Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad probleem. Light bleach??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad probleem. Light bleach??

    Korting op 420shop
    Hallo,

    ik ben inmiddels met mijn eerste kweek bezig in een tent van 60x60x140. Helaas wel wat blad problemen. Graag hoor ik jullie mening hierover.

    Details:
    185w ledlamp (hanspanel)
    airpot 22.5 liter
    canna biologische starters kit met voedingsschema. Geef de helft van aangegeven hoeveelheid voeding.
    Zaadje pineapple chunk
    3e week in de bloei.

    Denk zelf dat het probleem light bleach of te veel warmte in de tent is. Soms is de temp. 27.7 maar meestal onder de 25 graden.

    Hopelijk kan iemand me helpen.

    Mvg,

    LT
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Hier nog een foto van de hele plant.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Hier zie je het iets beter. Er is een lichte verkleuring van de buitenkant van het blad. Probeer te voorkomen dat het erger wordt.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          1 verkleurd blaadje afgeknipt en buiten de tent lijkt het minder erg dan in de tent.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Hopelijk ga je nooit een blauwe plek op je arm krijgen.
            Dan hak je die er ook af?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Deze week ben ik de onderkant aan het dieven. 1 extra blaadje lijkt me geen probleem.

              Gezellig forum trouwens.

              Comment


              • LR2
                LR2 commented
                Editing a comment
                Het blad kan dienen als een diagnostische test: breidt het probleem uit, of blijft de situatie gelijk?
                Als m'n computer bezig is met de wekelijkse update, pak ik ook niet m'n beeldscherm om het door het raam te smijten. Ik wil toch graag weten wat er aan de hand was namelijk, en of het nu verholpen is.
                Je hebt hier een stel (bloeiende?) plant, met een bladerdek wat niet echt helemaal dekt; de aarde is zichtbaar. Daar ga je aan dieven, zonnepanelen weghalen, terwijl ze een bladprobleem hebben en al in bloei staat.
                We helpen hier graag mensen vooruit, soms op een botte manier. Maar zelfsabotage is vragen om kritiek.
                Light bleaching vindt plaats onder voornamelijk LED, en voornamelijk in de delen die het dichtste bij het licht staan. Lager op de plant wijst vaak op andere problemen, maar als daar de problemen geen weg naar buiten kunnen vinden, dan komen ze boven in de plant naar buiten. Balen dat je dan net aan het dieven bent, want die bovenkant die overblijft gaat nu problemen krijgen en vertonen. Dat bemoeilijkt de (reeds ingezette) bloei. Je zult nog meer blad verliezen als het probleem doorzet. Nog minder energie voor de plant.
                Voeding moet je zien als bouwblokken, niet als brandstof. Die brandstof moet echt uit bladeren komen. Maar zonder blad kan er niets gebouwd worden. Zonder blad heeft de plant weinig kreukelzone. Dat maakt 't allemaal wat minder "gezellig". Het is redelijke basislogica.

              #8

              Comment


                #9
                3e week 12/12 betekent 1e week bloei.
                Ze bloeien namelijk niet meteen als je de lamp op 12/12 zet.

                Welke grond staan ze in, en waarom geef je de helft van het schema?

                Mijn oprechte openheid en eerlijkheid komt bij nieuwe leden weleens wat moeilijk aan ja.
                Dat is een aangeboren feature. Ik zie ook het liefst dat iedereen mega grote fijne toppen kweekt.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #10
                  De plant is nog wat aan het strekken dus mijn ledlamp staat nog niet op de bloei stand. Dit weekend ga ik hem overschakelen.

                  Had zelf gelezen dat je in de 3e week de lamp moet omschakelen.

                  Ik gebruik een soil mix met vooraf toegevoegde voeding. De reden voor de halve hoeveelheid voedings is het gebruik van de ledlamp waardoor de plant minder voeding nodig heeft en de fabrikant geeft vaak een hoge hoeveelheid aan omdat hij wil dat je veel van de voeding gebruikt.

                  Eerlijkheid is geen probleem uiteraard. Het belangrijkste vind ik dat je als beginnende kweker verder geholpen wordt.

                  Comment


                    #11
                    Kan je lamp dan niet wat dichterbij als ze strekken?
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #12
                      Sorry, ik bedoel niet echt strekken maar gewoon groeien. Lamp had ik juist hoger gehangen vanwege een aantal verkleurde bladeren.

                      Ze zijn dus nog in de overgangs fase, volgens mij.

                      1 deze dagen de bloeistand aanzetten.

                      Comment


                        #13
                        Hallo,

                        helaas nog steeds lichte verkleuring op sommige bladeren. Het zijn vooral de oudere en lagere bladeren met dit probleem.

                        Denk nu zelf aan een magnesium tekort.

                        hebben jullie Enig advies om dit op te lossen?

                        mvg,

                        menno

                        Comment


                          #14
                          Je mag zo'n tekorten eigenlijk vergeten. Er zit genoeg magnesium in water en doodgewone voeding/grond. Zolang je niet op hydro kweekt of een compleet leeg medium zijn al die sporentekorten onbestaande. Magnesium, zink, ijzer, weet ik veel. De kans dat je dat hebt zonder dat er ook een duidelijk stikstoftekort is is zo goed als onbestaande.

                          Comment

                          Bezig...
                          X