Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren licht groen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren licht groen

    Korting op 420shop
    Mijn eerste draadje,

    Na een goede start en de plant begon explosief te groeien heb ik waarschijnlijk toch wat te veel water gegeven, ik dacht erg warm dus dat moet kunnen. Het ging goed totdat ik de plant in bloei wilde zetten en na een nacht in de donkere kamer werden de bladeren licht groen. Het gaat geleidelijk van donker groen naar licht. Nu de tweede dag beginnen de stengels ook wat slap aan te voelen en ik denk dat er toch iets niet goed gaat.

    Kan ik dat nog herstellen? Ik heb in ieder geval 3 mooie stekken gepakt voor de zekerheid en de plant kort gezet, die lange staken eraf zodat er ook weer wat licht op de aarde komt.
    De grond wat belucht met wat gaten te prikken en de bladeren een fijne broes gegeven met wat N-P-K oplossing. Dan moet het gewoon gaan volgens mij, misschien is het ook afhankelijk van welk soort, welke kleur en buitenhuis.

    Grt.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by komatsu300; 18 February 2019, 14:13.

    #2
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser

    Comment


      #3
      Ja, daar dacht ik ook al aan. Ik heb een tijdje niet bij gevoed omdat ik dacht dat de grond vruchtbaar genoeg was. Vandaag heb ik de bladeren beneveld met een N.P.K oplossing 15x15x15 EC 1.1 procent en het lijkt alsof het wat stabiliseert.

      Cannabis is gevoelig voor veranderingen, dus ik ga proberen om wat bij te voeden en als de kleur van de bladeren veranderen zit ik op het goede pad. Slow on.

      Bovendien kan door het vele water wat ik heb gegeven de grond wat hebben uitgespoeld. Uitspoeling proces!

      Comment


        #4
        Ohja, hier was het.
        De pot onderop bijvullen had ik in je introductietopic ergens geschreven, omdat daar ook een foto stond enzo...
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Heb het meteen gedaan vandaag in de schaduw, aan de zijkanten met een houten spatel los gestoken zodat ik met mijn handen onder de plant kon komen, voila eruit. De kluit was niet bijzonder groot maar schimmelvrij.

          Op de bodem van de pot was het anders, schimmelende wortel resten en aangekoekt zodat water nauwelijks meer weg kon. Schoongemaakt alle aarde er uit, wat laten drogen en er weer in. Daar boven op universele tuinaarde 15 ltr. en de plant er weer in, goed aangedrukt en besproeid met schoon water.

          Dat was dus een goede tip van Q N Q en de plant zal weer snel in haar element voelen denk ik.

          Trouwens is 15x15x15 NPK een goede voeding percentage? He een CE meter dus kan exact de concentratie meten.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Zitten wel gaten in je pot ? Klint alsof het overtollig water niet weg kan ?

          #6
          Ik geloof er wel in, iemand anders had ook problemen met lichtgroen wordende blaadjes, misschien ook een tip voor hem.
          Gaten zitten in de pot Flip, maar het water kon i.d.d. niet weg door die koekaarde. Dat was het voornaamste probleem denk ik. Af en toe eens goed doorprikken, maar ik denk dat het nu beter zal gaan.
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment

          Bezig...
          X