iets anders wat ik nu kan doen of in het vervolg anders aan moet pakken? Is de hoeveelheid voeding en water per plant voor nu goed?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Groei mag max 4 en bloei mag max 5 ml per liter. Volgende keer misschien bio tabs gebruiken?

      #7
      Rreppellsteeltjam het is niet een te erge klap voor de plant als ik nu opeens 4 keer zoveel voeding geef als eerst? Zou je dan dus aanraden om morgen, wanneer ik ze weer water geef, 32 ml groeivoeding te geven voor 8 liter?

      En wat is het voordeel aan bio tabs? (Ik heb me nog niet hierover ingelezen)

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Nee, ze staan nu in de bloei, dus 1a2 ml groei, om tekort op te vangen, bij bloeivoeding toevoegen.
        Bio tabs zijn " tabletten" die je in de grond stopt, en die bij elke waterbeurt een beetje oplossen, en alle voedingsstoffen bevatten.
        Gebruik de zoekfunctie om meer te vinden.

      #8
      Denk dat twee ml/L wel even voldoende is.
      Het is organische voeding dus dat duurt 1-2 dagen voor het beschikbaar is voor de plant.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Oke bedankt. Ik geef morgen dan ook nog 2 ml per liter. Kan ik misschien vanaf dit weekend, zaterdag dus, al meer gaan geven, zeg maar 4 ml per liter? Of nog langer wachten met verhogen?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        In de bloei heb je niet veel groeivoeding nodig, het is meer om bepaalde tekorten te voorkomen.

      #9
      Ik herken hetzelfde probleem bij mijn planten: de onderste bladeren beginnen geel te worden en bij sommige takjes kan je een paars lijntje zien. ik denk alleen niet dat dit een probleem is maar meer dat dit komt door de tijd van het jaar. De temperatuur is inderdaad fiks gezakt wat de paarse lijntjes kan verklaren en wat de gele bladeren betreft: is het niet zo dat de plant de voedingsstoffen uit de bladeren gebruikt om de bloemen te laten groeien? Correct me if i am wrong.
      QnQ Wiu

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, maar tekort kan niet helemaal door de restvoeding worden opgevangen, de bladeren die geel worden sterven, dus de plant eet zich zelf op.

      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Ik had inderdaad ook ergens gelezen dat de plant de bladeren laat afsterven zodat er meer energie naar de bloemen kan. Echter lijkt dit mij wel iets te veel aan de gele kant om nog gezond te zijn...?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Komt omdat ze een stikstof tekort hebben toch!?
        En dan wordt het licht en de temperatuur ook
        nog steeds minder.
        Op de eerste foto's zijn alleen de onderste fanleaves geel, toch?

      #10
      Da's inderdaad een leuke theorie als je plantje nog een week tot 10 dagem moet.
      Als ze nog 4-5 weken moet wordt ze te vroeg geel en heb je gewoon te weinig groeivoeding gegeven ofwel staat ze te nat.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #11
        ze hebben het gewoon een beetje koud,en vooral honger 1ml groei en 5 ml bloei zou ik geven omdat je best grote planten en pot heb moet dat makkelijk kunnen
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Oh ik ben in de war.. ik dacht dat groeivoeding beter was dan bloeivoeding voor de plant en dat je daarom niet met flink bloeivoeding moet geven? Iemand had mij bloeivoeding in z'n geheel afgeraden ook

        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Ik ben ook een beetje skeptisch omdat QnQ me alleen heeft aangeraden om de groeivoeding omhoog te gooien maar heb niks gehoord over bloeivoeding

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Pas bloeivoeding gebruiken als er pruikjes in zitten!!
          Zitten er pruikjes in of niet!?!?

        #12
        Rreppellsteeltjam Kun je me een voorbeeld laten zien van wat je precies bedoelt met een pruikje? Google search maakt me niet veel wijzer. Ik heb ook een paar posts hierboven een foto geplaatst waarop duidelijk te zien is hoe ver de plant nu is in de bloeifase.

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Beginnend topvorming!!!!!!!!
          Zoals op je foto!!!

        #13
        Om precies dit topic, raad ik bloeivoeding af.
        Het zorgt inherent voor vroegtijdig geel blad, vroegtijdige aftakeling, verzwakte planten en het is een moeilijk proces om te remmen of om te keren.

        Ik hoop dat na ongeveer 36x herhalen, dat de boodschap bij enkelen toch blijft hangen. Ik zeg dit niet omdat ik een zuurpruim ben of zo graag mijn gelijk wil halen, ik zeg dit omdat ik een zuurpruim ben en mijn gelijk wil halen, maar OOK omdat ik vind dat iedereen zoveel mogelijk grammetjes van zijn plant moet halen. Als mensen dat moedwillig tegenwerken met bloeivoeding, dan vind ik dat nogal zonde.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


        • Cees015
          Cees015 commented
          Editing a comment
          LR2 wat raad je aan te doen in deze situatie? Groeivoeding blijven geven?

        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Het is dat de man in de growshop er op stond dat ik beide bloei en groeivoeding kocht, en toen zat ik nog niet op het forum, maar ik zal bloeivoeding iig niet meer kopen in de toekomst. Ik zit er echter nu al mee "opgescheept" en het kost ook niet niks dus vind ik het zonde om het maar te laten staan..

        • LR2
          LR2 commented
          Editing a comment
          Veel oude rotten zullen het niet met me eens zijn, maar ik heb bloeivoeding totaal afgezworen. Alleen nog maar groeivoeding.
          Bloeivoeding kan lekker over het gazon, of je kunt uitrekenen hoeveel P+K er in zit, en je zorgt er voor dat je evenveel N toe gaat voegen aan de fles (zo maak je er groeivoeding van, stikstofkorrels zijn vrij makkelijk te krijgen en makkelijk op te lossen).
          Als een plant een tekort heeft aan groei-bouwstoffen, dan geef je groei-bouwstoffen. Daar zit ook al P en K in. De plant zorgt zelf voor de verdeling van die stoffen.

        #14
        die vent stond er niet op, maar bij dat merk zit een schema en dat gaat uit van groei en bloei voeding schema is makkelijk en simpel en heeft me behoorlijk wat grammen gelevert toen ik pas begon met kweken.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

        Comment


          #15
          Maar mijn laatste vraag is nog, is het verstandig om over een paar dagen de verhouding van groeivoeding omhoog te gooien naar 4ml per liter ipv 2ml per liter wat ik nu doe? En wat voor verhouding kan ik dan het beste aanhouden voor de bloeivoeding?

          Comment

          Bezig...
          X