Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Hardnekkige meeldauw en ongelijke toppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Lekker spuitzwavel op bijna oogstklare planten

    Comment


    • Burundanga
      Burundanga commented
      Editing a comment
      Wie heeft je dat aangeraden?
      Het bedrijf die de producten maakt?
      Nuja je doet ermee wat je wilt.

    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Waterstofperoxide is mij aangeraden door LR2 zelf!

    • LR2
      LR2 commented
      Editing a comment
      Peroxide heb ik aangeraden met alle voetnoten, laten we dat niet vergeten. Spuitzwavel heb ik afgeraden als ik het me goed herinner.

    #32

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Zo veel? Ik heb denk ik hoogstens 5 gram moeten weggooien tot nu toe. En dat van 2 planten van 2 meter. De meeldauw zit niet OVERAL, maar het zit her en der verstopt, alleen komt het nu vaker op de toppen voor en eerst alleen nog op de bladeren. Ik weet dat de spuitzwavel wat heftiger is, maar dat hielp de eerste behandeling 2 weken geleden bij mijn planten, dus vandaar dat ik dit als 'last resort' nogmaals op 2 planten gespoten heb. Verder heb ik er waterstofperoxide op gespoten, en overal lees ik juist dat dit het veiligste bestrijdingsmiddel is, dus wat is er dan zo slecht aan? Liever dat er op spuiten dan dat ik nu misschien wel 50 gram had kunnen weggooien!

    #33
    Ongeldig
    Last edited by Wiu; 25 October 2018, 00:10.

    Comment


      #34
      Die meeldauw groeit lekker verder.

      Als jij het risico wilt nemen oke, maar bedenk dat meeldauw zich razendsnel kan ontwikkelen en ineens jou lekkere NIET geoogste topjes in beslag kan nemen.

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Ik weet het, ik heb alleen geen tijd om 2 hele planten om te halen, dus vandaar dit idee..

      #35
      Ik ben straks enorm benieuwd naar de smaak van je wiet. En de werking.
      Wiet roken is slecht voor de longen, jij hebt wiet met daarop schimmels. Met daarop melk, en zwavel en afgevallen trichoom hoofden door de agressieve werking van de H2O2 tijdens de bloei.
      Je probeert telkens iets te bedenken om je planten te redden. Tegen de adviezen hier in. En vervolgens kom je opnieuw advies vragen terwijl je zojuist hebt gedaan wat we je allemaal afgeraden hebben. Wat verwacht je dan nog van ons advies? Mijn mening hierover veranderd niet in een nacht.
      Als je iets gaat weghalen dan haal hetgeen weg wat aangedaan is. Alles.
      Was je handen tussendoor met een bleekoplossing, alcohol (zwavel, H2O2, melk?) Knip de meeldauw ruim weg. En verwijder het direct uit je tuin. En pas op dat je die sporen niet verder verspreid terwijl je hiermee bezig bent. Zonder foto's, is het een blind advies. Afgaande op je tekst zeg ik einde verhaal. Al vier weken. Zeker nu er zwavel op zit.
      Ik begrijp ondertussen heel goed dat dat niet is wat je wilt horen. Dus kom maar op met die foto's. Wat wil je met het eindproduct gaan doen?

      Verstandig? Dat stadium zijn we al voorbij Wiu...
      Succes ermee.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Bedankt, en je hebt helemaal gelijk. Ik stel jullie adviezen allemaal zeer op prijs, maar dacht for some reason dat nogmaals microsulfo spuitzwavel gebruiken zou helpen. Nou, nu weet ik wel beter voor de volgende keer!

        Het blijft echter wel erg verwarrend dat bijna elke website/gebruiker een andere mening heeft over wat wel en niet werkt. Ik heb de spuitzwavel echt niet zomaar opgespoten, dat heb ik gedaan nadat ik gelezen had dat het zou helpen, en dat het nog kan in zo'n laat stadium. Hoe dan ook, de schade is al aangericht en er is nu niks meer tegen te doen. Ik heb de afgelopen 6 uur staan knippen en ik ben er nog laaaaaang niet, maar ik heb nu geen tijd meer.

      #36
      Hier wat foto's van aangetroffen meeldauw. De foto waarbij ik het losse stukje vast hou is duidelijk het ergst getroffen. Ik zie echter veel meer meeldauw plekjes zoals op de andere foto's, ben slechts een paar keer het 'zo erg' tegengekomen.
      Attached Files

      Comment


      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Misschien ligt het aan de kwaliteit van de foto, want ik weet toprot nu wel te herkennen en heb het echt niet zoveel gezien. De haartjes/calyxen van mijn planten zijn over het algemeen gewoon erg bruinig/paarsig.

      • Ongeldig
        Ongeldig commented
        Editing a comment
        Heb je ook nog foto's van de hele planten?
        Het zijn wat kleine en fluffy topjes dit. Als je grote planten hebt is het niet zo erg om dat te verliezen.
        Ik ben het wel met Burundanga eens, ik zie meer verdachte plekken op je foto's. Dat zou inderdaad goed - beginnende - rot kunnen zijn.
        Misschien is het een idee om de tijd te maken, als het ff kan, zodat je kan oogsten. Anders ben je mogelijk alles kwijt aan schimmel straks.
        Overzichtsfoto('s)?

      • Wiu
        Wiu commented
        Editing a comment
        Ongeldig, ik heb jammergenoeg echt geen tijd, al had ik dat graag gewild... Ben momenteel aan het leren voor mijn tentamen en ik heb daarna een feest, gevolgd door een verjaardag zaterdag. Eerst mogelijke moment voor mij is zondag. Ik maak zometeen foto's van de hele planten.

      #37
      Ik heb nog een vraagje over het droogproces. Er hangen nu een aantal takken te drogen aan kleerhangers in mijn kledingkast. Echter ligt er ook nog kleding in mijn kast, dus kan het kwaad als ik die kast elke dag open doe, en er dus licht in komt voor een paar minuten?

      Een andere plek om te drogen heb ik niet. Maar als het een probleem is dan moet ik maar al mijn kleding tijdelijk uit de kast halen.

      Comment


        #38
        Dat licht voor een paar minuten per keer kan niet zoveel kwaad. Maar ik denk dat tegen de avond je hele huis naar wiet ruikt en niet alleen de kleren in je kast.

        Comment


        • Wiu
          Wiu commented
          Editing a comment
          Nou, de geur valt reuze mee! Mijn verdieping ruikt nu wel naar wiet, maar mij en mijn huisgenoot maakt het niet zoveel uit. En ookal zal het uitmaken, ik kan niet anders..

        #39
        Dan heb je een relaxtere huisgenoot dan ik!

        Comment


          #40
          Ik ga over 3 uur weg. Is het nuttig om de planten tot zondag binnen te zetten? Ze kunnen ook onder een afdak, maar binnen is een stuk warmer dan buiten. (Beter tegen de toprot/meeldauw?)

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Hoe is het nu Wiu?
        Bezig...
        X