Blad probleem. Light bleach??

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Homegrown LT
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Sep 2018
    • 10

    #1

    Blad probleem. Light bleach??

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ben inmiddels met mijn eerste kweek bezig in een tent van 60x60x140. Helaas wel wat blad problemen. Graag hoor ik jullie mening hierover.

    Details:
    185w ledlamp (hanspanel)
    airpot 22.5 liter
    canna biologische starters kit met voedingsschema. Geef de helft van aangegeven hoeveelheid voeding.
    Zaadje pineapple chunk
    3e week in de bloei.

    Denk zelf dat het probleem light bleach of te veel warmte in de tent is. Soms is de temp. 27.7 maar meestal onder de 25 graden.

    Hopelijk kan iemand me helpen.

    Mvg,

    LT
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Homegrown LT
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Sep 2018
    • 10

    #2
    Hier nog een foto van de hele plant.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Maak ff wat foto’s zonder de kweeklamp aan want ik zie nog niks bijzonders.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Homegrown LT
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Sep 2018
        • 10

        #4
        Hier zie je het iets beter. Er is een lichte verkleuring van de buitenkant van het blad. Probeer te voorkomen dat het erger wordt.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment

        • Homegrown LT
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Sep 2018
          • 10

          #5
          1 verkleurd blaadje afgeknipt en buiten de tent lijkt het minder erg dan in de tent.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Hopelijk ga je nooit een blauwe plek op je arm krijgen.
            Dan hak je die er ook af?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Homegrown LT
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Sep 2018
              • 10

              #7
              Deze week ben ik de onderkant aan het dieven. 1 extra blaadje lijkt me geen probleem.

              Gezellig forum trouwens.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Het blad kan dienen als een diagnostische test: breidt het probleem uit, of blijft de situatie gelijk?
                Als m'n computer bezig is met de wekelijkse update, pak ik ook niet m'n beeldscherm om het door het raam te smijten. Ik wil toch graag weten wat er aan de hand was namelijk, en of het nu verholpen is.
                Je hebt hier een stel (bloeiende?) plant, met een bladerdek wat niet echt helemaal dekt; de aarde is zichtbaar. Daar ga je aan dieven, zonnepanelen weghalen, terwijl ze een bladprobleem hebben en al in bloei staat.
                We helpen hier graag mensen vooruit, soms op een botte manier. Maar zelfsabotage is vragen om kritiek.
                Light bleaching vindt plaats onder voornamelijk LED, en voornamelijk in de delen die het dichtste bij het licht staan. Lager op de plant wijst vaak op andere problemen, maar als daar de problemen geen weg naar buiten kunnen vinden, dan komen ze boven in de plant naar buiten. Balen dat je dan net aan het dieven bent, want die bovenkant die overblijft gaat nu problemen krijgen en vertonen. Dat bemoeilijkt de (reeds ingezette) bloei. Je zult nog meer blad verliezen als het probleem doorzet. Nog minder energie voor de plant.
                Voeding moet je zien als bouwblokken, niet als brandstof. Die brandstof moet echt uit bladeren komen. Maar zonder blad kan er niets gebouwd worden. Zonder blad heeft de plant weinig kreukelzone. Dat maakt 't allemaal wat minder "gezellig". Het is redelijke basislogica.
            • Homegrown LT
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Sep 2018
              • 10

              #8
              Oké, het is duidelijk dat niet alles perfect gaat. Eerste kweek dus kan alleen maar beter worden.

              Het is 1 plant en dit is de 3e week dat ze op 12-12 staat.

              Mischien had het bladeren dek iets voller kunnen zijn maar vind het zelf wel mee vallen. De huidige bladeren zullen nog iets groter groeien ook.

              Bij sommige andere bladeren zie ik nog wel verkleuring maar nog geen gele plekken gehad.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #9
                3e week 12/12 betekent 1e week bloei.
                Ze bloeien namelijk niet meteen als je de lamp op 12/12 zet.

                Welke grond staan ze in, en waarom geef je de helft van het schema?

                Mijn oprechte openheid en eerlijkheid komt bij nieuwe leden weleens wat moeilijk aan ja.
                Dat is een aangeboren feature. Ik zie ook het liefst dat iedereen mega grote fijne toppen kweekt.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Homegrown LT
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Sep 2018
                  • 10

                  #10
                  De plant is nog wat aan het strekken dus mijn ledlamp staat nog niet op de bloei stand. Dit weekend ga ik hem overschakelen.

                  Had zelf gelezen dat je in de 3e week de lamp moet omschakelen.

                  Ik gebruik een soil mix met vooraf toegevoegde voeding. De reden voor de halve hoeveelheid voedings is het gebruik van de ledlamp waardoor de plant minder voeding nodig heeft en de fabrikant geeft vaak een hoge hoeveelheid aan omdat hij wil dat je veel van de voeding gebruikt.

                  Eerlijkheid is geen probleem uiteraard. Het belangrijkste vind ik dat je als beginnende kweker verder geholpen wordt.

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #11
                    Kan je lamp dan niet wat dichterbij als ze strekken?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    • Homegrown LT
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Sep 2018
                      • 10

                      #12
                      Sorry, ik bedoel niet echt strekken maar gewoon groeien. Lamp had ik juist hoger gehangen vanwege een aantal verkleurde bladeren.

                      Ze zijn dus nog in de overgangs fase, volgens mij.

                      1 deze dagen de bloeistand aanzetten.

                      Comment

                      • Homegrown LT
                        Plantje
                        Nieuw Lid
                        • Sep 2018
                        • 10

                        #13
                        Hallo,

                        helaas nog steeds lichte verkleuring op sommige bladeren. Het zijn vooral de oudere en lagere bladeren met dit probleem.

                        Denk nu zelf aan een magnesium tekort.

                        hebben jullie Enig advies om dit op te lossen?

                        mvg,

                        menno

                        Comment

                        • beowulf
                          Exquisite Grower
                          MemberLucky Member
                          • Nov 2008
                          • 6495

                          #14
                          Je mag zo'n tekorten eigenlijk vergeten. Er zit genoeg magnesium in water en doodgewone voeding/grond. Zolang je niet op hydro kweekt of een compleet leeg medium zijn al die sporentekorten onbestaande. Magnesium, zink, ijzer, weet ik veel. De kans dat je dat hebt zonder dat er ook een duidelijk stikstoftekort is is zo goed als onbestaande.

                          Comment

                          Bezig...