Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Extreme vergeling tussen de nerven, klauw, misvorming blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Extreme vergeling tussen de nerven, klauw, misvorming blad

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Ik ben sinds 4 weken met mijn 3e kleinschalige kweek (4 x super skunk) bezig. De eerste run heb ik onder spaarlampen gedaan en heb nu een kweekkast van de mediwietsite met de 100w hanspanel. De vorige run is helemaal goed gegaan en nu loop ik ineens tegen problemen aan.

    Ik heb dus 4 super skunk plantjes die in week 4 van de groei zitten. Ik heb dit maal de 100 watt panel gecombineerd met 4 spaarlampen van 23 watt. Bij 2 van de 4 planten heb ik rare problemen die ik niet verholpen kreeg. Deze problemen traden op toen ze nog in de kleine potjes zaten en heb ze ondertussen verplant naar 11 liter potten.
    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
    - Ik gebruik Plagron Growmix en heb nog niet bijgevoed of iets dergelijks.
    - In tegenstelling tot de vorige keer op 18/6 heb ik dit keer gekeken hoe 24 uur licht zou uitpakken. Sinds week 3 teruggegaan naar 18/6, omdat onderstaande problemen zichtbaar werden.
    - Ik geef ze dagelijks een klein beetje kraanwater met een plantenspuit, ze staan dus niet te nat vermoed ik.

    De problemen begonnen bij 2 planten toen ik ineens verlichting in de nerven zag en dit niet onder controle kreeg. Bij 1 plant zie je nu duidelijk de bovenste set bladeren als een klauw omlaag krullen en dat de bovenste blaadjes dunner lijken. De groei van deze planten staat praktisch stil.

    De bladeren voelen een beetje droger aan, maar vallen niet uit. Ondertussen zie je de bladeren die als eerste begonnen te verkleuren geler en geler worden (van die vlekken).
    Probeer de planten zoveel mogelijk met rust te laten, maar ik zie geen verbetering. Hopelijk kunnen jullie mij helpen met bepalen wat er aan de hand is.
    Ondertussen heb ik de spaarlampen dus ook al uitgezet en staat de 100w led op de helft van zijn capaciteit omdat ik vermoedde dat er een light bleach of burn zou kunnen zijn. (lampen staan 30-40cm van de planten af).

    Bijgevoegd de afbeeldingen en hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
    Alvast heel erg bedankt en kijk uit naar jullie advies!
    Attached Files

    #2
    Dit is een afbeelding van vorige week
    Attached Files

    Comment


      #3
      Doe je iets aan de pH ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Nee ik meet dat niet. Doe eigenlijk niets anders (dan bovengenoemde) dan de eerdere succesvolle oogstjes.
        medium is hetzelfde verder.

        Comment


          #5
          staan ze niet te koud?
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #6
            Lijkt wel een tekort aan magnesium

            ik zag deze forum hier op jd neem even een kijkje
            (kan nooit geen kwaad toch)

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...agnesiumtekort
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank View Post
              staan ze niet te koud?
              dat denk ik eigenlijk niet als ik eerlijk ben.

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Weske View Post
                Lijkt wel een tekort aan magnesium

                ik zag deze forum hier op jd neem even een kijkje
                (kan nooit geen kwaad toch)

                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...agnesiumtekort
                Het lijkt inderdaad als ik het zo vergelijk misschien op een magnesium tekort. Ik ga eens even uitzoeken hoe ik dat kan bepalen en kan verhelpen.

                Comment


                  #9
                  Als de vorige kweek goed ging met hetzelfde water en zonder die verschijnselen zal het niet de pH zijn.
                  Een te lage pH kan een Mg blokkade veroorzaken. Lager dan 6.5 heeft al invloed op de opname.
                  Als je de beschikking hebt over regenwater kun je wel overstappen op 50/50 regen/kraanwater, dan zit je al iets gunstiger qua pH.
                  De temperatuur boven de 18 graden houden in de kweekruimte helpt ook.

                  In tegenstelling tot de vorige keer op 18/6 heb ik dit keer gekeken hoe 24 uur licht zou uitpakken. Sinds week 3 teruggegaan naar 18/6, omdat onderstaande problemen zichtbaar werden.
                  Plus dat je een andere lamp gebruikt.
                  Of die combi een Mg blokkade kan veroorzaken?
                  Idunno.....maar een paar uur donker per dag is wel beter. Ook bij autoflowers.

                  Als je ze net hebt overgepot is er geen tekort in de aarde dus ga niet meteen voeding erin gieten.
                  Om een Mg probleem snel te verhelpen kun je een oplossing maken van 1 liter kraan/regenwater en een halve theelepel (2 gram) bitterzout.

                  Daar besproei je de plant mee, een minuutje voor het licht uit gaat.
                  Als je dat 2-3 avonden doet zou het probleem verholpen moeten zijn.

                  Bitterzout is verkrijgbaar bij de apotheek of drogist, of Kruidvat bijv.
                  Ook bij het tuincentrum natuurlijk of de growshop, alleen betaal je daar wat meer.

                  Nu alleen nog even de oorzaak van het probleem vinden.

                  Als je meer over het belang en de werking van magnesium wil weten: Magnesium geeft plant energie (WUR) (PDF)

                  .
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Heb zojuist bitterzout gekocht, ga gelijk proberen of dit het probleem verhelpt. Over de planten spuiten en niet in op de aarde toch?

                    hou jullie op de hoogte!

                    Comment


                    • Weske
                      Weske commented
                      Editing a comment
                      Wel net voor de lichten uitgaan he
                      De druppels kunnen als vergrootglazen werken en de bladeren verbranden

                    #11
                    Heb nu 2x bitterzout gegeven maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog geen grote verschillen zie.
                    Ik neem aan dat de aangedane bladeren zo blijven en dat in het meest ideale geval de groei weer op gang komt en de klauwblaadjes weer normaal worden?

                    Comment


                      #12
                      Ben nu een aantal dagen bezig en ik zie herstel!
                      bitterzout en als water overgestapt op regenwater. De planten groeien weer en het nieuwe blad ziet er stukken beter uit!
                      dank voor het advies en meedenken

                      Comment

                      Bezig...
                      X